استانی 09:51 - 03 آذر 1393
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان خبر داد
معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: بازسازی بقعه علی‌بن مهزیار 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بازسازی حرم علی‌بن‌مهزیار 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مسعود راوی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در سال جاری 43 بقعه و 67 زیرفضا در مساحت 27 هزار متر مربع در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای تکمیل،‌ احداث و ترمیم قرار دارد.

وی در خصوص این بقعه و اماکن تصریح کرد: احداث شبستان علی‌بن مهزیار در 2 طبقه با چهار هزار و 850 متر مربع در حال انجام است که طبقه همکف شبستان 80 درصد در مرحله نازک‌کاری پیشرفت فیزیکی دارد و در حال استفاده عموم است؛ کل مجموعه نیز تا کنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

راوی‌زاده گفت: احداث شبستان مقام صاحب‌الزمان شوشتر با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در مساحت یک هزار و 200 متر زیربنا، در مرحله کاشی‌کاری قرار دارد.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان ادامه داد: شبستان بقعه هفت شهیدان مسجدسلیمان با 900 متر زیربنا تا کنون 70 درصد و شبستان بقعه سیدصالح ایذه نیز با 400 مترمربع زیربنا تاکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مرحله نازک‌کاری است.

وی همچنین گفت: بخش کتابخانه بقعه امامزاده حیدر بهبهان با 450 مترمربع زیربنا و 450 متر مربع سالن چندمنظوره تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

راوی‌زاده ادامه داد: طبقه همکف بقعه سبزقبا دزفول با یک هزار متر مربع به بهره‌برداری رسید و زیرزمین آن 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان افزود: با تکمیل تربت‌خانه بقعه بی‌بی تاج رامهرمز در مساحت 100 متر مربع، این طرح نیز به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه در بقعه دانیال نبی شوش شبستان‌های جانبی در بخش زیارتگاهی در 2 طبقه با سه هزار متر مربع در مرحله اجرای عملیات است، تصریح کرد: مجری این طرح نوسازی مدارس و اعتبار مصوب آن 20 میلیارد ریال است.


5255698
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است