استانی 10:52 - 30 مهر 1393
رئیس کمیسیون قضایی مجلس:
رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: دفاع از مردم و حق آنها و پررنگ کردن نقش وکیل در دادگاه‌ها شاکله قانون آیین دادرسی کیفری است.

دفاع از مردم شاکله قانون آیین دادرسی کیفری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اللهیار ملک‌شاهی صبح امروز در بیست و سومین همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران اظهار داشت: کرمان از درخشندگی ارزنده‌ای در تاریخ ایران برخوردار است.

وی بیان داشت: اتحاد زیبایی بین دستگاه قضایی و کانون وکلا در استان کرمان ایجاد شده است که می‌تواند یک الگوی مناسب برای ما باشد.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ملت ایران ملت بزرگی است و قسمت‌های زیادی از جهان به رابطه با ایران افتخار می‌کنند و ما به‌عنوان ایرانی وظیفه بزرگی بر دوش داریم و باید از این سابقه و عظمت به‌خوبی پاسداری کنیم.

ملک‌شاهی افزود: کانون وکلای دادگستری ایران یکی از نهادهایی است که در داخل و خارج کشور ما به‌شدت مورد احترام است، زیرا وکلا در داخل ایران برای احقاق حقوق مردم و رعایت حق شهروندی تلاش می‌کنند.

وی یادآور شد: وکلا در پیشبرد انقلاب اسلامی اثرگذار بودند و موجب ارتباط سازمان‌های بین‌المللی با انقلابیون شدند و نظام جمهوری اسلامی ایران نقش وکلا را برای احقاق حق مردم به‌خوبی شناخته است.

ملک‌شاهی با اشاره به اینکه ‌ قانون آیین دادرسی کیفری در مجلس شورای اسلامی مطرح است، بیان داشت: دفاع از مردم و حق آنها و پررنگ کردن نقش وکیل در دادگاه‌ها شاکله قانون آیین دادرسی کیفری است و الزام وکیل با فردی که دستگیر می‌شود را در این قانون تنظیم کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ در قانون آیین دادرسی کیفری این امر را تنطیم کرده‌ایم که اگر کسی نتواند وکیل انتخاب کند، زمینه انتخاب وکیل برای وی فراهم شود که با تعیین وکیل تسخیری متفاوت است.

ملک‌شاهی بیان داشت: طرح جامع وکالت در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی اعلان وصول شده و در کمیسیون قضایی در دستور معلق است.

وی افزود: علت معلق بودن طرح جامع وکالت این است که اطلاع دقیق پیدا کردیم، دولت لایحه‌ای با همان موضوع را تنظیم می‌کند و طرح را متوقف کردیم تا لایحه وصول شود.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید همه نظرات و دیدگاه‌ها را بشنویم و بهترین نظر و گزینه را انتخاب کنیم.

ملک‌شاهی اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌دنبال حفظ استقلال حرفه وکالت در ایران هستند و ایران از نظر قانونی کشوری دموکراسی است.

وی عنوان کرد: حفظ حق نظارت بر وکلا مانند سایر اقشار هم در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد، قوانین به شکل دقیق بررسی می‌شوند و وکلا هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

به گزارش فارس، بیست و سومین همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با حضور حقوقدانان در محل تالار خانه شهر کرمان در حال برگزاری است.


5011628
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است