علمی فناوری 10:04 - 28 دی 1397
مدیر کالج زبان‌های خارجی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: مشاوره درست در زمینه فراگیری زبان و آموزش زبان به روش‌های نو و استاندارد، لذت یک فعالیت ارزشمند را به فراگیران منتقل می‌کند که در کنار مزایای فراوان از جمله کسب شغل بهتر، پیشرفت آموزشی، امکان استفاده از منابع پژوهشی زبان اصلی و امکان استفاده موثرتر از کامپیوتر و نرم افزارها، فواید مغزی را نیز به دنبال دارد.

بهره‌گیری از روش‌های استاندارد؛ راز یادگیری بهتر زبان انگلیسی

نرگس معصومی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: برای افرادی که در حال فراگیری یک زبان خارجی هستند یا تصمیم دارند فراگیری یک زبان به جز زبان مادری خود را آغاز کنند، هیچ امری دلنشین‌تر از این نیست که به‌راحتی بتوانند به آن زبان صحبت کنند.

وی افزود: روش‌های مختلفی برای یادگیری زبان وجود دارد که در صورت داشتن اطلاعات کافی در این زمینه، نه تنها فرآیند یادگیری تسریع خواهد شد، بلکه فراگیری زبان به یک فعالیت شیرین و مفرح تبدیل می‌شود.

مدیر کالج زبان‌های خارجی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه یادگیری زبان از طریق گوش کردن و یا تماشای فیلم امکانپذیر است، تصریح کرد: یادگیری زبان شامل تقویت و فراگیری چهار مهارت شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن است که هر کدام روش‌های علمی خاص خود را دارد.

معصومی فرد ادامه داد: متاسفانه گاهی اوقات عدم اطلاع و یا عدم پیاده‌سازی درست روش‌های آموزش زبان از سوی آموزش‌دهندگان باعث بی رغبتی فراگیران برای ادامه یادگیری می‌شود و یا حتی باعث به وجود آمدن این تفکر در آن‌ها می‌شود که توانایی و استعداد فراگیری زبان خارجی را ندارند.

وی افزود: این در حالی است که مشاوره درست در زمینه فراگیری زبان و آموزش زبان به روش‌های نو و استاندارد، لذت یک فعالیت ارزشمند را به فراگیران منتقل می‌کند که در کنار مزایای فراوان از جمله کسب شغل بهتر، پیشرفت آموزشی، امکان استفاده از منابع پژوهشی زبان اصلی و امکان استفاده موثرتر از کامپیوتر و نرم‌افزارها بخشی از فواید مغزی را نیز به دنبال دارد.

یادگیری زبان چه تاثیری روی مغز دارد؟

مدیر کالج زبان‌های خارجی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به فواید یادگیری زبان برای مغز، بیان کرد: یادگیری زبان باعث تقویت هوش، حافظه و تمرکز شده و خلاقیت افراد را پرورش می‌دهد.

معصومی فرد ادامه داد: یادگیری زبان برای مغز یک تمرین محسوب می‌شود و زمانی که مغز در وضعیت تمرین قرار می‌گیرد، به مرور زمان قوی‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: یادگیری زبان دوم یکی از بهترین روش‌های عملی برای بالا بردن ذکاوت و تیزهوشی است و همچنین می‌تواند از مغز در برابر کهولت سن محافظت کند.

بهره‌گیری از روش‌های خلاقانه آموزش زبان در کالج جهاددانشگاهی

مدیر کالج زبان‌های خارجی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در این راستا کالج زبان‌های خارجی جهاددانشگاهی تنها مرکز معتبر استان است که در آن ۵ زبان زنده دنیا شامل انگلیسی، فرانسه، آلمانی، عربی و ترکی در حال آموزش است و به زودی بر اساس نیاز استان زبان چینی و اسپانیایی به مجموعه زبان‌های کالج افزوده خواهد شد.

معصومی فرد ادامه داد: در کالج زبان‌های خارجی همواره به دنبال بهره‌گیری از روش‌های خلاقانه و به‌روز آموزش زبان هستیم تا زبان‌آموزان آموزش‌های شیرینی از فراگیری زبان را تجربه کنند.

وی افزود: یادگیری زبان در محیط، برگزاری مسابقه‌های علمی متنوع، برنامه آموزشی زبان در سینما، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه والدین، اجرای فراگیران کودک در حضور والدین و انتشار ویژه‌نامه از جمله برنامه‌های این کالج بوده که در آموزش فراگیران و رضایت‌مندی آن‌ها بسیار موثر بوده است.

مدیر کالج زبان‌های خارجی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: هم‌اکنون کالج زبان در آموزش رده‌های سنی کودکان ۷ تا ۱۲ سال و بزرگسالان فعالیت می‌کند.

معصومی فرد اظهار کرد: همچنین دوره‌های تخصصی آزمون‌های بین‌المللی مانند آیلتس، تافل و آزمون‌های پیشرفته داخلی از جمله EPT از استقبال خوبی برخوردار است که این استقبال حاصل برنامه‌های جامع و علمی است که در کالج دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: کادر مدرسین کالج از طریق آزمون جذب و پس از طی مراحل مصاحبه علمی و عمومی گزینش شده‌اند.  

مدیر کالج زبان‌های خارجی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای سطح علمی و دانش به‌روز همکاران و انتقال تجارب مفید تدریس، جلسات منظم آموزشی ویژه اساتید برگزار می‌شود.

معصومی فرد یادآور شد: در استان برای اولین بار دوره تخصصی تربیت مدرس آیلتس برگزار شد و بر اساس تقاضا دوره‌های تربیت مدرس انگلیسی نیز به صورت سالانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام


10030964
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستیار هوش مصنوعی متا (Meta AI) که سپتامبر سال گذشته معرفی شده بود، حالا به‌طور رسمی به تمام پلتفرم‌های این شرکت اضافه شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی باعث ایجاد عدالت آموزشی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: در سطح کشور ۴۰۰ فارغ التحصیل دکترای تخصصی فیزیوتراپی داریم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: کود‌های بیولوژیک را می‌توان به صورت مستقیم و یا مخلوط با بقایای گیاه مزرعه مصرف کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان آنچه را که به‌عنوان «خون‌آشام باکتریایی» توصیف می‌کنند، کشف کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فضانوردان قرار است تلسکوپ «نایسر» ناسا را طی یک پیاده‌روی فضایی در اواخر سال جاری تعمیر کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فعلی سازمان سنجش گفت: رئیس جدید سازمان سنجش بعد از نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است