فرهنگی‌هنری 20:06 - 27 خرداد 1397
۱۵ اثر مهدی فتاحیه با عنوان «آوا» در شهر کتاب این سینا به نمایش گذاشته شد.

عکس‌هایی از زوایای دیده‌نشده‌

به گزارش ایسنا، مهدی فتاحیه درباره نام این نمایشگاه توضیح داد: دغدغه من موضوع روابط و تعاملات اجتماعی بود که از نشانه‌های خیلی جدی این موضوع ارتباط بین آدم‌هاست. جامع‌ترین ابزار ارتباط، کلام و صداست.

‌او ادامه داد: روابط بین آدم‌ها مشخص و هویدا بود؛ بنابراین نمی‌توانست ذهن مخاطب را درگیر کند. در واقع تصمیم داشتم مخاطب از طریق کشف این تصویرها درگیر کشف پیام و تصویرهای این نمایشگاه شود تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و به صحبت درباره آثار وادار شوند.

این هنرمند درباره شکل‌گیری ایده این نمایشگاه نیز بیان کرد: در نهایت اتفاقات اطرافمان را پیدا و سعی کردم آنها را با زاویه‌ای نشان بدهم که تا به حال دیده نشده‌اند تا بتوانند حرف‌های جدیدی بزنند همان طور که آدم‌ها از جنبه بیرونی و درونی حرف‌های متفاوتی برای گفتن دارند.

فتاحیه با تاکید به ارتباط مخاطب با آثارش گفت: اثر هنری من تنها تصویر نصب‌شده روی دیوار نیست  بلکه ارتباطی است که با مخاطب برقرار می‌کند. در واقع اثر هنری این نمایشگاه زمانی کامل می‌شود که مخاطب بتواند برداشتی از آثار داشته باشد.

او همچنین درباره رنگی، سیاه و سفید بودن آثارش توضیح داد: هیچ قانونی بر آثار حکم نمی‌کند که حتما رنگی، سیاه سفید یا از زاویه‌ای مشخص باشند؛ بنابراین هر کدام به یک شکل درآمده‌اند زیرا تنها خروجی کار برایم اهمیت داشت.

این هنرمند درباره عکسی که معماری ایرانی در آن دیده می‌شود نیز اظهار کرد: این عکس به نمایندگی از مجموعه کنج است که از کنج معماری‌ها گرفته شده است. در واقع عکسی از کنج هایی است که مردم به آنها نگاه نمی کنند.

فتاحیه معتقد است: با توجه به اهمیت کثرت گرایی، زوایا و وجوه پست مدرنیسم که در آن قرار داریم اثر هنری که خلق می‌شود، ابزاری برای تولید هنر ارتباط بین موضوع و مخاطب است.

نمایشگاه عکس «آوا» از روز شنبه (۲۶ خرداد ماه) ساعت ۱۷ در شهر کتاب ابن سینا افتتاح شد و تا اول تیرماه دایر است.

انتهای پیام


9813117
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اولین قسمت از مینی سریال «مامان اشتباه می‌کند» در ژانر خانوادگی جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ از قاب شبکه تهران تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، تا ۱۵ اردیبهشت ماه، آماده دریافت آثار شبکه‌ها و صدای مراکز با موضوع «عملیات تنبیهی وعده صادق» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پویانمایی «در سایه سرو» جایزه بخش آثار انیمیشن با عنوان «جوزفه ماستری» جشنواره بین‌المللی فیلم کورتی دا سوگنی کشور ایتالیا را دریافت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهران، شیراز، مشهد و کرج پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در نخستین ماه سال ۱۴۰۳ بودند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان صدا و سیما ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون وضعیت نظارت ساترا بر محتوا و فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نویسندگان وابسته به انجمن قلم آمریکا (PEN) که از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی و حماس بار‌ها این سازمان را برای کم اهمیت جلوه دادن جنایاتی که علیه نویسندگان و روزنامه نگاران انجام داده است، محکوم کرده بودند؛ در نهایت از حضور در این رویداد ان...
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دو قطعه از آثار عکاسی دانش آموز ایرانی، مورد پذیرش گروه داوری چهارمین دوره مسابقه و نمایشگاه بین المللی عکس ۲۰۲۴ Youth Photo Contest Noframes در کشور روسیه قرار گرفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» با انتشار غزلی از رهبر انقلاب، برخی از هنرمندان و شاعران کشور به استقبال از این اثر رفتند و تازه‌ترین آثار خود را منتشر کردند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه شاهد تبلور موقوفات منفعتی هستیم، که واقف گفته درآمد حاصل ملک وقفی صرف امور منفعتی مانند ایتام، قرآن، علم و ... شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه شاهد تبلور موقوفات منفعتی هستیم، که واقف گفته درآمد حاصل ملک وقفی صرف امور منفعتی مانند ایتام، قرآن، علم و ... شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است