علمی فناوری 11:57 - 25 آذر 1397
یک کارآفرین انتقاد کرد
یک صنعتگر و کارآفرین گفت: دوره‌های کارآموزی که برای دانشجویان در دانشگاه ها ارائه می‌شود، بیشتر صوری است؛ یعنی صرفا برای پاس کردن واحدها بوده و هیچ خروجی ندارد.

دوره‌های کارآموزی دانشگاه‌ها هیچ خروجی ندارد

به گزارش ایسنا، ناصر سیاوشی متولد سال ۱۳۵۵ که تولید کننده ظروف یکبارمصرف بهداشتی کارخانه های لبنی و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته صنایع کارشناسی ارشد و همچنین کارآفرین برتر سال ۹۴ در استان مازندارن و کارآفرین برتر درسال ۹۳ در شهرستان نوربا ۵۰ نیروی کار به صورت مستقیم و ۱۰ نفر در واحد بازرگانی در شهرک صنعتی چمستان مشغول به فعالیت است، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سال ۱۳۸۴ کار خود را در یک واحد تولیدی شروع کردم و در سال ۱۳۹۲ برحسب علاقه ای که به رشته کشاورزی داشتم، تصمیم به احداث کارخانه لبنیات گرفتم که به پیشنهاد اتحادیه لبنی مازندران وارد صنعت تولید ظروف یکبار مصرف بهداشتی کارخانه های لبنی شدم.

وی سرمایه در گردش و اوقافی بودن ۵۰ درصد زمین‌های شهرک صنعتی چمستان را مشکل صنعتگران این منطقه دانست و افزود: اوقافی بودن زمین های شهرک صنعتی باعث شد تا زمانی صنعتگر که جهت گرفتن تسهیلات تبصره‌ای به بانک معرفی می‌شود،بانک‌ها تمایلی به دادن تسهیلات نداشته باشند .

سیاوشی تحریم ها را یکی دیگر از چالش ها درصنعت برشمرد و گفت: توزیع لبنیات در داخل و خارج کشور برای تولیدکننده دارای تفاوت هایی است؛ به عنوان مثال ظروف مورد استفاده در داخل کشور با نوع صادراتی آن متفاوت بوده و از آن جا که با آغاز صادرات تولید افزایش می باید با وجود تحریم ها صنایع دچار چلش های بزرگی می شوند.

این صنعتگر با اشاره به اینکه بی اعتمادی صنعت و دانشگاه باعث شده است تا واحدهای صنعتی از دانشگاه کمک نگیرند و از طرفی دانشگاه هم تمایل به برقرای ارتباط با صنعت ندارد، گفت: دوران کارآموزی که برای دانشجویان در دانشگاه ها ارائه می شود بیشتر صوری بوده و برای پاس کردن واحدها است و هیچ خروجی ندارد.

سیاوشی انتظار خود را در جایگاه یک صنعتگر از دولت دادن تسهیلات رونق تولید با بهره کم و تسهیل در روند آن و برطرف کردن موانع در واردات لوازم یدکی و خرید ماشین الات عنوان کرد و یادآورشد: موانع بسیار زیاد و زمان بر بودن و تسهیلات رونق تولید باعث می شود تا با تمام کش و قوس های فراوانی که جلوی پای صنعتگر قرار دارد زمانی که به انتهای کار برسد به دلیل تبصره و ماده های زیاد مبلغ پیشنهادی نصف شده و تولیدکننده مجبور می شود تا با گرفتن همان نصف مبلغ کار خود را راه بیندازد و گاهی این مسیر باعث پشیمانی صنعتگر از ادامه تولید می‌شود.

وی توقع خود از دانشگاه را تولید نیروی کار تحصیل‌کرده و با دانش بیان کرد و گفت: دانشجویانی که برای کارآموزی به واحدهای صنعتی مراجعه می کنند باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند و از تجارب صنعتگران بهره‌برداری کنند.



انتهای پیام


10001360
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تراشه جدید مدیاتک از نظر گرافیکی بیشتر از ۵۰ درصد از نسل قبلی سریع‌تر است و CPU آن نیز ۱۰ درصد سرعت بیشتری دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت گفت: به زودی با اجرای پویش ملی غربالگری بیماران سرطانی، افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی آپدیت HyperOS را برای گوشی‌های میان‌رده سری ردمی نوت ۱۳ 5G منتشر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زاکربرگ از توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک توسط متا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدل استاندارد کیهان‌شناسی می‌گوید قدرت انرژی تاریک باید ثابت باشد؛ اما یافته‌های غیرقطعی نشان می‌دهند که این نیرو ممکن است ضعیف شده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اداره کل آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره مصرف ضد آفتاب توسط مادران باردار و کودکان مطالبی بیان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ از روز شنبه اول اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: تحلیل شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد تهدیدات صهیونیست‌ها و اتفاقات امروز نتایج جالبی در پی داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا به‌ تازگی به مأموریت پهپاد «سنجاقک» برای حضور در بزرگ‌ترین قمر سیاره زحل چراغ سبز نشان داده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستیار هوش مصنوعی متا (Meta AI) که سپتامبر سال گذشته معرفی شده بود، حالا به‌طور رسمی به تمام پلتفرم‌های این شرکت اضافه شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است