اجتماعی 18:59 - 30 بهمن 1397

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی به طور کامل قابل حذف نیستند

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس پلیس فتا استان البرز با اشاره به کشف یک پرونده هتک حیثیت در تلگرام، اظهار داشت: هموطنان گرامی بایستی آگاه باشند که تصاویر انتشار یافته در فضای مجازی بصورت کامل قابل حذف نیستند پس بهترین راه برای این مهم پیشگیری است.

سرهنگ محمد اقبالی در تشریح این خبر گفت: خانمی ضمن مراجعه به پلیس فتا مدعی بود شخصی ناشناس از طریق شبکه اجتماعی تلگرام با یک خط نامشخص و صرفاً با استفاده از یک آیدی اقدام به ایجاد و انتشار عکس وی کرده، سپس از طریق ایمیل با ارسال تصاویری غیر اخلاقی برای شاکیه ایجاد مزاحمت کرده است، این امر ضمن هتک حیثیت شخصیت اجتماعی وی در بین خانواده و محل کار،  مشکلات و حواشی خانوادگی نیز برای نامبرده ایجاد کرده است که به دلیل حساسیت، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

اقبالی گفت: با توجه به اینکه شخص مزاحم هیچگونه شماره و یا سرنخی از خود به جا نگذاشته بود طی اقدامات فنی و مهندسی شخصی به هویت س ب  مورد شناسایی  قرار گرفت و طی عملیاتی در یکی از مناطق جنوب استان البرز دستگیر و به این پلیس انتقال داده شد.

وی افزود: متهم پس از مواجهه با مستندات لب به اقرار گشود و هدف خود از این اقدامات را انتقام گیری از جواب رد این خانم به درخواست هایش اعلام کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: هموطنان گرامی باید به این نکته توجه کافی را داشته باشند که پروفایل ها در شبکه های اجتماعی مختلف آلبوم عکس خانوادگی نیست و باید مراقب هویت خود در این فضا باشند.

رئیس پلیس فتا استان البرز بیان داشت: افراد سودجو و اشخاصی که قصد انتقام گیری از شما به هر دلیلی را دارند می توانند با استفاده از این تصاویر و اعمال تغییرات بر روی این تصاویر اقدام به هتک حیثیت و انتشار تصاویر کنند.

اقبالی در ادامه توصیه های خود گفت: هموطنان گرامی بایستی آگاه باشند که تصاویر انتشار یافته در فضای مجازی بصورت کامل قابل حذف نیستند پس بهترین راه برای این مهم پیشگیری است.

وی در پایان گفت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی اعلام کنند.  


10059221
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است