علمی فناوری 09:17 - 03 آذر 1393
یکی از رویاهای طراحان در سال‌های اخیر، دسترسی به نسخه‌ای از فتوشاپ است که دست و پا گیر نبوده و نیاز به رایانه خیلی حرفه‌ای نیز نداشته باشد. در شهریور ماه سال جاری، ادوبی به همراه گوگل برای حل این مسئله، رایزنی‌هایی داشته‌اند.

ادوبی، فتوشاپ را به کروم می‌آورد اما به این زودی در دسترس نخواهد بود
به گزارش گروه دانش عرش نیوز:

حدود ۲ سال است که هر دو شرکت برای آوردن فتوشاپ به مرورگر تلاش می‌کنند و در نهایت موفق به ایجاد نسخه آزمایشیPhotoshop Streaming برای مؤسسات آموزشی شده‌اند که در مدت زمان ۶ ماه تست و بررسی می‌شود.



بنا بر آنچه که “کیرک گولد” سرپرست تیم مهندسی ادوبی ارائه داده‌ است، روش کار این نسخه از فتوشاپ بسیار ساده است. برنامه از فروشگاه کروم قابل دانلود است و کاربر همزمان با باز کردن آن، به سروری که فتوشاپ CC ۲۰۱۴ را اجرا می کند وصل می‌شود. رابط کاربری دسکتاپ مانند یک فایل ویدیویی به مرورگر متصل شده و جاوا اسکریپت کارهای انجام شده را به سرور برمی‌گرداند و این حلقه تعاملی تکمیل می‌شود. مزیت این برنامه این است که بر روی مرورگر هر نوع رایانه‌ای از جمله کروم بوک‌ها نیز قابل اجرا است.





البته این برنامه محدودیت‌های خاص خودش را نیز دارد. Photoshop Streaming تنها با فایل‌هایی که روی گوگل درایو موجودند، کار می‌کند اما بنا به اظهار نظر گولد، ادوبی در تلاش است تا این برنامه در آینده بتواند با سایر سرویس‌های ذخیره ابری نیز کار کند.



این برنامه ایرادات خاص خود را نیز دارد. از جمله این که در این نسخه هنوز امکان چاپ وجود ندارد. همچنین فرآیندهای نیازمند پردازشگر گرافیکی (GPU) مانند قابلیت‌های ۳ بعدی فتوشاپ در این نسخه عمل نمی‌کند. با این حال تمامی لایه‌های ماسک برای استفاده در ویرایش فایل‌های خام دوربین اعمال شده‌اند.



هر چند که هنوز نمی‌توان درباره سرعت عملکرد و عدم وجود تاخیر در اجرای نرم‌افزار، نظر قطعی داد اما گولد گفته است که برنامه قادر به ویرایش سریع یک فایل ۳۰ مگابایتی با فرمت PSD است. ادوبی قصد دارد در این دوره آزمایشی، این نرم‌افزار را عیب‌یابی کرده و بازخوردها را بررسی کند. از آنجا که در بیشتر مؤسسات آموزشی افراد با سخت‌افزارهای نه چندان به روز کار می‌کنند، بهینه‌سازی این نسخه از نرم‌افزار از اهداف مورد توجه این شرکت است.



گولد می‌گوید: هر زمان که ادوبی به این نتیجه برسد، کاربرانش در حین کار با نسخه آزمایشی احساس راحتی می‌کنند، نسخه تجاری آن نیز منتشر خواهد شد.



منبع:فارنت

5255243
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است