ورزشی 01:40 - 08 مرداد 1394
فهرستی که در گفت و گو با سرمربیان لیگ گرفته شده ، شامل بازیکنانی است که پیش از این سابقه چندانی در لیگ نداشته انداما شاید همه را انگشت به دهان کنند.

پدیده های احتمالی لیگ پانزدهم
به گزارش افکارنیوز، میان هیاهوی نقل و انتقالات و صید بهترین ها و سرشناس ترین ها ، قراردادهایی آرام و بی صدا بسته میشد که شاید در انتهای لیگ، کار یک تیم را به قهرمانی، سهمیه آسیا و حتی گریز از سقوط بکشاند؛ بازیکنانی جوان و گمنام که یک فصل تمام فرصت دارند تا لقب "پدیده لیگ" را از آن خود کنند و تیم هایی که سوی نگاه خود را به جوانان چرخانده اند و مربیانشان از اعتماد نمی‌ هراسند.



جوانهای برانکو امیدوارند



پرسپولیس: در دو تیم پر طرفدار پایتخت چنان محل رفت و آمد چهره های اسم و رسم دار است که کمتر می توان به طلوع یک ستاره در آنها چشم داشت. اما با این حال یکی دو جوان را می توان شمرد که شاید فرصتی برای ثابت شدن در ترکیب اصلی را داشته باشند و بعد خود ستاره شوند. در پرسپولیس کمندانی بازیکن جوانی است که در فصل پیش هم در چند بازی تیم را به وجود خود امیدوار کرد؛ هافبک نفوذی که پس از کسب تجربه در مقاومت تهران و پیام آزادی کرج و راه آهن به تیم ب پرسپولیس پیوست . بحث پیرامون حضور او در لیگ پرتغال و تخلفی که باشگاه راه آهن از آن سخن می گفت تماشاگر فوتبال راهمچنان کنجکاو دیدن بازیش باقی می گذارد.



نفت با خلعتبری ۲۲ ساله



نفت تهران: علی منصوریان تنها یکی از مربیانی بود که در فصل گذشته جوانان را باور کرد و نتیجه این اعتماد را گرفت، او که سال گذشته دو مهره ارسلان مطهری و علیاری را رو کرده بود، در فصل جدید با خرید علیرضا صبوری آزاد، هافبک تهاجمی ۲۲ ساله فولاد نوین امیدوار است مربی پدیده سال باشد. او با حضور صبوری آزاد، نوید ظهور یک خلعتبری جدید را به فوتبال ایران داده است. در تیم نفت مرد دیگری پای به میدان خواهد گذاشت که هرچند در میان لیست پدیده های احتمالی ، بازیکنی سن و سال دار به نظر میرسد ، اما عنوان آقای گل لیگ دسته یک ، همچنان ما را کنجکاو دیدن بازیهایش خواهد گذاشت؛ عیسی آل کثیر که از آلومینیوم هرمزگان به نفت آمده و سه تیم خوزستانی لیگ، جذب این بازیکن توانمند را از دست دادند تا او به نفت بیاید.



نیاری نوجوان برای روسفیدی جلالی



سایپا: در باشگاهی که تیم جوانانش بازیکن بسازد و سرمربی مجید جلالی جوان گرا باشد، به راحتی می توان به بازیکنانی رسید که آینده ای روشن پیش رو دارند. علی قلی زاده در مقام یک مهاجم و ماهان رحمانی هافبک تهاجمی ۱۹ ساله ، دو بازیکنی که هر دو در تیم های ملی جوانان و نوجوانان حضور داشتند، تقدیمی از تیم جوانان سایپا به لیگ برتر هستند. بازیکن دیگر حتی کمتر از ۱۸ سال سن دارد؛ باقر نیاری؛ هافبک تهاجمی سایپا که از تیم ملی نونهالان تا دقایقی هرچند اندک در لیگ چهاردهم، گام به گام آمده تا شاید پدیده لیگ پانزدهم باشد.





از فولاد به اس اس خوزستان



استقلال خوزستان: گل خرید از دسته پایین تر را این باشگاه چید. بهترین بازیکن لیگ دسته یک که او هم ثمره بازیسازی فولادنوین بود؛



حسن بیت سعید که حالا در ۲۵ سالگی پله های لیگ دسته دو، یک و برتر را بالا امده تا مهارت هایش را به رخ بکشد.



