فرهنگی‌هنری 13:04 - 09 آبان 1393
بوشهر - ایرنا - مشاور فرهنگی وزیر و رییس ستاد اقامه نماز وزارت نفت گفت: براساس تاکید وزیر نفت برنامه های دینی و سیاست های فرهنگی این وزارتخانه بر مبنای منویات مقام معظم رهبری تدوین شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی مجیدی روز جمعه دردیدار با امام جمعه کنگان بوشهر افزود: مجموعه وزارت نفت متعهد و ولایتمدار و هم اکنون 750 روحانی درچهار شرکت گاز، پتروشیمی، نفت و پالایش و پخش این وزارتخانه مشغول فعالیت دینی و فرهنگی هستند.



وی در بخش دیگری از سخنان خود در باره افزایش اشتغال زایی توسط وزارت نفت بیان کرد: فقط در حوزه دفتری و اداری تعداد نیروهای این وزارت 90 هزار نفر دردولت قبل به 210 هزار نفر در دولت تدبیر و امید افزایش یافته است.



مجیدی درباره اهمیت و جایگاه امامان جمعه و سنگرهای نماز جمعه پرداخت گفت: ائمه جمعه علم های معنویت و سیاست مبتنی بر دین در هر شهر و استان هستند و تقویت نهادهای نمازجمعه و حوزه های علمیه تقویت مراکز و پایگاه های دین و سیاست، علم، هدایت و آگاهی بخشی است.



وی گفت: امروز بخش عمده ای از امنیت ما مرهون خطبه های نمازجمعه و سنگرهای وحدت آفرین و دشمن شکن جمعه است و این سنگرها نباید تضعیف شوند.



مجیدی با تقدیر از نقش وحدت آفرین و موثر ائمه جمعه و مردم منطقه در کمک به امنیت مراکز مهم انرژی و اقتصاد در کنگان، عسلویه و یادآورشد: توجه به مناطق پیرامونی بویژه میزبان های صنعت از اولویت های وزارت نفت است.



امام جمعه کنگان گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی، نظام نوپای دینی، اقتدار، عزت و توسعه ایران اسلامی درعرصه داخلی و عرصه منظقه ای و بین المللی از برکات و دستاوردهای قیام سرخ حسینی است.



حجت الاسلام محمود محمودی با اشاره به میزبانی خوب مردم کنگان از صنعت نفت گفت: توجه صنعت به مناطق پیرامونی، کمک به توسعه شهری و روستایی بویژه ایجاد مراکز تفریحی و رفاهی و ورزشی و نیز اشتغال نیروهای بومی بویژه نیروهای نخبه و تحصیل کرده از انتظارات جدی مردم شهرستان کنگان به عنوان میزبان صنعت نفت است.



وی با تقدیر از وزارت نفت و نگاه مثبت مجموعه نفت به مسائل دینی و فرهنگی گفت: پیشنهاد می شود هر کدام از شرکت های چهارگانه نفت و نیز شرکت های زیرمجموعه مستقر در منطقه با مدیریت مسوولان محلی و نخبگان و متولیان فرهنگی عهده دار تامین و تجهیز مراکز مهم دینی و موسسات قرآنی و فرهنگی شهرستان ازجمله حوزه های علمیه، موسسات قرآنی، مساجد، حسینیه ها و بخش مهم آموزش شوند.



مشاور وزیر نفت پس از بازدید از مصلا و حوزه علمیه علی بن ابیطالب (ع) کنگان با حضور درجمع طلاب و استادان این مدرسه به بیان سخنانی پیرامون نقش و جایگاه حوزه های علمیه و طلاب و عالمان دین پرداخت. ک/2



7208/539

انتهای پیام /*


5082350
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است