بین‌الملل 23:14 - 13 تیر 1394
یک مقام تونسی می گوید اطمینان دارد که انصار الشریعه در حمله سوسه دست داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران یک مسئول بلندپایه در دولت تونس روز شنبه اعلام کرد سازمان «انصار الشریعه» مرتبط با القاعده در مغرب اسلامی در حمله خونبار هفته گذشته به هتلی در سوسه دست داشته است.

در این حمله که توسط افراد مسلح در لباس گردشگر و با استفاده از سلاح کلاشنیکوف صورت گرفت 38 گردشگر در ساحل هتل امپریال در شهر توریستی سوسه کشته شدند که بدترین حادثه در تاریخ این کشور به شمار می رود.

در این حمله سیف الرزقی عامل این حمله تروریستی به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از تونس ، سازمان تکفیری و صهیونیستی داعش مسئولیت این حمله خونبار را برعهده گرفت اما یک مسئول بلندپایه در دولت تونس گفت تحقیقات نشان می دهد رهبران سازمان انصار الشریعه در تونس طراحی این حمله را در لیبی انجام داده اند.

وی افزود :« درحال حاضر اطمینان داریم که انصار الشریعه در حمله سوسه دست داشته است

وی اضافه کرد :« الرزقی که گردشگران را کشت در پادگان صبراته آموزش دیده است که فرماندهان انصارالشریعه کنترل آن را در دست دارند. این سران انصارالشریعه از تونس به لیبی فرار کرده اند و از هرج و مرج و نا امنی در لیبی سوء استفاده می کنند

بسیاری از رهبران انصار الشریعه از این سازمان جدا شده و با داعش بیعت کرده اند.

تونس و آمریکا اواخر سال 2013 در پی ترور دو تن از رهبران مخالفان تونس و حمله به سفارت آمریکا ، انصار الشریعه را در فهرست سازمانهای تروریستی خود وارد کردند.

پس از این اقدام ، نیروهای امنیتی تونس شمار زیادی از سران این سازمان را بازداشت کردند و شماری از آنها نیز از جمله رهبر این سازمان به لیبی فرار کردند.

آنها در لیبی اردوگاههایی برای آموزش تکفیریها به منظور آماده کردن آنها برای جنگ در سوریه ، لیبی و تونس برپا کرده اند.

نیروهای امنیتی تونس پیش از این اعلام کرده بودند الرزقی ، عامل حمله به هتلی در سوسه همزمان با عامل حمله تروریستی به موزه باردو در مارس گذشته که 21 گردشگر در آن کشته شدند ، در اردوگاهی در لیبی آموزش دیده بودند.


6694636
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از فرماندهان ارتش صهیونیستی به سربازان خود قول داد که به رفح حمله کرده و همان جنایاتی که در بیمارستان الشفاء مرتکب شدند، در آنجا هم انجام دهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب‌الله لبنان روز پنجشنبه از حمله موشکی به پایگاه صهیونیستی المالکیه خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بلینکن توصیه‌های کارکنان خود برای مجازات واحد‌های نظامی صهیونیستی را که متهم به ارتکاب قتل و تجاوز در کرانه باختری هستند، نادیده می‌گیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دارایی کابینه رژیم اشغالگر اعلام کرد که پس از طوفان الاقصی دیگر به نهاد‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی اعتماد ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه چین تاکید کرد که آمریکا نباید خود را بالاتر از هر چیز تلقی کند و باید به درخواست جامعه بین المللی پاسخ دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» از زمانی‌ که رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین تاسیس شد، فلسطینی‌ها وجود تهدید‌های آمریکا در تلاش برای عضویت در سازمان ملل هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اداره توانبخشی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تایید کرد که از ابتلا حمله ارتش اشغالگر به غزه تاکنون بیش از ۷۰۰۰ هزار سرباز و افسر دچار اختلال روانی شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان یونیسف تایید کرد از ابتدای شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکنون بیش از ۱۳۸۰۰ کودک به شهادت رسیده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بازتاب‌های حمله ایران در رژیم اشغالگر همچنان ادامه دارد و رسانه‌های صهیونیست عملیات ایران را عملیاتی بی سابقه در جهان تلقی می‌کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است