فرشاد جانفزا هم دیگر بازیکنی است که گل قهرمانی فولاد نوین را به دروازه چسباند تا راهی لیگ برتر شود. و اما اولین خرید استقلال خوزستان در این فصل، رحیم زهیوی که از صنعت نفت آبادان آمده تا مانند لیگ دسته یک پدیده باشد؛ شاید که بود چشم بر ۲۸ سال سن او بست و به جنگندگی اش دل خوش کرد.



رسول در سومین سال پدیده سازی



سیاه جامگان: پشت نام رسول خطیبی باید نام چند بازیکن جوان را جستجو کرد. دو بازیکن جوان از پارسه؛ سعید واسعی هافبک ۲۰ ساله و پیمان میری ۲۳ ساله که که در لیگ یک هم توانست برچسب پدیده را بر دوش خود بنشاند. خطیبی برای دفاع یک همشهری را در نظر گرفته، مصطفی احمدی هافبک دفاعی شهرداری تبریز؛ و نفر چهارم، امید سینگ، هافبکی تهاجمی که از استقلال اهواز با اعتماد به سرمربیگری خطیبی به سیاه جامگان آمده است.



ژنرال جوان رو کن



ملوان بندرانزلی: در تیم هایی با خط و ربط نظامی، و حضور سربازان لیگ در انها، می توان ردپای جوانان بیشتری را گرفت. حسین شنانی هافبک ازاد خوزستانی از فولاد نوین و حسین کنعانی زادگان که با مشورت علی دایی ملوان را برگزیده است، می توانند هم سرباز باشند و هم مدافع عنوان پدیده لیگ.امیر جهان کهن بازیکن تیم ملی امید و صادق محرمی ۱۹ ساله برخواسته از تیم جوانان ملوان و بازی در رده نوجوانان و جوانان تیم ملی ، دو احتمال دیگر برای کسب این لقب هستند که دست یافتن به این شانس بزرگ به امیر قلعه نوعی و تفکرش در تیم بستگی دارد.



دایی و انتظار به تکرار یک عادت



صبای قم :در لیست باشگاهی که علی دایی سرمربی آن باشد، باید منتظر دیدن چهره های نو و با استعداد بود. نیما داغستانی که تجربه بازی در تیم های ملی نوجوانان و جوانان را دارد، از تیم جوانان سایپا قد کشید و مدتی در لیگ مالزی بازی کرد و حالا در تیم صبا در انتظار ورود به لیگ برتر است. او شاید شناخته شده ترین بازیکن از میان هفت جوان صبای قم باشد.



ذوب آهن: تیم یحیی گل محمدی سال پیش یکی از پدیده های لیگ را به نام خود زده بود؛ اسماعیلی فر که حالا جا برای درخشش بیشتری دارد و حالا با رضا شکاری ، هافبک نفوذی تیم ملی جوانان که تنها ۱۷ سال دارد، میتواند دوباره این افتخار را تجدید کند.شکاری البته یکی از جوان های ذوب آهن است بازیکنی که از تیم های پایه به لیگ برتر می آید .



یک شانزده ساله دیگر در تبریز



گسترش فولاد: فراز کمالوند به دو نفر از بازیکنانش چنان اعتقادی دارد که می گوید نام رضا کریمی را از اکنون باید در لیست پدیده های لیگ نوشت؛ بازیکنی با شانزده سال و هفت ماه سن که کمالوند گفته به او بازی خواهد داد و او خواهد درخشید. دیگری یوسف سیدی است ، مهاجمی نوزده ساله که در جام جهانی جوانان گل برابر اتریش را به دروازه نشانده و صعود ایران را رقم زده است.



دراگان در معدن استعداد



فولاد خوزستان: باشگاه فولاد هم شانس خود را با دو بازیکن امتحان خواهد کرد؛ اسکوچیچ که از بازیکنان جوان فولاد نوین بهره ای نبرده ، با مهاجم تیم امید، بهمن جهان تیغ که عنوان آخرین گل فصل پیش فولاد را از آن خود کرد، یکی از بخت های پدیده شدن فولاد است، او که بازی در تیم های ملی رده سنی پایین تر را هم در پرونده خود دارد یک لوح تقدیر را هم از سازمان لیگ دریافت کرده تا انگیزه بیشتری برای لیگ پانزدهم داشته باشد. دیگری حسین مالکی هافبک نفوذی سابق تیم نفت مسجد سلیمان است که امید به توانمندی های او در این باشگاه خوزستانی وجود دارد.



