فرهنگی‌هنری 04:04 - 16 تیر 1394
نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی؛
سینما، فیلم و عکس ابزار نوینی است که با استفاده از آن می‌توانیم امکانات و زیر ساخت‌هایمان را در کوتاه‌ترین زمان به هموطنانمان ارائه دهیم.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی، محمدرضا خان‌محمدی که علاوه‌بر نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، عضو هیئت علمی دانشگاه با رتبه استادی و نماینده مردم خرمدره و سلطانیه در مجلس نیز هست، ارتباط میان صنعت، سینما و رسانه‌های تصویری را رابطه‌ای نامحسوس عنوان کرد و گفت: اگر به کشورهای پیشرفته دقت کنیم، می‌بینیم که صنعت هر کشور در فضای آن جامعه دیده می‌شود و امکانات و خدمات به صورت یک مجموعه فشرده و قابل تحویل در قالب عکس‌ها و فیلم‌ها آماده است.


وی ادامه داد: ایران در حوزه دفاع مقدس به یقین از طریق رسانه و داشتن فیلم‌ها و عکس‌ها زبان گویای گذشته و آنانی که ایثار کرده‌اند، بوده است، زبانی که برای جوانان صحبت می‌کند. 


خان محمدی با اشاره به اینکه همه صنایع کشور امکان تصویری شدن را دارند، عنوان کرد: در این میان باید اولویت دهی انجام شود و همچنین پیش از شروع، استراتژی‌های داخلی کشور مشخص شود. اما فیلم و عکس ابزار نوینی است که بتوانیم امکانات و زیر ساخت‌هایمان را در کوتاه ترین زمان و علمی‌ترین زبان ارائه دهیم. 


وی ادامه داد: به نظر من در بحث صنعت و فرهنگ حد واسط‌هایی وجود دارد و اگر آن‌ها را شناسایی کنیم می‌توانیم به نتیجه برسیم. برای مثال برند سازی، هنر است یا صنعت؟ هیچ کدام نیست، بلکه پل ارتباطی میان این دو است. حتی خدمات پس از فروش نیز مانند پلی در این زمینه حضور دارد، اگر یک واحد تولیدی این فرهنگ را در خودش ببیند که شرکتی است و باید به خدمات پس از فروش اهمیت بدهد؛ در این صورت نه به طور کامل در حوزه تولید و نه در حوزه فرهنگ قرار می‌گیرد. اما پلی است میان این دو حوزه. 


نائب رئیس کمیسیون صنایع با بیان اینکه درک و مورد مطالعه قرار دادن این حد واسط خیلی مهم است، تاکید کرد: امروز در دنیا مطالعه شده هر کشوری این حد فاصل را ندیده است، ضرر کرده است. ما باید با معرفی خوب حد فاصل‌های ارتباط بین فرهنگ‌ها را پیدا کنیم و با برگزاری سمینار و کارگاه‌هایی که به سمت یک سلیقه خاص نرود و هم خوراک صنعت باشد، هم فرهنگ، می‌توانیم به یک نگاه کلی و جامع دست پیدا کنیم. 


سومین جشنواره ملی فیلم و عکس فناوری و صنعتی از هفتم تا نهم مردادماه به دبیری مسعود نجفی، توسط جهاد دانشگاهی و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه هنر برگزار می‌شود و اطلاعات جشنواره در سایت WWW.JDFEST.IR قابل پیگیری است.




انتهای پیام/



6708437
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است