استانی 22:28 - 21 آذر 1398

واکاوی موضوع کیک‌های آلوده به قرص در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری مهر - گروه استانها- محمد هوتی پور: تعدادی از مردم شهرستان های جنوب سیستان و بلوچستان چند روزی است که از وجود قرص هایی مشکوک در میان برخی محصولات غذایی از جمله کیک ها خبر می دهند که عدم اطلاع رسانی دقیق مسئولان در این خصوص باعث سردرگمی مردم شده است.

اما این موضوع به اینجا خلاصه نمی شود زیرا در غیاب اظهار نظر مسئولان رسانه های معاند با پخش شایعات متعدد و عکس های مخدوش در فضای مجازی با سوء استفاده از فرصت به دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود هستند.

موضوع این قرص ها که گاها به شکل کپسول های دارویی هم هستند این روزها به یکی از بحث های داغ در شبکه های مجازی و محافل در سیستان و بلوچستان تبدیل شده و همه خواهان روشن شدن قضیه و برخورد دستگاه های مربوطه با عوامل یا عاملان این کار هستند.

اقدامات قانونی لازم در خصوص بررسی موضوع کیک های حاوی قرص درحال پیگیری است

مینا آژوغ، معاون غذاداروی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اظهار داشت: اقدامات لازم در خصوص بررسی کیک های حاوی قرص درحال انجام است و نمونه هایی که توسط شهروندان گزارش و دریافت شده جهت انجام آزمایشات تخصصی به آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو ارسالشده  است.

وی با اشاره به اینکه به زودی نتیجه آزمون ها به اطلاع شهروندان عزیز می رسد، افزود: از تمام شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده موارد مشابه، به همراه مستندات به نزدیکترین مرکزبهداشتی درمانی اطلاع رسانی شود.

کالاهای مشکوک به وجود قرص به صورت کلی جمع آوری شدند

 بهروز دهقان سرپرست مرکز بهداشت شهرستان چابهار در این خصوص اظهار داشت: پیرو انتشار تصاویری مبنی بر وجود قرص در برخی کیک ها و طی بازرسی صورت گرفته توسط واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان چابهار، با اخذ دستور دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان چابهار و با همکاری پلیس اماکن و اطلاعات، کلیه محصولات کیک مشکوک به وجود قرص از انبارها و مراکز و دفاتر فروش تا اطلاع ثانوی جمع آوری شد.

وی افزود: تا زمان انجام آزمایشات و مشخص شدن نتایج جهت حفظ و صیانت از سلامت شهروندان کلیه محصولات جمع آوری شده توقیف خواهند بود.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان چابهار با بیان اینکه اولویت اصلی ما حفظ و ارتقاء سلامت عمومی جامعه است، تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه و یا شکایات بهداشتی فورا با تلفن ۱۹۰ سامانه بهداشت محیط وزارت بهداشت تماس حاصل نموده و اطلاع رسانی کنند.

آزمایشگاه مرجع در حال بررسی موضوع کیک‌های حاوی قرص است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اظهار داشت: در راستای بررسی کیک و کلوچه‌های مشکوک نمونه جهت آزمایشات تخصصی به آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو ارسال شده است.

محمد مهران امینی فرد افزود: دستورات لازم جهت بازدید بازرسان بهداشت محیط دانشگاه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و جمع‌آوری موارد مشکوک صادر شده است.

وی تصریح کرد: مردم به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکنند و مطمئن باشند در زمینه تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان با هیچکس تعارف نداریم.

اما نکته حائز اهمیت با همه این تفاسیر در این موضوع این است عدم اطلاع رسانی شفاف و به موقع مسئولان علاوه بر سردگمی مردم زمینه سوء استفاده رسانه های معاند را فراهم آوره است که امیدواریم هرچه زودتر جزئیات این موضوع به اطلاع عموم برسد.


10317695
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است