علمی فناوری 16:19 - 05 اردیبهشت 1397
رئیس جهاد دانشگاهی با تاکید براینکه علاوه بر توسعه فناوری اطلاعات، باید صاحب این فناوری در کشور باشیم، از انجام مطالعات پژوهشی درباره تاثیر شبکه های اجتماعی بر زندگی مردم خبر داد.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر زندگی مردم بررسی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا طیبی در مراسم افتتاحیه چهارمین کنفرانس بین المللی وب پژوهی (International Conference of Web research ۲۰۱۸)، با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات گفت: هیچ فناوری مانند فناوری اطلاعات و فضای مجازی، تاثیر چند جانبه بر همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی مردم نداشته است.

وی افزود: این تأثیرگذاری در همه بخش ها از جمله فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و حتی امنیت ملی جوامع، قابل مشاهده است. همواره به جنبه های مثبت فناوری اطلاعات نگاه می کنیم، اما این حوزه می تواند جنبه های منفی نیز داشته باشد و باید بر سایر ابعاد آن، از جمله ابعاد فرهنگی و اجتماعی نیز کار کنیم.

دکتر طیبی افزود: در جهاد دانشگاهی، فناوری ‌های زیادی از سلول ‌های بنیادی تا فرستنده‌ رادیویی و داروهای نوترکیب توسعه داده ایم و در حوزه فناوری اطلاعات نیز معتقدیم که کشور باید علاوه بر توسعه این فناوری، صاحب آن نیز باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی خیلی زود وارد این حوزه شد؛ با تأسیس پژوهشکده فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی و تشکیل گروه پژوهشی جامعه ‌شناسی در پژوهشگاه علوم انسانی تلاش کردیم تا تاثیر شبکه ‌های اجتماعی بر زندگی مردم را مطالعه قرار دهیم.

دکتر طیبی تأکید کرد: به دنبال انجام کارهای بزرگتری هستیم، چراکه هم جهاد دانشگاهی و هم دانشگاه علم و فرهنگ و سایر بخش ها از ظرفیت بالایی در این حوزه برخوردار هستند. امیدواریم بتوانیم پروژه های بزرگی را در این حوزه انجام دهیم و از ظرفیت عظیم جوانان کشور به عنوان زنجیره تأمین استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در این مسیر به حمایت همه جانبه مسئولان نیاز داریم افزود: باتوجه به اینکه سرعت تغییرات در حوزه فناوری اطلاعات بسیار بالا است، پاسخ و حمایت مسئولان نیز باید روند سریع تری به خود بگیرد.  

چهارمین کنفرانس بین المللی وب پژوهی (International Conference of Web research ۲۰۱۸)، با حضور جمعی از متخصصان، صاحبنظران، پژوهشگران، اساتید و دانشجویان حوزه های مختلف به ویژه فناوری اطلاعات از جمله پروفسور حسن کاسی (Hassan Ait Kaci) از دانشگاه لیون (فرانسه) و پروفسور محمد سرائی (Mohamad Saraee)، دانشیار دانشکده کامپیوتر دانشگاه سالفورد (انگلستان) به مدت ۲ روز در محل سالن همایش های دانشگاه علم و فرهنگ در حال برگزاری است.

در این مراسم از اولین شماره مجله بین المللی وب پژوهی با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر سید سعید هاشمی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ و ریاست چهارمین کنفرانس بین المللی وب پژوهی، دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو، رئیس سابق دانشگاه علم و فرهنگ و سرپرست  پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی، پروفسور محمد سرائی، دانشیار دانشگاه سالفورد، پروفسور حسن کاسی، استاد دانشگاه لیون و دکتر محمد جواد کارگر دبیر علمی این کنفرانس، رونمایی شد.


9758514
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی که به‌خوبی ثابت شده که فشار خون بالا و دیابت از عوامل خطر حمله قلبی هستند، کارشناسان می‌گویند علائم مشخصی وجود دارد که در روز‌ها و هفته‌های قبل از حمله قلبی رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که افزودن برچسب میزان کالری غذا‌ها در منوی رستوران‌ها، می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر فاش‌شده منتسب به پیکسل ۹ پرو، از تخت‌شدن لبه‌های این گوشی حکایت دارند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تراشه جدید مدیاتک از نظر گرافیکی بیشتر از ۵۰ درصد از نسل قبلی سریع‌تر است و CPU آن نیز ۱۰ درصد سرعت بیشتری دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت گفت: به زودی با اجرای پویش ملی غربالگری بیماران سرطانی، افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی آپدیت HyperOS را برای گوشی‌های میان‌رده سری ردمی نوت ۱۳ 5G منتشر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زاکربرگ از توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک توسط متا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدل استاندارد کیهان‌شناسی می‌گوید قدرت انرژی تاریک باید ثابت باشد؛ اما یافته‌های غیرقطعی نشان می‌دهند که این نیرو ممکن است ضعیف شده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اداره کل آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره مصرف ضد آفتاب توسط مادران باردار و کودکان مطالبی بیان کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است