ورزشی 01:16 - 08 مرداد 1395
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در حال حاضر تنها مربی خارجی لیگ شانزدهم است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، پس از کش و قوس فراوان، لیگ شانزدهم آغاز شد و دیدارهای هفته نخست هم به پایان رسید اما نکته جالبی که در لیگ امسال کشورمان بسیار نمایان است حضور تنها یک مربی خارجی است، لیگی که باوجود یدک کشیدن نام برتر کاستی‌های فراوانی دارد.



 

برانکو ایوانکوویچ  سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان که دومین فصل حضور بر روی نیمکت سرخ‌ پوشان پایتخت را تجربه می‌کند تنها مربی خارجی شاغل در لیگ برتر فوتبال کشور است که این موضوع جای تامل دارد، با توجه به اینکه هرگاه در ورزش از مربی خارجی با کیفیت استفاده شده بازدهی مطلوب داشته و باعث تعجب است که چرا در لیگ شانزدهم تنها یک مربی خارجی مشغول به فعالیت است.





اگر شما بخواهید سر آغاز دوران طلایی والیبال را پیدا کنید، متوجه می‌شوید که شروع آن با خولیو ولاسکو سرمربی آرژانتینی بوده است که بعد از آن لوزانو راه وی را ادامه داد ، البته نمی‌توان از زحمات بلند قامتان کشورمان گذشت اما یک مربی خارجی موفق شد به این صورت از استعداد جوانان ایرانی استفاده کند.



 

می‌توان راه دور نرفت و برگشت به زمانی که تیم ملی کشورمان برای صعود به جام‌جهانی 2014 برزیل راه دشواری را در پیش داشت اما به یکباره ورق برگشت و تیم ملی کشورمان به عنوان تیم اول راهی برزیل شد، در این صعود نقش پررنگ کارلوس کی‌روش را نمی‌توان فراموش کرد و شاید اگر سرمربی غیر از وی روی نیمکت تیم ملی بود این اتفاق بزرگ رخ نمی‌داد.

 



سوالی که پیش می‌آید این است که آیا سطح مربی‌های ایرانی به جایی رسیده است که ما دیگر نیازی به گزینه‌های خارجی نداشته باشیم ؟یا شاید مربیان خارجی ، دیگر کارایی لازم را برای فوتبال ما ندارند؟ که البته اگر نگاهی مختصر به بدنه تیم ملی کشورمان و پرسپولیس فصل گذشته بیندازیم متوجه می‌شویم که این یک فرضیه اشتباه است زیرا هر دوی این تیم‌ها علاوه بر گرفتن نتایج در خور، بسیار جوان شده‌اند که این موضوع برگ برنده اصلی مربیان خارجی با کیفیت است.

 



شاید بد نباشد نیمه خالی لیوان را هم ببینیم، مربیانی که علاوه بر نداشتن کارنامه مناسب ، کیفیت لازم را هم ندارند که فصل گذشته دو مورد از آنها در لیگ برتر مشغول بودند و بعدها مسئولان تیم‌های که این دو مربی هدایت آنها را بر عهده داشتند اعتراف کردند که در جذب این افراد دچار اشتباه شدند.

 



در انتها باید گفت: بهتر است تا پایان لیگ شانزدهم صبر کرد و دید نتیجه لیگی که کمترین مربی خارجی در آن مشغول هستند چه می‌شود، اما نکته مهم این است که تجربه نشان داده است مربیان خارجی با کیفیت می‌توانند برای فوتبال کشورمان سودمند و مفید باشند.



انتهای پیام/


8067992
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است