استانی 22:21 - 01 آبان 1393
مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان خبر داد
مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماهنشان از جمع‌آوری 6 میلیارد و 700 میلیون ریال زکات در شهرستان ماهنشان خبر داد.

جمع‌آوری 6،7 میلیارد ریال زکات در شهرستان ماهنشان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ذبیح‌الله غفاری امشب در جلسه زکات شهرستان ماهنشان با اشاره به آیات نازل شده در بحث زکات، اظهار کرد: زکات یک فریضه الهی است که در دین اسلام تاکید بسیاری به آن شده است.

وی با استناد به برخی از آیات مربوط به فریضه زکات، بیان کرد: این فریضه مهم همواره از سوی پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومان (ع) مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماهنشان در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در جامعه در زمینه فریضه زکات، اظهار داشت: پرداخت زکات تاثیر بسزایی در محرومیت زدایی دارد.

این مسئول در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در زمینه احیای فریضه زکات و ترویج آن در جامعه، اضافه کرد: به منظور تبلیغ و ترویج این فریضه، اقدامات ارزشمندی در شهرستان صورت گرفته است.

غفاری با اشاره به اینکه برای تشویق مردم به زکات در شهرستان ماهنشان، جلسات مربوط تشکیل شده است، تصریح کرد: این جلسات به صورت مشترک و با حضور کشاورزان عمده‌کار برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه جلسات مشترک با کشاورزان به صورت چهره به چهره و با حضور اعضای شورای زکات برگزار شده است، بیان کرد: در این جلسات مطالبی در خصوص آثار و نتایج پرداخت زکات در جامعه بیان شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماهنشان همچنین با اشاره به برگزاری همایش زکات در شهرستان با حضور مبلغین زکات، اضافه کرد: این همایش‌ها نیز با حضور مسئولان و بیان مطالب آموزشی در خصوص تشویق بهتر مردم به ادای فریضه زکات برگزار شده است.

این مسئول نصب بنرهای تبلیغی در سطح شهر و محل‌های برداشت محصول را نیز از دیگر اقدامات کمیته امداد ماهنشان در بحث زکات اعلام کرد و گفت: با تلاش‌های انجام شده امسال 6 میلیارد و 700 میلیون ریال زکات در شهرستان جمع‌آوری شده است.

غفاری با اشاره به اینکه از مبلغ مذکور 6 میلیارد و 600 میلیون ریال مربوط به زکات مختلف از جمله زکات واجب، کفارات و .. است، تصریح کرد: همچنین طی روزهای گذشته بیش از 7 تن خربزه نیز در قالب طرح شجره طیبه به مددجویان کمیته امداد اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان خربزه از سوی کشاورزان شهرستان اهدا شده است، افزود: ارزش ریالی این میزان زکات 100 میلیون ریال است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماهنشان همچنین با اشاره به هزینه‌کرد زکات، اضافه کرد: محرومین و نیازمندان در اولویت مصرف زکات هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین مبالغی از زکات نیز در راستای احداث پروژ‌ه‌های عام‌المنفعه هزینه خواهد شد.


5024211
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است