اجتماعی 19:09 - 19 اردیبهشت 1400

حمایت از قضات شجاع وظیفه قوه قضاییه است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با کارکنان و قضات استان همدان ضمن عرض احترام به همه خانواده‌های معزز شهیدان و ایثارگران و همکاران که در نقاط مختلف استان گفت: ماه مبارک رمضان بسیار ماه با عظمتی است و از تمام نعمات این ماه باید بهره مند شد.

وی با بیان اینکه این ماه فرصتی است که باید برای ظرفیت سازی انسان در پرتو قرآن و استغفار و لیله قدر از آن استفاده کرد، ادامه داد: لیله القدر راه‌هایی است خداوند مقرر کرده تا انسان راه یک عمر را در یک شب طی کند.

رئیسی ادامه داد: ما با شهید سلگی و شهید همدانی سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب که من توفیق خدمت در همدان داشتم ارتباط داشتیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به حضور علمای برجسته ای چون ملاعلی همدانی، شهید مدنی و آیت الله موسوی همدانی، گفت: در حالات ملأ علی آمده است که عالم خود ساخته ای بودند و باید گفت که این علما ستارگان این استان هستند.

وی با اشاره به اینکه افرادی مؤثر هستند که خود ساخته باشند، افزود: نقش استان و شهر همدان نقش برجسته ای در انقلاب اسلامی است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه در مجموعه دادگستری و عدلیه خدمت به مردمی که ۸ هزار شهید تقدیم کرده اند توفیق بسیار بزرگی است، افزود: باید برای حفظ کرامت مردم صبورانه سخنشان را گوش و پیگیری کرد، کرامت مردم و کرامت ارباب رجوع و کارمندان را همواره باید حفظ کرد.

رئیسی ادامه داد: کارکنان باید همت کنند و از صلابت دستگاه قضائی صیانت شود که مبادا این صلابت آسیب ببیند.

وی گفت: در حفظ صلابت فقط مدیران و مجموعه‌های نظارتی نقش ندارند همه وظیفه دارند تا تلاش کنند که مجموعه قضائی کشور سالم باشد.

رئیسی با اشاره به اینکه این نظام ارزشیابی کارکنان و قضات استان همدان ابتکار بسیار خوبی است، گفت: معاون راهبردی قوه قضائیه از طرح ارزشیابی قضات استان همدان به عنوان الگو استفاده کنند.

رئیس قوه قضائیه افزود: کارمند سالم، فعال، شجاع و نفوذ ناپذیر باید مورد تشویق قرار بگیرد و فرد ناسالم حتماً باید مورد توبیخ قرار بگیرد.

وی افزود: کسانی که به هر دلیل دچار جرم شدند و کار به زندان کشیده باید شخصیت آنها به جامعه برگردد، امروز نگاه سازمان زندان‌ها اصلاح مجرمین است که به عنوان یک محور مورد تاکید است.

رئیس قوه قضائیه گفت: در اجرای کاهش جرایم مسئولیت با سازمان زندان‌ها نیست و حتی مربیان اجتماعی و همه باید کمک کنند تا بتوانیم جرم را در جامعه کاهش بدهیم.

وی ادامه داد: سند تحول باید در تمام دستگاه قضائی اجرایی و تحول در دستگاه قضائی ایجاد شود و این تحول در خود دستگاه نیز احساس شود.

رئیسی با بیان اینکه هر چه بتوانیم ساز و کار ایجاد کنیم که پرونده به دادگستری ورود پیدا نکند اقدام مثبتی است، افزود: از دلایل ورود پرونده‌ها نیز اصلاح نظام پولی، اصلاح نظام مالیاتی و اداری در کشور حتماً منجر به کاهش پرونده‌ها خواهد شد.

وی گفت: در بحث پیشگیری همه دستگاه‌ها مسئولیت و وظیفه دارند ما وظیفه خودمان می‌دانیم که از آن کارمند ساده نفوذ ناپذیر و قاضی شجاع حمایت کنیم.

رئیسی با اشاره به مسئله معیشت کارکنان گفت: معیشت کارکنان مسئله بسیار مهمی است و باید تلاش شود تا تقسیم عادلانه در منابع احساس شود.

وی با اشاره به حضور گروه‌های کارشناسی و بازرسی در استان، اظهار کرد: با توجه بررسی هیئت ۲۵ نفره استان، طرح و گزارشی مفصل در نظر گرفته‌اند که پس از بررسی و تصمیم‌گیری‌های لازم، اعلام می‌شوند.

رئیس قوه قضائیه سلامت مجموعه قضائی را یک عنایت الهی دانست و با تاکید بر صیانت از آن گفت: باید تلاش شود مجموعه قضائی در کل کشور از هرگونه ناسلامتی پرهیز کنند.




11059213
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است