سیاسی 22:23 - 01 مرداد 1393
جمعی از فرماندهان دفاع مقدس در بیانیه ای با فراخوان مسلمانان به شرکت شکوهمند در راهپیمایی روز قدس و محکومیت جنایات صهیونیست ها در غزه، از ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان خواستند تا آمادگی لازم برای برپایی راهپیمایی میلیونی «از کربلا تا قدس» را فراهم سازند

پیشنهاد فرماندهان دفاع مقدس: راهپیمایی میلیونی «از کربلا تا قدس»

 

به گزارش جام نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، جمعی از فرماندهان دفاع مقدس تحت عنوان «از زیارت تا زیارت» درمحکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها درسرزمین فلسطین اطلاعیه ای را صادرکردند.

 

 

در بخشهایی از این بیانیه آمده است: ملت شریف و بزرگ ایران، آزادیخواهان جهان! حوادث اخیر غزه نشان داد که خونریزی و کشتار و جنایت جزئی از  ذات دولت اشغالگر صهیونیستی شده است.

قریب هفتاد سال است که رژیم اشغالگر قدس فلسطینی‌هارا قتل عام می‌کند، به زندان می افکند. شهرها و روستاها را به محاصره درمی اورد. امروز نیز بیش از دو هفته است که در غزه یکی از فجیع ترین جنایات اسرائیل جریان دارد. هفتصد شهید و پنج هزار زخمی، بیانگر نسل کشی جدیدی در جهان است. قطعا این اخرین جنایات اسرائیل در فلسطین  نخواهد بود. از طرف دیگر صهیونیستها و اسرائیل، خود، کانون و مرکز بی ثباتی و ناامنی‌های عراق و سوریه که منجر به کشته شدن بیش از صدهزار و مجروح شدن دویست هزار نفر از مردم منطقه شده است، می باشند.

 

 

در این بیانیه خطاب به آزادیخواهان و وجدانهای بیدار عالم آمده است: منتظر دولت‌های به خواب رفته و محافظه کار جهان نباشید و با یک ابتکار انقلابی به خونریزی وجنایات هفتادساله رژیم صهیونیستی پایان دهید. آیا نباید به قریب هفتادسال جنایت و کشتار پایان داد؟ آیا نباید نسل کشی هزاران انسان بی گناه را خاتمه داد؟ آیا ادامه این خونریزیها و سکوت در مقابل آن، زندگی مردم جهان را به خطر نمی اندازد؟ امنیت انسانها را خدشه دار نمی سازد؟ زندگی جامعه جهانی را تلخ نمی کند؟

 

 

در این اطلاعیه تاکید شده است: در رابطه با حادثه جاری غزه اعلام می کنیم که رژیم صهیونیستی اشتباه بزرگی مرتکب شده است. آنها فکر می کنند با ایجاد حوادثی در سوریه و عراق و بی ثباتی در کشورهای اسلامی، فرصت جدید و مناسبی برای ازمایش شانس خود بدست اورده اند یا فکر می کنند دولت های امریکا و اروپا بدلیل درگیری در اکراین، در خاورمیانه در موضع ضعف قرار دارند و آنها به ناچار از جنایات اسرائیل حمایت می کنند. باید گفت که صهیونیستها دست به قمار بزرگی زده اند که قطعا با  شکست مواجه خواهد شد.

 

 

در این بیانیه خطاب به رژیم صهیونیستی و هم سران متحدش آمده است: هشدار می دهیم که هرچه سریعتر به جنایات و کشتار و محاصره غزه پایان دهند قطعا عواقب این حوادث برعهده صهیونیستها و دولت امریکا خواهد بود. فرزندان مقاومت و رزمندگان اسلام، درسی فراموش ناشدنی به صهیونیستها خواهند داد.

 

 

این بیانیه می افزاید: جوانان شهادت طلب فلسطینی بزودی انتفاضه جدیدی را خلق خواهند کرد. ما به رزمندگان فلسطینی اعلام می کنیم که شما تنها نیستید. تمام مسلمانان جهان از شما حمایت می کنند. به مقاومت خود ادامه دهید و مطمئن باشید پیروزی بحول قوه الهی، از آن شماست.

