گوناگون 11:45 - 29 مهر 1399
رگ‌های واریسی یک اختلال شایع است که زنان تقریباً دو برابر بیشتر از مردان در معرض ابتلا به آن قرار دارند.

درمان واریس با لیزر، اسکلروتراپی، جراحی و جوراب واریس

به گزارش ایسنا، بنابراعلام کلینیک واریس دکتر کریمی، این رگ‌ها معمولاً به صورت رگ‌هایی متورم و پیچ خورده در پاها و پایین پاها ظاهر می‌شوند، اگرچه یافتن آن‌ها در جاهای دیگری از بدن نیز در موارد نادر امکان پذیر است.

اگرچه رگ‌های واریسی عمدتاً یک نگرانی سطحی هستند، اما می‌توانند باعث درد و ناراحتی شوند زیرا مانع گردش خون در نواحی آسیب دیده می‌شود.

دکتر مهدی کریمی متخصص قلب و عروق، عضو هیئت علمی دانشگاه و عضو انجمن قلب آمریکا ( AHA ) آماده ارائه تمامی خدمات درمانی واریس با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب می باشد.

کلینیک درمان واریس دکتر کریمی یکی از معتبرترین و شناخته شده‌ترین کلینیک‌های تخصصی در زمینه درمان بیماری‌های عروقی است که برای درمان قطعی واریس و دیگر بیماری‌های عروقی از پیشرفته‌ترین درمان‌ها بهره می‌گیرد. خدماتی که در این کلینیک ارائه می‌شود:

. معاینه و مشاوره

. تهیه تصویر از مسیر سیاهرگ‌های واریسی به کمک سونوگرافی

. اسکلروتراپی

. اسکلروتراپی به کمک سونوگرافی

. لیزر درمانی درون وریدی (EVLT) 

. ابلیشن رادیوفرکانسی (RF) 

. جراحی واریس

چرا دچار رگ‌های واریسی می‌شویم؟

یک بیماری معروف به نارسایی وریدی سطحی، علت اصلی ایجاد واریس است. به طور معمول دریچه‌های ریزی که در رگ‌های شما قرار دارند، باز می‌شود تا قبل از بسته شدن، خون به قلب جریان یابد. این امر باعث ایجاد راهی یک طرفه برای خون شما شده و از هرگونه برگشت خون جلوگیری می‌کند.

برای کسانی که از نارسایی وریدی رنج می‌برند، این دریچه‌ها تخریب شده و باعث لخته شدن خون در رگ‌ها می‌شود. این امر منجر به افزایش فشار در ورید می‌شود و باعث می‌شود که وریدها به سمت بیرون برآمده شده و در ضمن باعث درد و تورم می‌شوند.

علائم رگ‌های واریسی چیست؟

اگرچه رگ‌های واریسی معمولاً قابل مشاهده هستند و بنابراین تشخیص آن آسان است، اما گاهی اوقات ممکن است رگ‌های داخلی پاهای شما را نیز مبتلا کند. بسیاری از افراد مبتلا به واریس می‌گویند که احساس درد یا گرفتگی می‌کنند، پاهای آن‌ها احساس سنگینی یا سرب مانندی می‌کند یا احساس سوزن سوزن شدن یا سوزش در پاها دارند.

رگ‌های واریسی نیز ممکن است باعث تورم، احساس لرزش و ضربه شوند و در صورت لمس حساس و تحریک‌پذیر باشند. اگرچه آن‌ها معمولاً بی‌خطر هستند، اما بیماری ممکن است پیشرفت کند و مشکلات جدی‌تری در سلامتی فرد ایجاد کند، از جمله:

. لخته شدن خون

. زخم‌های پوستی

. خون‌ریزی

درمان واریس

در حالی که بیشتر موارد واریس بی‌خطر هستند و نیازی به مراجعه به پزشک ندارند، اما در بهترین حالت نیز جالب به نظر نمی‌آیند و در بدترین حالت برای سلامتی شما خطرناک هستند. اگر به دلیل رگ‌های واریسی دچار درد و ناراحتی شده‌اید، ممکن است نیاز به درمان داشته باشید.

پزشک متخصص درمان واریس ممکن است چندین گزینه درمانی مانند جوراب واریس یا جوراب شلواری طبی مخصوص واریس که برای فشار آوردن به عضلات پای شما طراحی شده‌اند، برایتان تجویز کند.

این فشار جریان خون را به سمت بالا هدایت می‌کند که از مچ پا شروع می‌شود و از اندام بالا می‌رود. از مسکن‌های بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا آسپرین نیز می‌توان برای کاهش درد و تورم استفاده کرد.

اسکلروتراپی

اسکلروتراپی به طور معمول برای درمان رگ‌های واریسی کوچک از جمله رگ‌های تار عنکبوتی استفاده می‌شود.

این تکنیکی است که در آن یک مایع، اغلب به صورت کف، به داخل ورید تزریق می‌شود تا آن را از بین ببرد. این روش گاهی اوقات به عنوان اسکلروتراپی با تزریق فوم تحت هدایت سونوگرافی شناخته می‌شود زیرا شامل تزریق کف مخصوص به وریدهای شما با استفاده از هدایت سونوگرافی می‌باشد.

کف باعث ایجاد بافت زخم در ورید می‌شود و خون را مجبور می‌کند تا در رگ‌های سالم تغییر مسیر دهد. ورید فرو ریخته شده مجدداً در بافت مجاور خود جذب شده و در نهایت محو می‌شود.

این روش تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و امکان درمان هم‌زمان بیش از یک ورید با آن وجود دارد. پس از اسکلروتراپی، وریدهای تحت درمان باید ظرف چند هفته کم رنگ شوند و در طی یک ماه باید نتایج کامل را مشاهده کنید. در برخی موارد، ممکن است قبل از محو شدن رگ، بیش از یک بار به درمان اسکلروتراپی نیاز داشته باشید و احتمال ظهور مجدد رگ وجود دارد.

لیزر واریس

لیزر واریس نوعی درمان واریس است. تا این اواخر، از لیزر درمانی به طور عمده برای درمان رگ‌های عنکبوتی در صورت استفاده شده است. اگرچه، فناوری جدیدتر لیزر اکنون می‌تواند به طور مؤثری رگ‌های واریسی را نیز درمان کند.

چندین نوع لیزر وجود دارد که ممکن است برای درمان رگ‌های واریسی استفاده شود. پزشک از طریق کاتتر، فیبر کوچکی را به ورید واریسی وارد می‌کند. این رشته یا فیبر انرژی لیزر را ارسال می‌کند که بخشی از رگ‌های واریسی شما را از بین می‌برد. رگ بسته می‌شود و بدن شما در نهایت آن را جذب می‌کند.

متأسفانه، حتی پس از درمان، هیچ تضمینی برای واریسی شدن سایر رگها وجود ندارد و ممکن است فرد در طول زندگی خود به چندین روش درمانی نیاز داشته باشید.

ابلیشین یا فرسایش رادیو فرکانسی

روش ابلیشن، شامل قرار دادن یک لوله نازک و انعطاف‌پذیر به نام کاتتر در ورید واریسی می‌شود. سری این کاتتر (سوند) دیواره‌های ورید واریسی را گرم کرده و بافت ورید را از بین می‌برد. وقتی رگ از بین رفت، دیگر قادر به حمل خون نیست و توسط بدن جذب می‌شود.

انتهای رپرتاژ آگهی


10771893
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است