بین‌الملل 13:22 - 01 شهریور 1393
خبرگزاری فرانسه روز شنبه گزارش داد ایران بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از تاسیسات پارچین رد کرده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری فرانسه روز شنبه گزارش داد ایران بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از تاسیسات پارچین رد کرده است.


سردار حسین دهقان وزیر دفاع در نشست خبری که به مناسبت روز صنعت دفاعی و آغاز هفته دولت در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم آرمان شهدا را در اجرای فرامین و تدابیر امام راحل، رهبری معظم انقلاب دنبال کنیم و با مددگیری از ارواح طیبه شهدا و توکل به خداوند متعال به پیش برویم.  
 
سردار دهقان در پاسخ به این سوال که منابع خارجی مطرح کرده‌اند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۶۰ سوال درباره شفاف سازی چاشنی‌های انفجاری داشته، آیا وزارت دفاع در این باره توضیحی دارد، گفت: آژانس در بررسی‌های خود مجموعه گزارش‌هایی را به شورای حکام می‌دهد و اما سوال جدیدی را مطرح نکرده و این موارد مربوط به سوالات قبلی است.  
 
وی افزود: درباره مسائلی اخیرا خواسته شده که جمهوری اسلامی ایران نیز به این سوالات پاسخ داده و ابهام جدیدی را مطرح نکردند که ایران بخواهد پاسخ دهد.  
 
سردار دهقان در پاسخ به این سوال که درباره دسترسی به اطلاعات دانشمندان دفاعی ما آیا قبول می‌کنید این اطلاعات به خارجی‌ها داده شود اظهار داشت: بحث اطلاعات دانشمندان قبلا هم مطرح نبوده و به هیچ وجه پذیرفته نیست و نه تنها آن را در اختیار دیگران قرار نخواهیم داد، بلکه دسترسی به آن را نیز نخواهند داشت.  
 
وزیر دفاع افزود: درباره دسترسی به تسلیحات هسته‌ای از پایه و مبنا اتهام ناروایی را نظام سلطه به جمهوری اسلامی ایران وارد کرده که در راستای اهداف شوم آن‌ها بوده و از اساس موضوعیت ندارد، لذا تبعات آن نیز پذیرفتنی نیست.  
 
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره خبر برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران برای دیدار ماموران آژانس از پارچین موافقت کرده، گفت: آژانس به دفعات از پارچین بازدید داشته و اقدام به نمونه برداری کرده و سندی دال بر اینکه فعالیتی صورت گرفته به دست نیاورده است و اصلا موضوعیت ندارد.  
 
وی افزود: نمونه‌هایی که قبلا وجود داشته متاسفانه براساس اتکای آژانس به اطلاعات دشمنان نظام ما و جریانات بی‌حیثیت مانند منافقین بوده که معمولا هم واقعیت نداشته اشت.  
 
وزیر دفاع تصریح کرد: با توجه به اینکه فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا شفاف است و مامورین نظارتی آژانس نیز در همه مراکز هسته‌ای حضور دارند، دلیلی ندارد که آژانس به اطلاعات منافقین توجه کنند و این غیر طبیعی است که کسانی بدون سند براساس اظهارات منافقین اقدام کنند.  
 
وی گفت: قبلا آژانس از پارچین بازدید کرده و سوالاتی داشته و نمونه برداری انجام داده، لذا هیچ دلیلی برای اینکه اجازه دسترسی مجدد به آن‌ها داده شود، وجود ندارد و آن‌ها نیز پذیرفته‌اند که در پارچین فعالیتی صورت نپذیرفته است.  
 
سردار دهقان در پاسخ به سوال دیگری درباره تجهیز و فروش تجهیزات به ارتش لبنان اظهار داشت: ما قراردادهای مشترکی با کشور‌ها داریم و درباره لبنان هم در زمانی که بخواهند آمادگی انجام آن را داریم.  
 
