سیاسی 19:22 - 12 تیر 1394
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر طرف غربی توافق عزت‌مندانه را لحاظ نکرده و زیر بار خواسته‌های عزت‌مندانه ملت ایران نرود تیم مذاکره‌کننده نباید آن را امضا کند.

رسایی : زیر بار توافق بد نمی‌رویم

به گزارش فرهنگ نیوز، حجت‌الاسلام حمید رسایی عصر امروز در جلسه سخنرانی با عنوان «توافق خوب یا بد» پیرامون بررسی ابعاد توافق هسته‌ای عزت‌مندانه که به همت جامعه اسلامی دانشجویان در مسجد النبی شهر قزوین برگزار شد با اشاره به ابعاد مختلف توافق خوب و بد اظهار داشت: خطوط قرمز توافق مشخص شده و چارچوبی را نیز که باید از طریق دیپلماسی پیگیری شود مردم در گزاره‌برگ خود اعلام کرده‌اند.

وی افزود: مذاکرات هسته‌ای توسط هیئت دیپلماسی کشورمان بیش از یک دهه در حال انجام است که اگر در چارچوب خطوط قرمز نظام باشد توافق بسیار خوبی بوده و مورد استقبال قرار می‌گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:‌ مذاکرات هسته‌ای در زمانی که روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده و ظریف نیز از کارشناسان مذاکرات هسته‌ای بود یعنی بین سال‌های 82 تا 84 سال‌های ابتدایی خود را می‌گذراند که برخی توافقات نیز در این دوره حاصل شد اما متأسفانه غربی‌ها زیر توافقات خود زده و آن را عملی نکردند.

رسایی یادآور شد: در آن دوران توافق‌هایی که بین هیئت دیپلماسی کشورمان به ریاست حسن روحانی و کشورهای غربی صورت گرفت عملی نشده و غربی‌ها تعهدات خود را زیر پا گذاشتند.

وی یادآور شد: پس از این سال‌ها و توافقات بی‌نتیجه توانستیم از نظر علمی سطح خود را ارتقا داده و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و دانشمندان جوان هسته‌ای کشورمان تعداد سانتریفیوژها را افزایش دهیم.

رسایی با اشاره به غنی‌سازی 20 درصد اورانیوم در اواخر دهه 80 عنوان کرد: این افزایش 20 درصد غنی‌سازی اورانیوم به نوعی یک اهرم فشار و برگ برنده در برابر غربی‌ها در مذاکرات بود، چراکه در یکی از مذاکرات از آن استفاده شد ولی مذاکرات ژنو این مسئله و برگ برنده نیز توسط تیم مذاکره‌کننده از بین رفت.

این نماینده مجلس عنوان کرد: بی‌تردید توافق خوب توافقی است که در آن تحریم‌ها به صورت کامل برداشته شده، عزت ملت ایران حفظ شود، حقوق هسته‌ای ملت ایران رعایت شود و کشور ما به غربی‌ها نیاز هسته‌ای نداشته باشد.

وی ادامه داد: برداشتن تحریم‌هایی که شورای امنیت، اتحادیه اروپا و آمریکایی‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، نفتی و ... بر ما اعمال کردند آن هم به صورت یکجا از دیگر مواردی است که می‌تواند معرف یک توافق خوب باشد.

رسایی افزود: همانطور که بارها عنوان شده طرف غربی هیچ‌گاه به وعده‌های خود پایبند نبوده و تاریخ این مسئله را نشان می‌دهد که نباید به طرف آمریکایی و غربی که همیشه متخاصم بوده و حقوق ملت‌ها را زیر سؤال می‌برد اعتماد کرد.

وی گفت: نباید به این نتیجه برسیم که یکسری کارها را انجام دهیم و یکسری کارها را نیز آنها انجام دهند و در ابهام اسم این مسئله را برد ـ برد بگذاریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای یادآور شد:‌ بی‌تردید عناوینی مانند شجاع، انقلابی، امین و غیور سرمایه‌هایی است که باید تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و دولت از آن استفاده لازم را ببرد.

رسایی در خاتمه بازجویی از دانشمندان هسته‌ای، بازدید از مراکز نظامی، جلوگیری از پیشرفت دانش هسته‌ای و برچیده شدن تحریم‌ها به صورت مقطعی را از جمله مواردی اعلام کرد که مخالف توافق عزت‌مندانه بوده و تیم مذاکره‌کننده نباید تن به امضای آن دهد.


6686982
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه اقدام نظامی علیه این کشور هشدار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بابایی کارنامی گفت: اگر تعطیلی دوم کشور شنبه بود حتما مراودات اقتصادی و بین‌المللی بیشتر می‌شد و در رشد و بهره‌وری اتفاقات بهتری می‌افتاد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به اصفهان با استفاده از ریز پرنده‌ها پرداختند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عملیات وعده صادق دستاورد‌ها و ابعاد مختلفی دارد که رژیم صهیونیستی را به نابودی نزدیک‌تر کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه توضیحاتی را درباره حادثه امنیتی امروز در محل کنسولگری کشورمان در پاریس ارائه داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بروجردی گفت: ‌نکته مهم این است که الگو انتخاب شده در عملیات وعده صادق الگوی ابر قدرتی بود. ما اعلام کردیم که در بالاترین سطح می‌زنیم و همین کار را هم کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است