گوناگون 14:49 - 03 آذر 1393
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:
آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: اگر اعتماد میان پیروان مذاهب اسلامی گسترش یابد آنگاه سایر مسائل حل می‌شوند و وحدت تقویت خواهد شد.

اعتماد میان مذاهب اسلامی زمینه‌ساز وحدت است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در دیدار با جمعی از علما و ائمه جمعه اهل سنت ایران اظهار کرد: زمانی که در استان سیستان و بلوچستان در تبعید به سر می‌بردم، ارتباطی خوب با علمای اهل سنت برقرار کردم که هنوز هم این روابط دوستانه ادامه دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین مسائل پیش روی مسلمانان در داخل کشور، لزوم اعتماد میان پیروان مذاهب مختلف است که اگر این اعتماد به طور کامل شکل بگیرد، کارها آسان‌تر خواهند شد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که شایعاتی وجود دارد که موجب نگرانی مسئولان هم می‌شود، گفت: این شایعات اعتماد میان شیعه و سنی را متزلزل می‌کند و اگر همه کمک کنند که این شایعات وجود نداشته باشد آن گاه اعتمادی به وجود می‌آید که دیگر دلیلی ندارد نگران مسئله دیگری باشیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: زمانی که در مجلس خبرگان قانون اساسی به همراه علمایی از سایر ادیان و فرق حضور داشتم، طی سخنانی گفتم اشتراکات زیادی میان مسلمانان وجود دارد و در اصول اختلافی نداریم، حسن ظن را میان خود بیشتر کنیم تا بتوانیم به وحدت و اعتماد بیشتر دست یابیم.

انتهای پیام


5259852
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است