گوناگون 11:35 - 01 مهر 1400
آهن آلات ساختمانی در واقع محصولات فولادی هستند که به طور مستقیم و غیر مستقیم در ساختمان کاربرد دارند.

بهترین قیمت روز انواع آهن آلات ( میلگرد ، نبشی ، ناودانی ، ورق و ... )

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اسنپ فلز، آهن آلات دارای اشکال ، انواع و جنس های مختلفی هستند که هر کدام از آن ها کاربرد های خاصی دارند به طوری که به سختی می‌توان برای هر یک از آن‌ها جایگزین مناسب یافت .

قیمت آهن ساختمانی به دلیل نوساناتی که دارد همواره یک پارامتر بسیار مهم در انتخاب مصالح ساختمانی به شمار می آید.

میلگرد

میلگرد میله‌هایی بلند از جنس فولاد هستند و ضخامت‌های گوناگونی دارند. 

میلگرد ها به صورت ساده و آجدار تولید و به بازار عرضه می‌شوند که میلگرد آجدار در صنعت ساختمان سازی بیشتر مورد استفاده می‌باشد.

قیمت میلگرد در بازار به عواملی نظیر تغییرات نرخ ارز، قیمت شمش، قیمت جهانی فولاد ، میزان تقاضای بازار و همچنین کارخانه سازنده میلگرد ، وزن ، طول میلگرد ، ساده و آجدار بودن و بسته‌بندی آن وابسته است.  تفاوت قیمت میان میلگرد A2 و A3 بسیار کم است که ابعاد ، برند سازنده و مقدار آن موجب به وجود آمدن این تفاوت قیمت اندک می‌شود.

ناودانی

ناودانی از دیگر آهن آلات ساختمانی پر کاربرد و با محبوبیت بالا می‌باشد که در ابعاد و اندازه‌های گوناگونی طراحی و تولید می‌شود که در تعیین وزن و قیمت آن ها تاثیر بسیار بالایی دارد. قیمت ناودانی بر اساس کارخانه‌ی سازنده و سایز متغییر است .

 جنس ناودانی از فولاد کربن است و از لحاظ شکل ظاهری از دو بال عمود بر جان تشکیل شده است .

 ناودانی‌ها از لحاظ وزن به دو نوع سبک و سنگین تقسیم بندی می‌شوند که ناودانی سبک وزنی کم تر از جدول اشتال دارد ولی ناودانی سنگین وزنی برابر با جدول اشتال دارد ، از ناودانی سنگین در تیرها و ستون‌ها استفاده می شود ولی از ناودانی سبک درساخت ماشین آلات و صنایع دریایی و همچنین در چهارچوب‌ها به عنوان سازه غیر باربراستفاده می شود.

نبشی

نبشی پروفیلی است که سطح مقطع آن بصورت دو ضلع عمود بر هم بوده و یکی از مهم ترین مصالح و پروفیل های ساختمانی به شمار می‌رود .

قیمت نبشی هم مانند میلگرد و ناودانی و دیگرآهن آلات ساختمانی به عواملی چون تغییرات نرخ ارز ، میزان عرضه و تقاضا ، هزینه‌های حمل و نقل ، قیمت جهانی فولاد و همچنین کارخانه‌ی تولید کننده آن بستگی دارد ، به طوری که لیست قیمت نبشی درکارخانه‌های مختلف اندکی با هم تفاوت دارند .

سپری

سپری پروفیلی است که از بال و جان باریک و بلند ساخته شده و ظاهری شبیه به حرف انگلیسی T دارد به همین دلیل به آن پروفیل T نیز می‌گویند .

سپری نیز مانند دیگر مقاطع فولادی به دو روش فابریک و پرسی تولید می شود. اما در برخی موارد در صورت ناموجود بودن سپری فابریک و پرسی طبق روال بازارتیرآهن را از وسط به صورت طولی برش می دهند و سپری مورد نظر را تولید می‌کنند.

سپری در بازار در دو نوع سپری آهنی فابریک و سپری آهنی نوردی عرضه می‌شود که سپری فابریک T شکل است و این سپری دارای وزن ، ضخامت بال و جان و عرض مطابق با جدول اشتال است ولی وزن سپری نوردی کم‌تر است و در نتیجه مقاومت کم تری نیز دارد .

این پروفیل در اندازه های متفاوتی تولید می‌شوند که وزن و شکل نهایی پروفیل تی بر روی قیمت انواع سپری تاثیر خواهد گذاشت . علاوه بر این مورد ، شکل سپری ، استاندارد تولید و نحوه تولید نیز روی قیمت سپری تاثیر مستقیمی دارد .

ورق

ورق ها صفحات فلزی هستند که در ابعاد و ضخامت های مختلفی وجود دارند . ورق ها به وسیله یکسری فرآیندهای صنعتی نازک می شوند. ورق های فلزی از لحاظ سطح در انواع مختلف ، ورق های آجدار ، خش دار هستند . ورق از فلز هایی مانند آلیاژهای آلومینیوم ، فولاد زد زنگ ، مس ، برنج و ... ساخته می‌شود .

از انواع ورق می توان : ورق سیاه ، ورق گالوانیزه ، ورق روغنی و ورق استیل  نام برد . که به صورت برش خورده یا رول شده در کارخانه های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود . 

ورق‌ها با کیفیت‌ها و متریال و همچنین ضخامت‌های مختلفی تولید می شوند که این عوامل تأثیر بسزایی در قیمت آن ها دارند .همچنین لیست قیمت ورق به صورت روزانه در سایت اسنپ فلز به روز رسانی می‌شود که شما می توانید برای دریافت قیمت روزانه انواع ورق به این سایت مراجعه فرمایید.

تیرآهن

تیرآهن یک پروفیل ساختمانی با سطح مقطعی به شکل I و H که در صنعت ساختمان‌سازی در انواع مختلف IPE ،INP و IPB و همچنین تیرآهن لانه زنبوری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت تیرآهن به عواملی چون قیمت بازار جهانی آهن ، قیمت سنگ ، هزینه حمل و نقل ، میزان عرضه و تقاضا تیرآهن و همچنین کیفیت ، ابعاد و کارخانه تولید کننده آن وابسته است .

شرکت اسنپ فلز از معتبرترین تامین کننده های انواع مقاطع فولادی می‌باشد. برای آگاهی از قیمت محصولات با شماره تلفن 021-66303000 تماس بگیرید و یا به سایت www.snappfelez.com مراجعه فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی


11240998
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است