اقتصادی 04:06 - 27 اسفند 1396
مهر خبر می‌دهد؛
نشست مذاکرات دستمزد ۹۷ که از حدود ساعت ۲۰ شب گذشته با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در شورای عالی کار برگزار شد هم اکنون پس از ۸ ساعت چانه زنی بدون نتیجه پایان یافت.

نشست ۸ساعته دستمزد بی‌نتیجه ماند/ ادامه نشست بعدازظهر امروز

به گزارش خبرنگار مهر، نشست شورای عالی کار از حدود ساعت ۲۰ شب گذشته به ریاست علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی آغاز شد، با گذشته حدود ۸ ساعت بدون نتیجه ماند و ادامه نشست به بعد از ظهر امروز موکول شد.

مذاکرات برای تعیین میزان درصد افزایش «حداقلی بگیران» و «سایر سطوح مزدی» در نشست خصوصی ربیعی با کارگران و کارفرمایان در حالی ادامه داشت که نمایندگان کارگران به دنبال تقویت قدرت خرید کارگران و کاهش فاصله حداقل مزد تا معیشت و نمایندگان کارفرمایی نیز ادله خود را برای افزایش هزینه های تولید و مالیات تحمیل شده ارائه دادند.



وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس شورای عالی کار و مسئول تنظیم روابط کار به دنبال کاهش اختلاف نظر شرکای اجتماعی و توافق برای تعیین حداقل مزد با رعایت سه جانبه گرایی بود و در حالی که نظرات تا حدودی به یکدیگر نزدیک شد اما دهمین نشست شورای عالی کار نیز بدون نتیجه پایان یافت.



در ابتدای این مذاکرات مزدی ، نمایندگان کارگری پیشنهاد افزایش ۳۶درصدی حداقل حقوق را ارائه دادند، نمایندگان کارفرمایی پیشنهاد افزایش حدود ۸ درصد مطابق با نرخ تورم و نمایندگان دولت پیشنهاد افزایش حدود ۱۰ تا ۱۲ درصدی را مطرح کردند . پس از دوساعت مذاکره و چانه زنی ، پیشنهاد دولت افزایش ۲۰ درصدی ، پیشنهاد اعضای کارفرمایی افزایش حدود ۱۴ تا ۱۵ درصد و پیشنهاد اعضای کارگری ۲۹.۳ درصد برای افزایش حد اقل دستمزد اعلام شد.



بر اساس توافق نمایندگان کارگری و کارفرمایی حداقل هزینه زندگی یک خانوار ۳.۳ نفره در سال ۹۶ به میزان ۲ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است.



لازم به ذکر است، حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۶ با افزایش ۱۴.۵ درصدی نسبت به سال ۹۵ معادل ۹۲۹ هزار و ۹۳۱ تومان تعیین شده بود ؛ همچنین حداقل دستمزد سایر سطوح مزدی ۱۲ درصد افزایش یافته بود.


9718533
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس صنعت طیور گفت: بنابر آمار ماهانه ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است که براین اساس ۱۳۰ میلیون قطعه جوابگوی بازار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است