استانی 07:51 - 01 آبان 1397
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: اتوبوس آمبولانس و آمبولانس اعزامی از سوی استان ما در نجف اشرف ارائه خدمت می‌کنند و این نیروهای ما برای خدمات‌رسانی خود را تا یک روز بعد از اربعین ادامه می‌دهند.

خدمات‌رسانی نیروهای امدادگر پس از اربعین ادامه دارد

به گزارش ایسنا، اسماعیل بهمن‌آبادی ظهر امروز در نشست همسفران خورشید که در مرکز آموزش‌های تخصصی هلال‌ احمر خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر کشور در ایام اربعین در 2 بخش مختلف داخل و خارج از کشور ارائه خدمت می‌کند.



وی ادامه داد: تمام امورات امداد و نجات در کشور بر عهده سازمان امدادو نجات کشور است و در خارج از کشور نیز این امر بر عهده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر خواهد بود.



معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: در سازمان امداد و نجات کشور 4 قرارگاه در چهار مرز خروجی کشور ایجاد شده که در هر قرارگاه 45 پرسنل حضور دارند که یک نفر به عنوان نماینده سازمان، نماینده استانی نیز دو نفر، تیم عملیاتی 3 نفر، یک تیم توانا از خواهران ما و یک فروند M17 و... در این قرارگاه‌ها حضور دارند.



بهمن‌آبادی افزود: از استان ما نیز یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه 9 نفر که شامل پرستار و نجات‌گر می‌شوند برای اربعین اعزام شدند. همچنین یک دستگاه آمبولانس به همراه یک نفر راننده و نجات‌گر و 25 نفر کارشناس امداد نیز اعزام شدند. همچنین 12 نفر نیروی خدماتی جهت ارائه خدمت اعزام کرده‌ایم.



معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی تاکید کرد: در خارج از کشور نیز 32 پایگاه حضور دارند که در نجف 7 پایگاه، در بین مسیر نجف تا کربلا 6 پایگاه، در کربلای معلی 15 پایگاه، در کاظمین 3 پایگاه و در سامرا یک پایگاه درمانی مستقر گردیده است.



بهمن‌آبادی گفت: تاکنون بالغ بر 200 تن از مرز مهران خارج شده و تمام این پایگاه‌ها و مراکز درمانی جهت ارائه خدمات درمانی مستقر هستند.



وی گفت: در این پایگاه‌های درمانی 300 نفر پزشک عمومی، 30 پزشک متخصص، 100 نفر نجات‌گر از استان‌های مختلف، 150 نفر پرستار خواهر، 100 نفر پرستار برادر و 130 رابط عرب‌زبان  مشغول به همکاری هستند.



معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مرز دوغارون در سال گذشته 23 هزار و 500 نفر ورودی داشته و این آمار در سال جاری 45 هزار نفر بوده است.



بهمن‌آبادی تصریح کرد: در مجموع حدود 50 نفر از استان برای خدمات‌رسانی به مناسبت اربعین اعزام کرده‌ایم که در قالب یک اتوبوس آمبولانس با 9 نفر، یک آمبولانس، 3 نفر روابط عمومی، 5 نفر نیروی خدماتی، 10 نفر از دوستان امداد و نجات و... اعزام شدند.



وی تاکید کرد: اتوبوس آمبولانس و آمبولانس اعزامی از سوی استان ما در نجف اشرف ارائه خدمت می‌کنند و این نیروهای ما برای خدمات‌رسانی خود را تا یک روز بعد از اربعین ادامه می‌دهند.



معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین چند سالی است که تحت عنوان همسفران خورشید و در دهه آخرماه صفر یعنی از روز 21 همین ماه همکاران ما شروع به همکاری می‌کنند.



بهمن‌آبادی گفت: سال جاری، پنجمین سالی است که برنامه همسفران خورشید را اجرا خواهیم کرد و این طرح نیز ملی اعلام شده است.



وی اظهار کرد: 114 پایگاه در طرح بزرگ همسفران خورشید با ما همکاری می‌کنند و سال گذشته بالغ بر 1176 نفر امدادگر، داوطلب، پزشک و پرسنل با ما همکاری کردند و یقین داریم که این تعداد افزایش نسبی خواهد داشت.



انتهای پیام


9951420
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است