استانی 06:18 - 28 آذر 1393
سرپرست دفتر تحقیقات کاربردی پلیس لرستان خبر داد
سرپرست دفتر تحقیقات کاربردی پلیس لرستان گفت: طرح تحقیقاتی با عنوان «بررسی علل و عوامل موثر بر سرقت منزل در شهر خرم‌آباد طی سال‌ جاری» به پایان رسید.

طرح تحقیقاتی «علل موثر بر سرقت منزل در خرم‌آباد» به پایان رسید

مهدی صاحب ‌ساده‌کار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد گفت: سرقت به عنوان یکی از جرائم علیه اموال و مالکیت از آغاز پیدایش مالکیت خصوصی در جوامع گوناگون وجود داشته است.

این مسئول بیان داشت: از آنجا که سرقت در مقایسه با برخی از جرائم مانند کلاهبرداری و جعل نیاز به ضریب هوشی چندان بالا و مهارت ویژه ندارد، از سنین کودکی که کودک مفهوم مالکیت، ماهیت و ارزش اشیا را درک می‌کند تا سنین پیری قابل ارتکاب است.

ساده‌کار افزود: از طرف دیگر از این جرم در تمامی ادوار حیات بشری به زشتی و تنفر یاد شده و برای آن مجازات‌های سنگین چه از طرف مردم و جامعه به ویژه در جوامع بدوی که قانون مدونی وجود نداشته و چه در جوامع امروزی توسط قانون‌گذار در نظر گرفته شده است.

این مسئول با بیان اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت تبهکاران در کشورهای گوناگون و همچنین در کشور ما را به این جرم اختصاص یافته است، عنوان کرد: برای پیشگیری از وقوع سرقت و مقابله با سارقان باید همگام با پیشرفت و تغییر روش‌های ارتکاب جرم و سرقت راهکارهای پیشگیرانه نیز به‌روز شده و نه‌تنها با پیشرفت جرائم همگام شود، بلکه از آن فراتر رفته تا به راحتی بتوان از وقوع آن جلوگیری کرد.

ساده‌کار یکی از راهکاری جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی از جمله سرقت منزل را شناسایی علل و عوامل بروز این‌چنین آسیب‌هایی در سطح اجتماع دانست و اظهار کرد: طرح تحقیقاتی با عنوان «بررسی علل و عوامل موثر بر سرقت منزل در شهر خرم‌آباد طی سال جاری» با نظارت سردار محمد قنبری فرماندهی انتظامی استان و کارفرمایی دفتر تحقیقات کاربردی لرستان به پایان رسید.

این مسئول بیان داشت: آنچه در این پژوهش مدنظر قرار گرفته، شناسایی علل و عوامل بروز سرقت منزل در سطح شهر خرم‌آباد است تا با شناسایی این علل و ارائه راهکارهای مناسب از بروز این آسیب اجتماعی جلوگیری شود.


5446834
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است