استانی 05:16 - 11 آذر 1394
عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس:
عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: برخی تحت تاثیر افکار پوسیده غربی می‌خواهند جایگاه ولی فقیه را خدشه‌دار کنند، ولی باید بدانند که مردم بصیر ایران اسلامی مقابل آنها ایستادگی خواهند کرد.

مشکلات جامعه به‌ دلیل عمل نکردن به فرامین رهبری است / عده‌ای می‌خواهند جایگاه ولی فقیه را خدشه‌دار کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد سه‌شنبه شب در مراسم عزاداری اربعین حسینی آبپخش اظهار داشت: اربعین حسینی ویژگی‌های قابل توجهی دارد که با تعمق و تعقل در آنها می‌توانیم درس‌های بزرگی بگیریم.

وی افزود: اندرزها و پندهایی که در اربعین حسینی وجود دارد در جهان امروز راهگشا است و توجه به آنها برای یکایک آحاد جامعه بشری لازم و ضروری است و واعظان و افرادی که تریبون‌ها را در اختیار دارند باید به بیان آنها بپردازند.

موسوی‌نژاد بیان داشت: عاشورا یک حادثه تمام شدنی نیست و این واقعه عمق زیادی دارد که دستیابی به این بطن توجه ویژه، دقت بالا و پژوهش‌های زیاد نیاز دارد.

وی اضافه کرد: بعد از قیام امام حسین (ع) اندیشمندان و شخصیت‌های زیادی علل و عوامل این حادثه را بررسی کردند و به جریان‌شناسی عاشورا پرداختند و آثار بزرگی در این زمینه تنظیم شده، ولی عمق واقعه عاشورا هنوز معرفی نشده است.

تغییر انسان‌ها و تغییر جامعه انسانی سبب وقوع عاشورا شد

عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: قضیه عاشورا حادثه‌ای از قبل پیش‌بینی شده نبود و هیچکس فکر نمی‌کرد روزی یکی از فرزندان حضرت زهرا (س) روزی در میان افرادی که در مقطعی از زمان خودی بودند در مقابل امام حسین (ع) ایستادگی کنند.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: در جریان عاشورا تغییر انسان‌ها فقط عامل وقوع این واقعه نبود، ولی زمان کوتاهی پس از رحلت پیامبر (ص) شاهد تغییراتی در جامعه بودیم که به حادثه عاشورا منجر شد.

وی ادامه داد: در عصری که رحلت پیامبر اکرم (ص) فاصله زیادی نداشت و همه سفارش‌های پیامبر در رابطه با حسنین و فرزندان حضرت فاطمه (س) را به خاطر داشتند و توصیه‌های پیامبر در اذهان مردم آن زمان باقی بود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم آن زمان سفارشات پیامبر درباره حضرت زهرا (س) و فرزندان عظیم‌الشان ایشان را دیده بودند و اگر در ظهر عاشورا در مقابل فرزند حضرت زهرا (س) ایستادند، به‌دلیل تغییر جامعه انسانی پس از رحلت پیامبر (ص) است.

موسوی‌نژاد اظهار داشت: این عامل و تمامی عللی که باعث شکل‌گیری واقعه عاشورا شد باید شناسایی شود تا بار دیگر واقعه‌ای مانند عاشورا در طول تاریخ بشریت وجود نیاید.

ضرورت شناخت اعماق واقعه عاشورا

وی ادامه داد: انسان‌شناسی و زمان‌شناسی واقعه عاشورا موضوع مهمی است که باید به آن پرداخته شود و دین‌پژوهان باید تلاش کنند مفاهیم عمیقی که در واقعه عاشورا وجود داشته را احصا کنند و برای جامعه امروز تبیین کنند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز واقعه عاشورا به‌خوبی تبیین شده و باید تلاش کنیم اعماق ناپیدای قیام امام حسین (ع) نیز برای جامعه بشری روشن شود.

موسوی‌نژاد ابراز داشت: اگر امروز شاهد باشیم که مشتاقان امام حسین (ع) سختی‌های راه و مسائل امنیتی عراق را با جان و دل می‌خرند و در راهپیمایی عظیم اربعین مشارکت می‌کنند، به دلیل تحرکی است که نهضت امام حسین (ع) در جامعه بشری و شیعی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: آنچه امروز در خلا آن به سر می‌بریم شناخت عمق و بطن واقعه عاشورا است که متاسفانه دست ما کوتاه است و در جریان‌ عاشورا تمامی ابعاد را به‌طور دقیق نشناخته‌ایم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقوع حادثه عاشورا برای مردم آن عصر قابل پیش‌بینی نبود، گفت: امروز باید به دقت بررسی کنیم که در کجای واقعه عاشورا قرار داریم و آیا امکان دارد مجددا واقعه‌ای مانند عاشورا در تاریخ بشری تکرار شود یا خیر؟

موسوی‌نژاد متذکر شد: حوادث و اتفاقاتی که قابل پیش‌بینی نیست خطرناک است و تلفات آن در حوزه‌های مختلف به شدت زیاد است.

