وبگردی 12:46 - 03 تیر 1396
تا پیش از این ازافرادی تحت عنوان خودسر ، لباس شخصی ، بی شناسنامه و خودجوش در تاریخ سیاسی ایران نامبرده می شد که به عنوان ابزاز قدرت علیه جریان فکری مقابل استفاده می شد.

سابقه تاریخی آتش به اختیار

در قبل ازانقلاب از افراد شروری چون شعبان بی مخ یاد می شود که نگارنده این سطور قصد پرداختن به آنهاراندارد لکن مروری اجمالی به اتفاقاتی که ناشی از رفتار غیرقانونی این دست افراد می شود می تواند معلوم کند که آتش باختیار موضوع جدیدی نیست بلکه تحت عناوینی که اشاره شد در طول تاریخ بعد ازانقلاب هم داشته ایم که آگاهی از آن می تواند معلوم کند ساز این نوع جریانات را چه کسی و در چه شرایطی و به چه منظوری ، کوک می کند :



1- ممانعت از سخنرانی آیت الله یزدی در مهدیه تهران

2- درگیری و شلوغ کاری در حین سخنرانی آقای ناطق نوری در مسجد امام حسن مجتبی ( ع نازی آباد تهران

3- ممانعت از ورود و استقرار آقای سید احمد علم الهدی در مسجد ی در شمالغر ب تهران که بنابرتدبیری با همراهی وحضور فرمانده وقت بسیج موضوع فیصله پیداکرد .

4- اعتراض به سخنرانی مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر حضرت معصومه

5- همزمان با حضور آیت الله مهدوی کنی در مسجدی در منطقه کن جوانانی بودند که با فریاد مرگ بر اسلام امریکایی به ایشان اعتراض کردند که موجب شکایت ایشان نزد امام راحل گردید و امام نیز ازایشان تفقد کردند .

6- فحاشی و اهانت و پرتاب مهر در حرم حضرت معصومه ( ع ) هنگام سخنرانی دکتر علی لاریجانی

7- ایراد شعارهای تند علیه یادگارامام امت در مراسم سالگرد ایشان

8- شعارها و عزاداری سازماندهی شده در مجلس اربعین امام خمینی در محل آرامگاه ایشان درحین سخنرانی مقام رهبری که عده ای به این روش اعتراض خودرا به تصمیم اعلام شده ایشان مبنی بر درآوردن جامه سیاه و عزاداری و تبدیل فضای کشور به کسب وکار نشان می دادند .

9- حمله به وزرای کشور و ارشاد دولت اصلاحات در نماز جمعه تهران

10- حمله مسلحانه سعید عسگر به عضو شورای شهرتهران جناب آقای سعید حجاریان و تیراندازی به یکی سرمایه داران متدین منطقه شهرری آقای قاسم شفیعی

11- حمله به آقای دکترمطهری در شهرستان شیراز و ممانعت از سخنرانی ایشان در دانشگاه شیراز

یازده مورد را گفتم تا معلوم شود اهانت عده ای به جناب آقای روحانی در راهپیمایی روز قدس برگرفته از فرمان آتش باختیار نبوده بلکه با توجه به سابقه آن نیازمند کالبد شکافی اساسی دارد و اگر درمان نشود شرایط بحرانی تر وغیرقابل کنترل می گردد .



انتظاراست سخنگویان سیاسی هردوجناح از نسبت دادن این نوع رفتارها به کانون های خارجی اجتناب کنند و علت و چاره کار را در داخل کشور پیداکنند و برای یکیار جراح حاذق و مدبری چاقوی اصلاح را به دست بگیرد و با جدیت و تبحر به جان این بختک متظاهر و یاغی بیفتد .

هشدار می دهم برای درمان این غده سرطانی نیازی نیست به تصاویر ضبط شده در دوربین های مداربسته و فیلم های ضبط شده مراجعه کرد زیرا شعاردهندگان اجیرشدگان و سربازان بی جیره مواجب ، بیش نیستند بلکه با تحلیلی جامع از چرایی وقوع این نوع رفتارهای زشت و کنارزدن ماسک از چهره پلید سرکردگان تمامیت خواه و فتنه گر مافیای قدرت ، از حقوق ملی دفاع شایسته کنید .

جناب آقای رئیس جمهور

هرگونه مسامحه و کوتاهی در شناسایی و افشاء عوامل اصلی و محدود شدن برخورد با صورت ظاهری و عوامل خیابانی این پدیده ، خطرات وحشتناکی را متوجه کشور خواهد کرد که جناب عالی در این خصوص مسئولیت مهمی را برعهده دارید . به امید بیداری



مرتضی بهشتی، حقوقدان و پژوهشگر

 


9199732
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» نوروز و سال تحویل در کنار همه شادی‌ها برای اهالی هنر، یادآور کوچ غریبانه مهدی فتحی بازیگر توانمند تئاتر، سینما و تلویزیون است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تفکر جایگاه مبنایی در زندگی انسان دارد و می تواند مسیر عملی زندگی او را معین کند حتی نوع حوادث بیرونی را که با آنها مواجه می شود ، تغییر دهد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» شاید برای شما هم سوال باشد یک کودک هشت‌ساله چه خرجی دارد که نزدیک به ۳۴ میلیون تومان هزینه کرده است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» سال ۱۴۰۲ پر از حوادث تلخ و شیرین بود. از وقوع قتل‌های تلخ و دلخراش تا تلاش‌های قهرمانان برای نجات جان انسان‌ها. در این گزارش به ۱۰ مورد از مهم‌ترین خبر‌های حوادثی سال ۱۴۰۲ می‌پردازیم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» شاید با نزدیک شدن به آخر سال بررسی چهره‌های پرماجرای فوتبال در سالی که گذشت خالی از لطف نباشد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» میوه، شیرینی و آجیل سه رکن سفره‌های نوروزی برای پذیرایی از مهمان‌ها هستند، اما در خرید اینها باید چند نکته را رعایت کنید تا نوروز سالمی داشته باشید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» حاشیه‌ها و گمانه‌زنی‌ها در رابطه با خانواده سلطنتی انگلیس به تازگی در کانون توجهات قرار گرفته است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کمیته امنیت ستاد انتخابات جزئیات جنگ امنیتی، اطلاعاتی و سایبری دشمنان علیه ایران در انتخابات ۱۴۰۲ را تشریح کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش قصد داریم به بررسی وضعیت ورزش ایران در سالی که گذشت بپردازیم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مروری کوتاه بر کشور‌هایی که به‌رغم درخواست‌های فزاینده برای آتش‌بس، به ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی ادامه داده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است