علمی فناوری 09:00 - 20 تیر 1393
بیماری‌های نادر ژنتیکی این بار به شکل پوستی ظریف مانند بال‌های ظریف و شکننده پروانه‌ها در یک پسر کوچک ظاهر شده است.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ یک پسر نوپای 21 ماهه با یک مشکل درمانی بسیار نادر در جهان مواجه شده که متاسفانه هنوز درمان قاطعی برای آن وجود ندارد.





 

گفتنی است، این بیماری که در حقیقت نوعی تاول‌های قرمز دردناک پوستی است بر روی تمام پوست این کودک دیده می‌شود و به همین دلیل به این پسر لقب پسر پروانه‌ای داده‌اند.





 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، این پسر به نوعی "بیماری دیستروفیک" مبتلا است که سبب عدم وجود لایه‌ی میانی از 3 لایه‌ی ضروری یک پوست سالم در بدن است.





 

بر اثر این بیماری این کودک مرتبا دچار تاول‌های دردناک می‌شود و هر نوع اشاره یا کوچکترین ضربه می‌تواند منجر به ایجاد تاول‌های تازه بر تن این کودک شود.



پوست این پسر به قدری نازک و حساس است که حتی به هنگام پوشیدن لباس و یا خوابیدن بر روی تخت دچار تاول‌های جدید پوستی می‌شود.

 

والدین این کودک مجبور به پانسمان زخم‌ها هر روز 2 بار هستند و باید مراقب باشند تا این کودک چشم‌های خود را نخاراند زیرا ممکن است به دلیل نازکی پوست در آن ناحیه دچار مشکل نابینایی شود.

 

انتهای پیام/

4207663
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک مشاور کنکور گفت: درس خواندن از بعد از سحر تا بعد از اذان ظهر و سپس استراحت و خواب کوتاه و درس خواندن تا اذان مغرب، سپس استراحت و مطالعه دوباره به دانش‌آموزان توصیه می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو در دوره‌های ۲۲۰ تا ۲۳۱ به روش الکترونیکی برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروه جدیدی از ماهواره‌های «استارلینک» شرکت «اسپیس‌ایکس» قرار بود روز پنجشنبه ۲۸ مارس از کالیفرنیا پرتاب شوند، اما این پرتاب یک روز به تعویق افتاد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است