اجتماعی 03:30 - 18 مهر 1394
دبیرعلمی دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران از انجام جراحی زنده بر روی جنین در دوازدهمین کنگره زنان و مامایی خبر داد.

جراحی زنده بر روی جنین
به گزارش افکارخبر، شهلا چایچیان در افتتاحیه دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های پیش بینی شده در این کنگره انجام جراحی زنده روی جنین است، جراحی روی جنین یک عمل بسیار ظریف و طاقت فرسا است و باید حتماً در زمان خاصی انجام شود.



چایچیان بیان کرد: چند سالی است که در کنگره های علمی روش های جدید جراحی‌های کم تهاجمی در بیماری های زنان بررسی می‌شود؛ در این کنگره نیز تازه ترین دستاوردها در زمینه جراحی‌های کم تهاجمی و لاپاراسکوپی زنان ارائه خواهد شد.



وی ادامه داد: این کنگره از ۲۲ سال گذشته با همت انجمن زنان و مامایی ایران به صورت دو سالانه برگزار می‌شود و در این کنگره آخرین روش‌های پیشگیری و تشخیص بیماری زنان، ایمنی زایمان، ایمنی روش‌های جراحی زنان، روش‌های جدید ژنتیک برای تشخیص و درمان بیماری‌ها، روش‌های جدید جراحی کم تهاجمی، روش جراحی رباتیک و تشخیص بیماری‌های جنین ارائه می‌شود.



چایچیان بیان کرد: در این دوره بیماری‌های زنان مانند پلیپ‌های رحمی، آندومتریوز، سرطان‌های زنان، بیماری‌های سینه، اختلالاتی که موجب نازایی می‌شود و همچنین روش‌های تصویربرداری در بارداری و جراحی نوزادان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.



وی با اشاره به اینکه بالا بردن سطح تحقیقات هدف برگزاری این کنگره است افزود: ۷۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است که از این تعداد ۳۰ مقاله علمی ازسوی اساتید و ۵۰ مقاله از سوی متخصصان در رشته های مختلف به صورت سخنرانی و ۳۰۷ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.



دبیرعلمی دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران ادامه داد: در مقایسه دوازدهمین کنگره با دوره نخست آن می‌توان متوجه شد که سطح کارآزمایی بالینی که بهترین سطح تحقیقات است چقدر بالا رفته و خوشبختانه سطح مقالات بهتر شده است.



چایچیان گفت: تدابیری در نظر گرفته شده که اگر در طول برگزاری این کنگره مورد جراحی پیش آمد، این جراحی توسط یکی از پزشکان صاحب نام خارج از کشور به صورت زنده برای حاضران نمایش داده می‌شود.



دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران اظهار کرد: بیماری‌های خاصی وجود دارند که اگر در زمان پرورش جنین در داخل شکم مادر درمان شوند، در آینده جلوی عوارض بسیار آن گرفته می‌شود.



دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران در مرکز همایش های رازی در حال برگزاری است و آخرین دستاوردهای مربوط به بیماری‌های زنان از (۱۶ مهرماه) به مدت چهار روز با حضور متخصصان خارجی و داخلی در این کنگره ارائه خواهد شد.

7184107
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان این صندوق توضیح داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری مستمری رفع شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۵ در آیین زنگ تحرک و ورزش که در بوستان خلیج فارس برگزار شد، از احداث ۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری اراذل و اوباشی که اقدام به قدرت‌نمایی و عربده‌کشی در شرق تهران کرده بودند، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: سال گذشته ۱.۵ میلیون مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب، برق و گاز معاف شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در راستای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی با همکاری بخش خصوصی، ۵۰۰ هزار هکتار به زیستگاه این گونه در خطر انقراض در اطراف منطقه توران در سمنان اضافه شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد شهید گفت: بیش از ۷۰ درصد از جامعه ایثارگری که به بنیاد مراجعه می‌کنند از طریق ارتباط و تعامل با کارکنان و مدیران مشکل آنان قابل حل است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس خواستار شناسایی و دستگیری هر چه سریعتر عوامل حمله مسلحانه به منازل جنگلبانان آمل شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اعمال قانون در مورد تخلفات پیش آمده در یک بازی فوتبال گفت: توانمندی در رفع آسیب و حل مساله است نه پاک کردن صورت مساله.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از کشف ۵۰ کیلوگرم تریاک و دستگیری ۲ قاچاقچی طی یک عملیات در محور قم به تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است