ورزشی 01:15 - 26 شهریور 1398
تیم ملی هندبال مردان ایران در مسابقات انتخابی المپیک که اواخر مهرماه برگزارمی‌شود لژیونرهای خود را در اختیار ندارد.

رایزنی‌ بی‌نتیجه فدراسیون هندبال/ تیم ملی بدون لژیونرها به انتخابی المپیک می‌رود

به گزارش ایسنا، مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰  در منطقه آسیا از ۲۶ مهرماه در قطر برگزار می‌شود و تیم ایران با کره جنوبی، بحرین و کویت هم گروه است. ملی‌پوشان هندبال ایران از یکشنبه چهارمین اردوی آماده سازی خود را آغاز کردند اما نکته قابل توجه در این مورد حضور نداشتن لژیونرها در اردوی تیم ملی است.

مهدی اخوان، مدیرفنی تیم ملی پیش از این اعلام کرده بود که لژیونرها در اردوی آخر و یک هفته قبل از مسابقات انتخابی المپیک به تیم ملی اضافه می‌شوند، اما اکنون مشخص شده است که باشگاه‌های این بازیکنان به آنها اجازه حضور در ترکیب تیم ایران را نمی‌دهند. بنابراین لژیونرها نه تنها در اردو بلکه در مسابقات هم تیم ملی را همراهی نمی‌کنند.

علیرضا حبیبی در این مورد به ایسنا گفت:" از آنجایی که لژیونرها درگیر مسابقات باشگاهی خود هستند اجازه حضور در تیم ملی را ندارند. بعید می‌دانم به جز دو بازیکنی که در تیم الاهلی قطر هستند بقیه لژیونرها به مسابقات برسند.

او دراین مورد افزود: لیگ قطر هنوز شروع نشده است و با توجه به صحبت‌هایی که با مربی تیم الاهلی انجام دادیم، دو لژیونرمان به ترکیب تیم ملی اضافه می‌شوند اما بازیکنانی را که در اروپا حضور  دارند به احتمال زیاد در مسابقات نداریم. با این حال هنوز هم در حال مکاتبه هستیم."

علیرضا موسوی، سعید حیدری راد، سجاد استکی، شاهو نصرتی، الله کرم استکی، محسن باباصفری، مهراد صمصامی و افشین صادقی لژیونرهای ایران در لیگ‌های اروپایی و قطر  هستند که از بین آنها تنها  صمصامی و صادقی(بازیکنان الاهلی)  می‌توانند تیم ملی را همراهی کنند. در این شرایط  تیم ملی تعداد قابل توجهی از لژیونرهای خود را ندارد در نتیجه به ناچار و با ترکیبی متفاوت به مسابقات اعزام می‌شود که روی نتیجه تیم ملی تاثیر می‌گذارد.

مطابق با قوانین فدراسیون جهانی تیم‌های باشگاهی باید به لژیونرهای خود اجازه حضور در ترکیب تیم ملی کشورشان در مسابقات رسمی را بدهند اما لژیونرهای ایران چنین شرایطی را ندارند. سوال اینجاست در شرایطی که تیم‌های باشگاهی در حال نقض قوانین هستند  فدراسیون ایران برای به خدمت گرفتن لژیونرهای خود چه اقدامی انجام داده است و با وجود مشخص بودن روند قانونی، چرا در این زمینه با چالش مواجه شده و بدون حضور لژیونرهای خود راهی مسابقات با اهمیتی چون انتخابی المپیک می‌شود.

انتهای پیام


10239535
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئال مادرید با عبور از منچسترسیتی در ضربات پنالتی، به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم شباب الاهلی با وجود گلزنی سعید عزت اللهی شکست خورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم پورتو موفق شد در شب گلزنی طارمی به فینال جام حذفی پرتغال صعود کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بایرن مونیخ در مجموع با برتری ۳ - ۲ راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد تا رویای حضور در فینال ومبلی ادامه داشته باشد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» العین امارات پس از حذف النصر عربستان، این بار سراغ الهلال رفت و در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پیروزی بزرگی کسب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن گفت: بازی ما کیفیت لازم را نداشت اما با توجه به بضاعتی که داشتیم، فوتبال بازی کردیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: شاید زمانی باشد که اسم من را صدا بزنند؛ در حالی که مربی دیگری روی نیمکت است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: شاید زمانی باشد که اسم من را صدا بزنند؛ در حالی که مربی دیگری روی نیمکت است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان در حکمی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان را منصوب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در فینال تپانچه ۲۵ متر در مسابقات جهانی برزیل، هانیه رستمیان در جایگاه پنجم ایستاد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است