وزیر دفاع در پاسخ به این سوال که با توجه به تاکید دکتر روحانی مبنی بر اینکه ایران لنگرگاه ثبات در منطقه است وزارت دفاع چه اقداماتی در این رابطه انجام داده، گفت: درباره موفقیت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه باید بگوییم که ایران دارای موقعیت جغرافیایی ژئواستراتژیک است و نظام باثبات سیاسی پایدار و الگویی برای سایر کشور‌ها و جهانیان در این سی و چند سال به نمایش گذاشته است.  
 
وی افزود: این وضعیت نظام و جایگاه و موقعیت مهم جغرافیایی، طمع سردمدارانی که بدنبال سلطه بر منطقه و جهان بوده‌اند را سبب شده است.  
 
سردار دهقان تصریح کرد: در سال‌های گذشته حضور نیروهای بیگانه در خلیج فارس برای تامین اهداف خود در حاشیه کشورهای خلیج فارس بزرگ‌ترین عامل بی‌ثباتی در منطقه بوده و یقینا ایران لنگرگاه ثبات در این منطقه است.  
 
وزیر دفاع گفت: با توجه به موقعیت ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که در منطقه حضور بیگانگان وجود داشته و کشورهای منطقه تابع سیاست‌های مداخله گرانه آن‌ها باشند، نوعی از عدم تعامل وجود دارد.  
 
وی افزود: آنچه برای جمهوری اسلامی ایران مهم است، امنیت و آرامش منطقه است تا کشورهای منطقه بتوانند توسعه پایدار را دنبال کنند. 


سردار دهقان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به سران کشورهای منطقه توجه داده که این مسیر مورد خواست ملت‌های آن‌ها نیست و مورد رضایت نظام سلطه آن است.  
 
وی افزود: ما این پیام صلح را به همه کشورهای منطقه داده‌ایم که کشور و مت ما هیچگاه بدنبال مشکل سازی یا مداخله در کشورهای همسایه نبوده و از یک طرف بدنبال همکاری‌ها و از یک جنبه به دنبال استقرار صلح و آرامش بوده و با عوامل بی‌ثباتی در منطقه مقابله کرده است.  
 
وزیر دفاع اظهار داشت: این سیاست پایداری است و منافع کشورهای منطقه در همزیستی کاملا صلح آمیز و پیگیری اهداف مشترک تاریخی، همسایگی و اعتقادی است و اینکه مسیر توسعه را طی کنند و رفاه و امنیت را برای ملت‌های خود به ارمغان بیاورند.  
 
سردار دهقان در پاسخ به سوالی درباره تحرکات اخیر گروه تروریستی داعش در عراق گفت: پدیده شوم داعش در عراق، عینی شدن توطئه‌های رژیم صهیونیستی در ایجاد اختلاف و توسعه ناامنی و انتقال جنگ بین تمدنی دوران جنگ سرد به جنگ درون تمدنی دنیای اسلام است، لذا گروه تکفیری_ صهیونیستی داعش برای امنیت اسرائیل و منافع نظام سلطه ایجاد شده و مزدور آن‌ها هستند.  
 
وی افزود: این گروه تروریستی با هرنوع سلاح در دسترس اقدامات ضد بشری غیر قابل تصور علیه مردم مسلمان عراق و سوریه انجام می‌دهد و کسانی که دیروز آن‌ها را هدایت و حمایت می‌کردند، امروز طور دیگری درباره آن‌ها سخن می‌گویند.  
 
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران این پدیده شوم را عامل بی‌ثباتی منطقه و جهان اعلام کرده، آمریکایی‌ها نیز به این سخن رسیده‌اند و حتی اعلام کرده‌اند که هسته‌های خاموش داعش در خود آمریکا قرار دارد که می‌تواند منافع آمریکا را مورد هجمه قرار دهد.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره قراردادهای موشک S300 که میان ایران و روسیه بسته شد و هنوز این موشکها تحویل ایران نشده است، گفت : طبق قراردادی که میان ما و روسیه بسته شد باید این موشک ها تاکنون تحویل ایران می شد اما به دنبال تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران تحویل موشکهای  S300 از طرف دولت روسیه لغو شد.


