استانی 17:24 - 06 اسفند 1396
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از صادرات 3 میلیون و 200 هزار دلاری انواع فرآورده‌های لبنی از استان طی 10 ماهه امسال خبر داد.

صادرات 3 میلیون و 200 هزار دلاری انواع فرآورده‌های لبنی از استان زنجان

به گزارش ایسنا، «عبدالله جعفری» در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که طی 10 ماهه امسال، بالغ بر 156 هزار و 695 تن شیرخام در استان زنجان تولید شده است، اظهار کرد: طی مدت زمان مذکور، بالغ بر 2200 تن انواع فرآورده‌های لبنی به ارزش بیش از 3 میلیون و 200 هزار دلار و ارزش ریالی 108 میلیارد ریال از استان زنجان صادر شده است.

این مسئول مقصد لبنیات صادر شده از استان را عراق، آذربایجان و افغانستان دانست و گفت: برای زمینه‌سازی برای توسعه صادرات انواع محصولات کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با صندوق توسعه ملی، به تأمین تسهیلات سرمایه در گردش برای تجار و صادرکنندگان اقدام کرده است، چون تأمین سرمایه در گردش برای تجار و صادرکنندگان مشوق بسیار خوبی برای ورود تجار به بازار محصولات کشاورزی و توسعه صادرات است.

وی با بیان این‌که تولید انواع محصولات کشاورزی در استان زیاد، اما میزان صادرات کم است، خاطرنشان کرد: با وجود این‌که سالانه نزدیک به 3 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان زنجان تولید می‌شود، اما میزان تجارت خارجی با رقم مطلوب فاصله زیادی دارد. البته خوشبختانه طی چند سال اخیر صادرات 50 هزار تنی از استان به ثبت رسیده است و در مجموع شاهد رشد خوبی بوده‌ایم.

جعفری خاطرنشان کرد: افزایش روابط بازرگانی بین‌المللی با هدف توسعه صادرات یکی از اولویت‌های سازمان قرار دارد و شاید بتوان آن را یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش میزان صادرات در طول امسال، عنوان کرد. علاوه‌بر این، اجرای سایر برنامه‌ها از قبیل ایجاد بانک اطلاعاتی صادرکننده‌ها، اطلاع‌رسانی برنامه‌های تجاری، پیگیری امور ترویجی با مضمون راهکارهای افزایش صادرات در سطح استان و آگاهی‌بخشی، از مواردی است که به بهبود وضعیت صادرات کمک کرده است.

انتهای پیام


9691580
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است