استانی 20:14 - 04 اردیبهشت 1393
ساری- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : 13 درصد از بودجه تحقیقاتی کشور در سال 93 سهم این وزارتخانه است که هفت دهم درصد کل بودجه کشور را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ˈ رضا ملک زاده ˈ عصر پنجشنبه در نشست تبادل نظر و تبیین برنامه های پژوهشی وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت و گو با خبرنگاران مجموع بودجه تحقیقاتی کشور برای سال جاری را دو هزار و 300 میلیون تومان اعلام کرد.



وی از افزایش بودجه تحقیقاتی وزارت بهداشت در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت : سال گذشته 10 درصد کل بودجه تحقیقاتی سهم وزارت بهداشت بود که امسال به 13 درصد افزایش یافت.



معاون وزیر بهداشت ،تحقیقات را مهم ترین نیاز کشور معرفی کرد و افزود : به علت کمبود بودجه تحقیقاتی پارسال دو هزار و 500 مقاله کمتر از سال 91 در حوزه وزارت بهداشت منتشر شد.



وی ادامه داد : همچنین به دلیل ناکافی بودن بودجه تحقیقاتی نتوانستیم از دانشجویان فوق لیسانس و دکتری حمایت کنیم.



ملک زاده از وزارت بهداشت به عنوان یکی از کانون های تحقیقاتی کشور یاد کرد و گفت : سال گذشته 40 درصد مقالات علمی که توسط دانشمندان ایرانی در جهان به چاپ رسید مربوط به وزارت بهداشت بوده که 26 درصد از آنها با کیفیت بالا ارزیابی شدند.



معاون وزیر بهداشت صرفه جویی در هزینه های جاری و اختصاص بخشی از بودجه این بخش به تحقیقات را خواستار شد و افزود : تمامی دانشگاه های با صرفه جویی بودجه جاری می توانند بخش زیادی از آن را به امر تحقیقات اختصاص دهند تا امکان کار تحقیقاتی بیشتر شود



7330/1654

انتهای پیام /*




3568807
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است