راه آهن و احتمال بازگشت به اصل



راه آهن: فرهاد کاظمی هم با رفتن به راه آهن دلش باتعدادی از جوانان تیم نبود و عذرشان را خواست، اما بازیکنانی هم هستند که انتخابشان کرده تا با نیروی جوانی شان خون تازه در رگهای راه آهن بدوانند، میلاد محمدی۲۲ ساله که لیگ های برتر روسیه و اتریش هم در پی جذب او بودند یکی از بازیکنانی است که به راحتی می تواند لیگ پانزدهم را نردبان پیشرفت خود کند و دل کیروش را ببرد. میلاد تاجی که از شهرداری بندرعباس آمده مهره دیگر فرهاد کاظمی ست .راه آهن قبل تر ها سازنده ترین تیم تهران بوده است .



سپاهان با پدیده تهرانی



سپاهان: این تیم اصفهانی که بیشتر بازیکنان خود را برای مصاف پانزدهم لیگ برتر حفظ کرده، در سهمیه زیر ۲۳ سال خود یکی از زیرکانه ترین خریدها را برای خود ثبت کرده است. وحید نجفی، بازیکن سابق مقاومت تهران ، که با ۳۱ بار کاشتن گل در فصل گذشته، عنوان آقای گل لیگ آسیا ویژن تهران را برای خود به چنگ آورده است وپیش از شروع لیگ، پای گل زنی هایش در بازی های دوستانه سپاهان هم باز شده است.



تراکتور و یک جوان جویای نام



تراکتورسازی تبریز: سهم تونی اولیویرا از جوانانی که رویای پدیده شدن را در سر می پروانند ، پیمان کشاورز است . مهاجم ۱۹ ساله ای که پس از چهار سال توپ زدن در تیم جوانان تراکتور از شبستر قدم در جاده لیگ پانزدهم خواهد گذاشت.



آرام و توفان پیش رو



پدیده : در میان جوانان این فصل پدیده شاید آرام عباسی با چند عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی در رده های سنی پایین تر، یکی از شانس های تصاحب نام پدیده لیگ باشد. هرچند نام های جوان دیگری هم این تیم را به حضورشان امیدوار می کند.



در انتطار آقا سیاوش



استقلال اهواز : باشگاه اهوازی به قدری دیر به کاروان لیگ پانزدهم پیوست و تیمش را بست که با دستی بسته به خرید و جذب بازیکن می اندیشید، با این حال و با وجود بازیکنانی که دیر پای قرارداد نشستند،شاید سیاوش بختیاری زاده فوتبالبیست های جوانی را به زمین بیاورد که جبران نام ها و نشان های نداشته استقلال اهواز را کرده و تیمش را از انتهای جدول دور کنند.



استقلال هم پدیده دارد



استقلال: استقلال هم مانند حریف قدیمی خود یکی دو بازیکن جوان دارد که اگر در میان ازدحام بازیکنان شناخته شده اش زمانی برای بازی کردن دست بدهد، شاید به آرزوهای خود نزدیک شوند. محسن کریمی که در آستانه ۲۱ سالگی است، تصویر بهترین هافبک چپ ایران شدن را در سر می پروراند. او چندین بار آقای گل رقابت های مختلف در سنین پایین تر بوده و حالا در ترافیک چپ های استقلال با تلاشش ،چشم به تابلو تعویض با یکی از بزرگان استقلال خواهد داشت. مهدی کربلایی ۲۲ ساله هم به عنوان یک مدافع میانی بخت دیگر استقلال برا ی مطرح کردن چهره ای جوان و با استعداد است.



در میان نام این بازیکنان لیگ دسته اول و یا جوان باید از کمال موسوی هم گفت که با مربیگری فولاد نوین ۶ بازیکن با استعداد را به لیگ برتر اهدا کرد. و بعد دیگر منتظر شروع فصل جدید ماند، برای جوانانی که مشتاق درخشیدن هستند، که نامشان شاید در این چند خط هم نیامده باشد؛ برای بازیکنی که شاید پاشنه کف جادویی اش را ور بکشد، زمین را زیر پا به بازی بگیرد و نه لیگ برتر که تیم ملی را برق بیاندازد.



چشم لیگ برتر به چشمک زدن یک ستاره منتظر خواهد بود.

6833487
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم شهرداری گرگان در بازی نخست از مرحله نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا موفق به برتری مقابل پلیس عراق شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس فوتبال گفت: روند جوانگرایی و جوان‌تر کردن تیم ملی را باید ادامه بدهیم و این موضوع نباید بر حسب اجبار باشد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علیرضا محمد گفت: فوتبال ایران نتیجه‌گرا است و قلعه‌نویی هم به دنبال این است که نتیجه را بگیرد و از جوانان کمتر استفاده می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در صورت تکرار اتفاقات مشابه بازی قبل مقابل تراکتور، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است