سیاسی 04:01 - 29 فروردین 1393
کارخانه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ظاهرا نظر دولت بر دو نرخی بودن بنزین است، گفت:گرانی بنزین عملا باعث می‌شود که درآمدهای ثروتمندان به صورت بادآورده افزایش یابد و این اقشار ضعیف هستند که بار گرانی برآنها سنگینی خواهد کرد و آنها هستند که زیر چرخ دنده‌ گرانی احساس فشار و خردشدن می‌کنند.

ابراهیم کارخانه نماینده مردم همدان و عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره احتمال تک نرخی شدن بنزین گفت: در رابطه با مسئله بنزین اخیرا جلسه‌ای با حضور وزیر نفت در کمیسیون انرژی برگزار شد که وزیر نفت در رابطه با این سوأل عنوان داشت دو نرخی بودن بنزین بیشتر مورد توجه دولت است.  



وی افزود: آقای زنگنه در این جلسه عنوان کرد، دولت ظاهرا نظرش بر دو نرخی بودن بنزین است ولی نظر ما بر تک نرخی بودن این فرآورده‌ نفتی است. 

 

عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: البته این صحبت‌ها مربوط به یک هفته گذشته است و ممکن است تغییراتی در این تصمیم به وجود آمده باشد.



 کارخانه در مورد قیمت بنزین نیز اظهار داشت: آقای زنگنه در این جلسه عنوان کرد هنوز قیمتی برای بنزین تعیین نشده و وزارت نفت و دولت هنوز به قیمت مشخصی نرسیده‌اند.  



وی با بیان اینکه با افزایش قیمت بنزین قشر کم درآمد متحمل افزایش هزینه‌های خانوار خواهد بود گفت: باتوجه به اینکه سقف درآمدی اقشار متوسط و محروم جامعه محدود است عملا فشار گرانی بر این قشر خواهد بود.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: این درحالی است که مسئله گرانی سبب می‌شود کسانی که انبارهای کالا و ثروت‌های بالایی دارند عملا فرصت بیشتری برای ثروت‌اندوزی داشته باشند اما این اقشار متوسط و محرومند که با درآمد به جز حقوق محدود خود که باید همان را هزینه زندگی کنند کالاها را با قیمت‌های تورمی تهیه کرده لذا عملا فشار برآنها بیشتر خواهد بود.  



این نماینده مجلس نهم با تأکید براینکه گرانی بنزین عملا به نفع طبقات پردرآمد جامعه خواهد بود اظهار داشت: این گرانی عملا باعث می‌شود که درآمدهای ثروتمندان به صورت بادآورده افزایش یابد و این اقشار ضعیف هستند که بار گرانی برآنها سنگینی خواهد کرد و آنها هستند که زیر چرخ دنده‌ گرانی احساس فشار و خردشدن می‌کنند. 

 

وی ادامه داد: مسئله بنزین و گازوئیل ازجمله مسائلی است که از نظر گرانی به صورت زنجیره‌ای است که بر عوامل دیگر اثر می‌گذارد لذا دولت باید در نرخ‌گذاری حامل‌های سوخت که بر روی قیمت کالاهای دیگر تأثیرگذار است خیلی دقت داشته باشد.  



انتهای پیام/ 


3508627
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معصومه حائری عروس امام خمینی (ره) و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور پارلمانی رئیس جمهور درباره تعطیلی پنجشنبه ها توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ملازهی گفت: ایران و پاکستان در قبال مسائل منطقه‌ای در خاورمیانه دیدگاه‌های مشترکی دارند که در سیاست منطقه‌ای می‌توانیم با یکدیگر هم مسیر باشم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از کارگران و گسترش اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا پرداخته اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت در انتخابات دور دوم مجلس را بسیار مهم تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام حزب موتلفه توطئه‌های جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی را شکست خورده تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پس از سفر رسمی و پرکار یک روزه به سریلانکا، دقایقی پیش کلمبو پایتخت این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد اهتمام ویژه داشته باشند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است