استانی 00:05 - 08 آذر 1393
سردار رحیمی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در سال‌جاری تعداد سلاح‌های جنگی و شکاری جمع‌آوری شده، 48 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

افزایش 48 درصدی جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز در سیستان و بلوچستان

سردار حسین رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: وجود سلاح‌های غیرمجاز در اختیار برخی از افراد به ناامنی‌ها در این منطقه دامن زده و سبب شده هنگام نزاع و درگیری‌ها با استفاده از آن انتقام‌گیری کنند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز در دست افراد مختلف، افزود: وجود سلاح در دست مردم خود زمینه ایجاد ناامنی است و به تدریج به فرهنگی تبدیل می‌شود که هر کسی با شخصی خصومت و اختلافی دارد، از سلاح به عنوان ابزار قدرت، سوءاستفاده کند.

این مسئول ادامه داد: سلاح فقط و فقط باید در اختیار نیروهای مسلح و کسانی که مسئولیت نظم، آرامش و امنیت کشور و منطقه را بر عهده دارند، باشد، در تمام دنیا این باب است که سلاح در دست ضابطین قانون و نمایندگان حاکمیت باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر وجود سلاح در دست افراد غیرمسئول و نبود نظارت بر کار آنها زمینه ایجاد ناامنی را فراهم کرده و مشکلات بسیاری را در سیستان و بلوچستان به وجود آورده است.

نقش بسزای مولوی‌ها و بزرگان در جمع‌آوری سلاح غیرمجاز

رحیمی با اشاره به اینکه سلاح‌های مجاز و غیرمجازی که در دست مردم غیرمسئول است باید جمع‌آوری شود، گفت: در سال‌جاری تعداد سلاح‌های جنگی و شکاری جمع‌آوری شده از دست مردم 48 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

این مسئول با بیان اینکه تعداد زیادی از این سلاح‌ها را مردم به صورت خود معرف به مراجع انتظامی تحویل داده‌اند، ادامه داد: نقش بزرگان، ریش‌سفیدان، سران طوایف و مولوی‌ها در روشنگری، راهنمایی و ارشاد مردم در این زمینه بسیار موثر است.

وی بیان کرد: با توجه به بافت طایفه‌ای و عشیره‌ای سیستان و بلوچستان، سران طوایف، بزرگان و مولوی‌ها نقش بسزایی در تامین امنیت و ایجاد احساس امنیت و به دنبال آن توسعه و آبادانی در منطقه دارند.

رحیمی افزود: بزرگان و سران طوایف می‌توانند با توجیه افراد قبیله خود آنها را بیش‌ از پیش به سمت تبعیت از قانون هدایت کرده و به افراد متخلف قبیله خود تذکر دهند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان امنیت فعلی این استان را در مقایسه با میانگین کشوری بسیار خوب عنوان کرد و گفت: همکاری همه اقشار مردم در ایجاد احساس امنیت موثر است.


5291094
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است