سیاسی 17:55 - 24 بهمن 1394
رئیس اداره غرب آفریقای وزارت امور خارجه اعلام کرد: رئیس‌جمهور غنا عصر شنبه-۲۴ بهمن- برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دعوت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، همتای ایرانی‌اش به تهران سفر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، اکبر خسروی‌نژاد رئیس اداره غرب آفریقای وزارت امور خارجه ، گفت: «جان درامانی ماهاما» رئیس جمهور غنا عصر شنبه- 24 بهمن- در رأس یک هیأت عالیرتبه سیاسی و اقتصادی شامل بخش خصوصی و دولتی این کشور وارد فرودگاه مهرآباد خواهد شد و مورد استقبال محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی که ریاست کمیسیون مشترک ایران و غنا را بر عهده دارد، قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در وزارت امور خارجه با بیان اینکه رئیس‌جمهور غنا در روز یکشنبه-25 بهمن- در مجموعه سعدآباد مورد استقبال همتای ایرانی خود قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده آقای ماهاما در جریان سفر به تهران علاوه بر دیدار با رئیس جمهور با تعدادی از مقامات عالیرتبه کشورمان از جمله مقام معظم رهبری، رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

خسروی نژاد با بیان اینکه رئیس جمهور غنا را در این سفر دو روزه وزرای خارجه، نفت و انرژی، اقتصاد، کشاورزی،‌ وزیر امور موسسات توسعه‌ای و‌ منابع طبیعی این کشور همراهی می‌کنند، ادامه داد: این مقام عالیرتبه کشور غنا در روز دوشنبه نیز در همایش اقتصادی تجار و بازرگانان ایران و غنا در تهران حضور پیدا خواهد کرد و با توجه به ابراز تمایل کشور غنا جهت بازدید از تأسیسات نیروگاهی ایران،‌ رئیس جمهور غنا قرار است از شرکت مپنا نیز دیدار کند.

خسروی‌ نژاد با اشاره به روابط خوب ایران و این کشور غرب آفریقا گفت: تاکنون پنج دور، اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور به ریاست وزیر امور خارجه غنا و وزیر جهاد کشاورزی ایران برگزار شده است.

وی به فعالیت سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و آکرا اشاره کرد و گفت: در مدت اخیر از طرف کشور غنا شاهد سفر وزیر امور خارجه غنا و رئیس مجلس این کشور به تهران بوده‌ایم واز طرف ایران نیز محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور و محمد فرهادی رییس پیشین جمعیت هلال احمر ایران به غنا سفر کرده اند و قرار است در طی دو،‌ سه ماه آینده وزیر امور خارجه کشورمان نیز به غنا سفر کند.

خسروی‌نژاد با بیان اینکه در سال 92 رئیس دولت دهم به این کشور سفر کرد، گفت: کشور غنا در زمان‌های مختلف از مواضع ایران حمایت اصولی داشته است و ما این حمایت را به خصوص در زمان جنگ تحمیلی شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه کشور غنا از بنیان‌گذاران جنبش عدم تعهد است، خاطرنشان کرد: در این سفر علاوه بر بیانیه مشترک دو کشور، دو قرارداد در حوزه کشاورزی و استاندارد بین مقامات دو کشور به امضا خواهد رسید. علاوه بر اینکه مقامات دو طرف در مورد امضاء پنج الی شش سند در زمینه همکاری‌های نفتی، انرژی‌های تجدیدشونده، فناوری کاکائو در بخش خصوصی و دولتی در حال مذاکره و رایزنی هستند.

این مقام مسئول در وزارت امور خارجه در پایان صحبت‌های خود، اعلام کرد: این اولین سفر رئیس جمهور یک کشور آفریقایی به تهران بعد از اجرای برجام است.


7680059
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت پرویز داودی را تسلیت گفتند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره ریز پرنده‌های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با صدور پیامی از حمایت‌ها و پشتیبانی ملت ایران پس از عملیات پیروزمند «وعده صادق»، تشکر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ظهر امروز مراسم ختم پرویز داودی معاون اول دولت نهم برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به صورت تلفنی گفتگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است