گوناگون 01:39 - 07 شهریور 1395
رئیس پژوهشگاه رویان از اعطای جایزه دکتر کاظمی آشتیانی به یک محقق هلندی خبر داد و گفت: «هانس کلورز» استاد ژنتیک مولکولی اولین پژوهشگری است که سلول‌های بنیادی رده‌ای را شناسایی کرد.

رئیس پژوهشگاه رویان اعلام کرد:

به گزارش مهر، دکتر حمید گورابی در نشست خبری، با اشاره به روند برگزاری هفدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان افزود: هفدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان در روزهای ۱۰ تا ۱۲ شهریورماه برگزار می‌شود و همزمان با برپایی این جشنواره جایزه دکتر کاظمی آشتیانی به یک محقق هلندی اعطا می‌شود.

وی افزود: فراخوان این جشنواره از مهرماه سال گذشته در سطح بین‌المللی اعلام شد و در این دوره از جشنواره ۱۷۵ طرح از ۳۶ کشور دنیا دریافت شد که بیشترین طرح‌های ارسالی در این دوره از کشورهای آمریکا با ۲۴ طرح، هند با ۲۳ طرح، چین با ۱۷ طرح، ایران با ۱۷ طرح، استرالیا با ۹ طرح و انگلستان با هفت طرح بود.

گورابی یادآور شد: از ۱۷۵ طرح ارسال شده ۷۷ طرح در حوزه تولیدمثل و ۹۸ طرح در حوزه سلول‌های بنیادی و طب ترمیمی است.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین طرح‌های ارسالی در حوزه‌های جنین‌شناسی، سلول‌های بنیادی، ناباروری و ژنتیک تولیدمثل بوده است، یادآور شد: در این دوره از جشنواره طرح‌ها با حضور ۱۵۵ داور ملی و بین‌المللی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

رئیس پژوهشگاه رویان خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره از پنج طرح بین‌المللی در حوزه‌های بیولوژی تولیدمثل، بیوتکنولوژی جانوری و بیولوژی طب ترمیمی و سلول‌های بنیادی تقدیر می‌شود.

وی درباره چهارمین دوره جایزه کاظمی آشتیانی گفت: برنده «کاظمی پرایس ۲۰۱۶» در این دوره به یک محقق هلندی با نام «هانس کلورز» استاد ژنتیک مولکولی از دانشگاه هلند اعطا می‌شود.

گورابی افزود: کلورز اولین پژوهشگری بوده که سلول‌های بنیادی رده‌ای را شناسایی کرده و جزء محققان برجسته جهان در استفاده از سلول‌های بنیادی در پزشکی بازساختی است. این استاد دانشگاه هلند تاکنون بیش از ۵۴۰ مقاله چاپ کرده و بیش از ۶۲ هزار بار به مقالات وی ارجاع شده است.

وی یادآور شد: حضور دکتر هانس کلورز در ایران به عنوان پیشگام در کشت شبه‌اندام‌ها می‌تواند به انتقال این دانش در کشور بیانجامد و تشکیل بانک‌های زیستی از بیماران آمریکایی امکان مطالعات دقیق‌تر و اتخاذ روش‌های درمانی موثرتر بر اساس ژنتیک را ایجاد خواهد کرد.


8124141
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است