سیاسی 13:00 - 18 خرداد 1399

مجلس اجازه مذاکره با قاتل شهید سلیمانی را نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد نادری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی  در تذکری، گفت: آنچه امروز در ایالات متحده آمریکا می‌گذرد جنبش اجتماعی تمام عیار است که زمینه تاریخی خاص خود را دارد و البته اتفاق ناگهانی نیست اگرچه قتل فجیع یک سیاهپوست به دست پلیس سفیدپوست که با خونسردی ۸ دقیقه پای خود را بر گلوی کم جان وی می‌فشرد و به قتل مظلومانه وی منجر شد موجب تحریک احساسات عمومی جامعه و خیزش همه جانبه را سبب شد، اما بایستی ریشه این اتفاق را در ناعدالتی سیستماتیک در ایالات متحده آمریکا پیدا کرد.

وی  افزود: این بی‌عدالتی‌ها از دهه ۹۰ قرن بیستم و روی کار آمدن ریگان و سیستم نئولیبرال در آمریکا تشدید شد و روز به روز نئولیبرالیسم نهادینه شده در جامعه آمریکا گلوی طبقات متوسط و فرودست را بیشتر می‌فشارد و سرکوب و خشونت همیشگی را برای آنها رقم زده است.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: انباشت سرکوب‌ها و تحقیرها در کنار نژادپرستی آشکار در طول دهه‌های اخیر منجر به شکل‌گیری پتانسیل اعتراضی عظیمی در ایالات متحده آمریکا شده است که هر لحظه منتظر جرقه‌ای بود تا این انبار باروت آتش گیرد و قتل جرج فلوید فرصتی برای فوران خشم و احساسات سرخورده توده‌های تحت فشار را فراهم آورد.

نادری اضافه کرد: ایالات متحده آمریکا سال‌هاست سعی دارد نظام ارزشی خود را از طریق استعمارگری و سلطه بر ملت‌های مظلوم از راه جنگ و کشتار و خونریزی فرافکنی کند اکنون در رسواترین شرایط خود به سر می‌برد.

وی گفت: از سویی ارزش‌های ادعایی همچون حقوق بشر با قتل این مرد میانسال سیاهپوست جلوی چشمان مردم و البته دوربین‌های آنها زیر سوال رفته و از سوی دیگر سرکوب و خشونت تمام عیار در برابر تظاهرات مردم معترض به این عمل و بازنمایی رسانه‌های دنیا ماهیت دروغین ادعاهای آنان را بیش از پیش آشکار کرده است.

عضو فراکسیون مردمی انقلاب اسلامی تصریح کرد: برخی از ساده‌دلان داخلی این روزها همنوا با رئیس جمهور رسوای ایالات متحده آمریکا از مذاکره سخن می‌گویند و با گفتن آن چنان هیجان‌زده می‌شوند که گویی تجربه تلخ برجام را ندیده‌اند و ماجرای غم انگیز فرودگاه بغداد را به یاد ندارند.

نادری با بیان اینکه از این تریبون به آنها می‌گویم مذاکره با قاتل حاج قاسم سلیمانی چیزی جز شرم ابدی برای شما ندارد، تاکید کرد: ملت ایران و ما نمایندگان نیز به شما اجازه چنین کاری نخواهیم داد.


10563980
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت پرویز داودی را تسلیت گفتند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره ریز پرنده‌های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با صدور پیامی از حمایت‌ها و پشتیبانی ملت ایران پس از عملیات پیروزمند «وعده صادق»، تشکر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ظهر امروز مراسم ختم پرویز داودی معاون اول دولت نهم برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به صورت تلفنی گفتگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است