وی افزود: اگر ما درباره وقوع حادثه‌ای اطلاع داشته باشیم تلاش می‌کنیم برای پیشگیری اقدامات لازم را انجام دهیم، ولی اگر بدون پیش‌بینی قبلی حادثه‌ای رخ دهد، دامنه خسارت‌ها زیاد خواهد بود.

عادت به مال حرام جامعه را به نابودی می‌کشاند

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور اظهار داشت: هیچ وقت ابن ملجم مرادی فکر نمی‌کرد که طرف آن وصفی است که پیامبر اکرم (ص) بیان کرده و شمر و اطرافیانش فکر نمی‌کردند شمری که فرمانده لشکر علی (ع) و همراه امام حسن (ع) است قاتل امام حسین (ع) باشد.

موسوی‌نژاد ادامه داد: انسان‌ها هیچ وقت فکر نمی‌کردند که در چنین موقعیت‌هایی قرار بگیرند و در مقابل حق و حقیقت ایستادگی کنند و باطل را یاری کنند.

وی تصریح کرد: عامل وقوع این اتفاق و تغییر انسان‌ها و جامعه این بود که برخی انسا‌ن‌ها از اصل آرمان‌ها و شریعتی که پیامبر خاتم (ص) برای آنها تبیین کرده بود فاصله گرفته بودند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: در عصر امام حسین (ع) انسان‌هایی که هوای نفس بر آنها غلبه کرده بود و دنبال مال‌اندوزی بودند و به‌دلیل اینکه دست‌اندازی به بیت‌المال داشتند و حب مال داشتند در برابر ولی‌الله ایستادند.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: تغییر در ذائقه‌ها و دگرگونی باورها عامل وقوع حوادثی مانند عاشورا در طول تاریخ بشریت و جوامع انسانی است و این موضوع سبب می‌شود وقتی امام حسین (ع) حق و باطل را در روز عاشورا تبیین می‌کند، حاضرین در صحنه حرف حق را نشنوند.

وی یادآور شد: خو کردن بخشی از افراد جامعه به مال حرام و شبهه‌ناک در زمان حضرت سیدالشهداء (ع) سبب شد که انسان حقیقت را نبیند و در مقابل حق ایستادگی کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی انسان‌ها به مال حرام و زراندوزی خو کردند به حق پشت می‌کنند و برای آنها تفاوتی ندارد که حق امام منصوب خدا است.

شبکه‌های ماهواره‌ای به‌دنبال تغییر در افکار جامعه هستند

موسوی‌نژاد با بیان اینکه جامعه امروز نیز با خطر تغییر دست و پنجه نرم می‌کند، بیان داشت: ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی در تلاش برای تغییر در رویکرد و باور انسان‌ها هستند که کم‌کم جامعه را تغییر می‌دهد و جامعه را به سمتی می‌برد که صهیونیست‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی افزود: ما در عرصه‌ای زندگی می‌کنیم که لعن و نفرین می‌کنیم کسانی که سر امام حسین (ع) را بریدند و باید از خود سوال کنیم اگر در شرایط کنونی واقعه‌ای مانند عاشورا رخ دهد ما در لشکر یزیدیان زمان یا امام عصر خود قرار خواهیم گرفت.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم اتفاقی است که پیش رو داریم و باید دقت کنیم که جزو خواص ساکت و بی‌تفاوت یا در مقابل امام عصر ایستادگی می‌کند نباشیم.

تبعیت از رهبری نمود تبعیت از امام زمان (عج) است

موسوی‌نژاد تصریح کرد: باید عملکرد خود را در قبال فرامین و دستورات رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی بسنجیم و بررسی کنیم که ما چگونه در مقابل تصمیم‌های ولی امر خویش تسلیم هستیم، چون این مهم تبلور حضور ما در جامعه امام زمان (عج) خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر امروز توانستیم در کنار ولی امر جامعه اسلامی خویش مقاومت و ایستادگی را تمرین کنیم و به فرامین ولی فقیه برای نظام دقت و توجه کنیم، در زمان امام زمان (عج) نیز ایستادگی خواهیم کرد و اگر پاهای ما بلرزد در مقابل امام زمان (عج) نیز پاهای ما خواهد لرزید.

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: امروز دور تا دور کشور ما را ناامنی فرا گرفته و به برکت وجود رهبری انقلاب امنیت مثال‌زدنی در جمهوری اسلامی ایران برقرار است.

موسوی‌نژاد ادامه داد: برخی تحت تاثیر افکار پوسیده غربی می‌خواهند جایگاه ولی فقیه را خدشه‌دار کنند، ولی باید بدانند که مردم بصیر ایران اسلامی مقابل آنها ایستادگی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: آنجاهایی که مشکل داریم به‌دلیل این است که تبعیت محض از فرامین و دستورات رهبری نداریم و اگر فرمایشات رهبری را در عرصه‌های مختلف به‌کار بگیریم، خیلی از مشکلات ما برطرف می‌شود.

عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس گفت: اینکه غیبت امام عصر (عج) طولانی شده به دلیل رفتارهای ما شیعیان است و امام زمان (عج) در نامه‌ای به شیخ مفید گفته‌اند که دلیل طولانی شدن من چیزی جز رفتارهای شیعیان نیست.

http://fna.ir/XG4U35

7456951
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است