استانی 11:20 - 03 بهمن 1395
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم:
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: بدون مدیریت جامع شهری، حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو تکرار خواهد شد.

بدون مدیریت جامع شهری، حادثه پلاسکو تکرار خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آتش زر در جلسه شورای اسلامی شهر قم با تسلیت شهادت مظلومانه آتش نشانان در رزوهای اخیر عنوان کرد: بدون مدیریت جامع شهری، مصیبت هایی مانند آتش سوزی ساختمان پلاسکو تکرار خواهد شد.

وی افزود: در این حادثه دلخراش همه، یکدیگر را متهم می کنند در این باره شهرداری اعلام می نماید که 30 بار به ساختمان پلاسکو اخطار داده‌ایم و اداره کار و امور اجتماعی باید جلوی حادثه را می‌گرفت. از طرفی اداره کار و امور اجتماعی هم بنیاد مستضعفان را مالک می داند و بنیاد مستضعفان نیز می گوید سرقفلی این واحدها در ساختمان پلاسکو واگذار شده است و صاحبان سرقفلی این جا را اداره می کردند.

آتش زر با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از این حادثه‌ها به مدیریت شهری یکپارچه‌ای نیاز است، ادامه داد: بزرگترین پاشنه آشیل اداره شهرها در گرو مدیریت جامع شهری است که اگر مدیریت جامعی نباشد این گونه اتفاقات رخ می دهد.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: شهرداری ها در خط مقدم خدمات شهری به مردم هستند و مسئولان به جای اینکه لایحه بنویسند و اختیارات شورا را کم کنند به فکر ایجاد مدیریت جامع شهری باشند.

وی بیان کرد: شورای تامین و ستاد بحران در حادثه پلاسکو حاضر شده اند و هنوز مشخص نیست چه کسی باید این حادثه را پیگیری نماید در حالی که باید دولت متولی شود و مدیریت واحد ایجاد نماید. بی توجهی به این نوع مدیریت جامع شهری موجب شده تا گروه های سیاسی مختلف وارد شوند و هر یک از دید خود این حادثه را تحلیل کنند. باید از بروز این نوع سوانح جلوگیری شود و مانع از بهره برداری های سیاسی از رویدادهای تلخ شد. وقتی متولی آن مشخص شود در سوانح، آن که باید پاسخگو باشد به خوبی مشخص می شود و از همه مهم تر می توان به راحتی از این سوانح جلوگیری کرد.



انتهای پیام


8696890
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است