سردار سرتیپ دهقان در جمع خبرنگاران افزود: لغو آن هیچ نسبتی با قطعنامه های شورای امنیت نداشت ، چرا که در هیچ بندی از قطعنامه های شورای امنیت نیامده است که روسیه نباید موشک S300 را به ایران تحویل دهد.


وی تاکید کرد : لغو تحویل موشک های پدافندی S300 به ایران از سوی روسیه تنها بده بستانی میان غرب و روسیه بود و بر همه ثابت شده که این به دلیل نفوذ و تاثیر سیاستهای صهیونیستها  است.


سردار دهقان گفت: در دولت جدید به شکل جدی به دنبال عملیاتی کردن این قرارداد هستیم و رئیس جمهور در ملاقاتهای مکرر با سران روسیه، این بحث را به شکل جدی مطرح کرده است اما آنها علاقه مند بودند این قرارداد را با نام دیگری عملیاتی کنند.


وزیر دفاع تاکید کرد : به سران روسیه گفته ایم که خود تصمیم بگیرید و زیر بلیت بیگانه نباشید و بیایید قرارداد اصلی را با جمهوری اسلامی ایران اجرایی کنید.
سردار دهقان با بیان اینکه غربیها و رژیم صهیونیستی موافق تحویل موشکهای پدافندی S300 از سوی روسیه به ایران نیستند، گفت : مطمئنا آن ها در این مسیر اخلال ایجاد خواهند کرد اما اراده سیاسی ایران و روسیه به سمت عملی کردن این قرارداد است.


وی با بیان اینکه همواره تلاش ما بر بالابردن سطح اقتدار و قدرت دفاعی کشور است، افزود: تهدیدات فراروی ملت و کشور اسلامی همواره چهره های جدیدی را نمایان می کند و ما باید با اشراف دقیق اطلاعاتی متناسب با تهدیدات فراروی مان قدرت دفاعی مان را بالا ببریم .


وزیر دفاع تاکید کرد : امروز صنایع دفاع، با درک صحیح تهدید و متناسب با تهدیدات، جنگ افزارهای مختلف دفاعی را تولید می کند و این حرکتی کاملاً مستمر در یک محیط کاملاً پویاست.


سردار دهقان افزود: غافلگیری فن آورانه از دشمن بسیار خطرناک است و من تاکید می کنم این غافلگیری به هیچ وجه صورت نمی گیرد و دشمن هیچگاه توان مقابله با ما را ندارد چرا که مطمئناً توان ما بالاتر از درک آنها از توانمندیهای ماست.






انتهای پیام/



4541742
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابعی در حماس و رژیم صهیونیستی فاش کردند یحیی السنوار به دیدن نیرو‌های مقاومت در مناطق درگیری رفته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جهاد اسلامی با اشاره به کمک‌های مالی، نظامی و سیاسی آمریکا از رژیم صهیونیستی تاکید کرد: آمریکا مسئول جنایاتی است که صهیونیست‌ها انجام می‌دهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از مسوولان سازمان عفو بین‌الملل واکنش‌های سرکوبگرانه به اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه کره شمالی تایید کرد که تحریم‌های آمریکا به تقویت کشورش کمک کرده است، کشوری که به توسعه سلاح‌های هسته‌ای ادامه خواهد داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با اشاره به چالش‌های نظامی و اقتصادی که برای اتحادیه اروپا وجود دارد، گفت: خطر نابودی اروپا وجود دارد، در حالی که برای رویارویی با آن تجهیز نیستیم.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم فلسطین و مبارزه آنان را به مبارزات دانشجویان آلمان نازی تشبیه کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد روسی اعلام کرد در صورت استقرار تاسیسات هسته‌ای در لهستان، این تاسیسات هدف نظامی مسکو خواهند بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از رهبران حماس ضمن تشریح آخرین روند مربوط به مذاکرات آتش بس، تحرکات دشمن صهیونیستی برای غلبه بر این جنبش را شکست خورده دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران پرواز فرودگاه‌های فرانسه در پی اعتصاب کارکنانشان به دلیل دستمزد کم، لغو شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند اعتراضات حامی فلسطین را در این دانشگاه متوقف کند، استعفا دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است