استانی 13:53 - 04 تیر 1397

بهره گیری ازظرفیت مشارکت مردمی در مقابله با اعتیاد مدنظر قرارگیرد

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در اراک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ضمن حساس کردن خانواده ها و اجتماع نسبت به معضل اعتیاد در جامعه، باید از ظرفیت های کارشناسان در مسایل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در زمینه پیشگیری و کاهش پدیده اعتیاد استفاده شود.

وی افزود: مسایل استان مرکزی در زمینه مواد مخدر به گونه ای با خیلی از استان های کشور مرتبط است، چرا که محورهای استان مرکزی به نوعی در ترانزیت جنوب به شمال قرار دارد و از این حیث ترددهای بسیاری در محورهای مواصلاتی استان مرکزی صورت می گیرد.

آقازاده بیان داشت: با همه تلاشی که برای مهار معضل مواد مخدر در مبارزه، پیشگیری و درمان انجام می شود، اما متاسفانه شاهد افزایش آمارها و جرایم مربوط به مواد مخدر در طول سال های اخیر هستیم.

استاندار مرکزی ادامه داد: این مساله شاید به این معنا باشد که حجم این معضل اجتماعی و امنیتی حداقل کشور ما به قدری وسیع است که به رغم همه این تلاش ها، متاسفانه ما شاهد گسترش این معضل در سطح جامعه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر دستگاه های دولتی بخواهند به تنهایی در این امر وارد شوند موفق نخواهند بود، مگر با همکاری و حضور مردم، خانواده ها و دستگاه هایی که غیردولتی و مردم نهاد هستند.

استاندار مرکزی ادامه داد: ایران به عنوان یک مسیر ترانزیت بین الملل بین شرق و غرب جهان مطرح است و سود سرشاری که از فعالیت قاچاق مواد مخدر نصیب سوداگران می شود مزید بر علت است و این معضل را چند برابر می کند.

آقازاده تصریح کرد: آنچه که مهم است اگر مردم و خانواده ها و سازمان های مردم نهاد به این موضوع ورود کرده و همکاری کنند، حتما می توانیم این معضل را قدری مهار کنیم و کنترل بیشتری بر آن انجام دهیم.

وی اشاره داشت: شرایط بروز اعتیاد در جامعه ما به فاکتورها و پارامترهای زیادی برمی گردد ازجمله معضلات اقتصادی، بیکاری، مشکلات فرهنگی، خانوادگی، فرهنگ زناشویی در خانواده ها و...، از سوی دیگر گسترش افسردگی در جامعه و نبودن نشاط عمومی نیز می تواند در بروز معضل اعتیاد سهیم باشد، بنابرابن خانوده ها باید در این زمینه هم نظارت کنند و هم هوشیار باشند.


9822252
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است