 

 

در ادامه این بیانیه آمده است: ما فرماندهان دفاع مقدس از همه مسلمانان و جهانیان می خواهیم در راهپیمایی روز قدس بسیار باشکوه وگسترده تر از گذشته شرکت کنند از ملتها و دولتهای خود بخواهند که با فشار به رژیم اشغالگر قدس و تحریم بین المللی این رژیم، صهیونیستها را از حمله به غزه پشیمان کنند. از سوی  دیگر پیشنهاد می کنیم که آمادگی لازم برای برگزاری یک راهپیمایی میلیونی و بین المللی از کربلا تا قدس را در خود فراهم سازند.

 

 

در این بیانیه تاکید شده‌ است: مسلمانان جهان و پیروان سایر  ادیان الهی از مسیحی تا یهودی می توانند در این راهپیمایی بزرگ و تاریخی و با شعار پیروزی خون بر شمشیر و بدون نیاز به حمایت و دخالت دولتها به حیات ننگین و ضدبشری صهیونیزم در فلسطین پایان دهند. این راهپیمایی بزرگ هشتصد کیلومتری، از کربلا تا قدس، سیل خروشانی به راه می اندازد که برای همیشه منطقه را از وجود صهیونیست ها پاک خواهد کرد. هدف از این راهپیمایی، زیارت اماکن مقدس و قبله اول مسلمین خواهد بود، ولی همین راهپیمایی با شعارهای انقلابی و مشتهای گره کرده، برای همیشه اسرائیل را دفن می کند. نباید فراموش کرد که ملت ایران تنها با دست خالی و با راهپیمایی های خود تانکها و سلاح های رژیم پهلوی را از کار انداخت. شعار ملت ایران همواره پیام حضرت سیدالشهدا (ع) یعنی پیروزی خون بر شمشیر بوده و خواهد بود. راهپیمایی  بیست میلیون نفری نجف تا کربلا و چند میلیون نفری حاجیان در مراسم حج، واقعه ایی ماندگار است که هر سال تکرار می شود. بدیهی است حرکت قریب به ده ملیون نفر در راهپیمایی "زیارت تا زیارت" از کربلا تا قدس بعنوان واقعه ایی جاودان در تاریخ مبارزات مسلمین ثبت خواهد شد.

 

 

اسامی امضا کنندگان این بیانیه به شرح زیر است:

محسن رضایی، محمدعلی جعفری، علی شمخانی، رحیم صفوی، غلامعلی رشید، قاسم سلیمانی، محمدباقر قالیباف، مصطفی ایزدی، محمد باقری، محمدباقر ذوالقدر، محسن رفیق دوست، حسین سلامی، اسماعیل احمدی مقدم، احمد وحیدی، احمد غلامپور، غلامحسین بشردوست، عباس محتاج، مرتضی قربانی، علی فدوی، محمدپاکپور، محمدکوثری، علی فضلی، سیدمحمد حجازی، عبدالمحمد رئوفی، مرتضی صفاری، حسین همدانی، محمدجعفر اسدی، حسن رستگارپناه، غلامرضا جلالی، یعقوب زهدی، غلامرضا جعفری، علی شمشیری، کوسه چی، فتح الله جعفری، علی اکبر احمدیان، اسدالله ناصح، یزدان، غلامرضا محرابی، علی عبدالهی، نبی رودکی، مهدی ربانی، محمدجعفری.

 



101

 

 


4311830
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای حکم بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم توسط دولت سالانه بیش از صد میلیارد دلار درآمد برای کشور دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدار‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، روز پنجشنبه با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار رمضان شریف انتشار اخباری از یک رسانه صهیونیستی مبنی بر آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی را کذب دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور در گفتگو با استاندار سیستان و بلوچستان بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران امروز در دیدار با وزیر خارجه مالت در نیویورک ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی این رژیم پاسخ خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون اول رئیس جمهور به نخست‌وزیر سوریه گفت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است