بین‌الملل 14:23 - 05 تیر 1395
نیویورک تایمز در مطلبی به بررسی احتمال تکرار رفتار انتخاباتی مردم انگلیس در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز در مطلبی با اشاره به نتیجه همه‌پرسی انگلیس (برکسیت) نوشت: رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا نگرانی‌هایی را در واشینگتن درباره احتمال تکرار یک واقعه سیاسی مشابه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا به وجود آورده است.


بسیاری از انگیزه‌هایی مانند ناخشنودی از مهاجران و پناهجویان و نارضایتی از شرایط اقتصادی که در انگلیس باعث خروج این کشور از اتحادیه اروپا شد، همان انگیزه‌هایی هستند که در رقابتهای انتخاباتی پرتلاطم امسال در آمریکا نیز به وضوح نمایان بوده و دونالد ترامپ – نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه – بعضاً در رقابت‌های انتخاباتی خود به خوبی از آنها علیه هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات‌ها – استفاده کرده است. 


استراتژیست‌های کهنه‌کار حزب جمهوری‌خواه و دموکرات معتقدند ترامپ و تا حد کمتری سناتور برنی سندرز – رقیب انتخاباتی کلینتون در حزب دموکرات - نمودی از سیاستمداران "درون‌نگری" هستند که طی سالهای اخیر تعداد آنها در اروپا افزایش یافته است.


«دیوید اکسلراد» - استراتژیست سابق باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و مشاور حزب کارگر انگلیس در انتخابات سراسری 2015 – معتقد است مسئله مهمی که تمامی کشورهای توسعه‌یافته جهان از جمله آمریکا اکنون با آن مواجهند، پدیده جهانی‌سازی و تغییرات فناورانه بزرگی هستند که باعث به حاشیه رانده شدن میلیونها شغل در این کشورها و کاهش سطح دستمزدها شده‌اند و به همین دلیل، بسیاری از مردم این کشورها دوست دارند زمان را به عقب برگردانند و کشورشان را دوباره "بزرگ و مقتدر" کنند؛ همانگونه که ترامپ نیز تاکنون بارها وعده یک "آمریکای قدرتمند" را به هواداران خود داده است.  


در این میان، انگلیسی‌هایی که به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دادند را می‌توان با آمریکایی‌هایی مقایسه کرد که تا به امروز باعث پیروزی ترامپ در رقابتهای ایالتی حزب جمهوری‌خواه شده‌اند؛ یعنی سفیدپوستان بزرگسالی که فاقد تحصیلات دانشگاهی بوده و در مناطق نه چندان مرفه کشور زندگی می‌کنند.


اما با وجود شباهت‌های کلی میان همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، تفاوت‌های مهمی نیز میان این دو وجود دارد. 


در تاریخ معاصر آمریکا هیچ نامزد ملی‌گرایی با رویکرد ضدمهاجرتی در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی نرسیده است و حتی روسای جمهور جمهوری‌خواه اخیر آمریکا نیز از مهاجران تمجید کرده و آنها را جزئی از هویت آمریکا قلمداد کرده‌اند. علاوه بر این، ترکیب رای‌دهندگان آمریکایی متفاوت از ترکیب کلی رای‌دهندگان انگلیسی است. 


در واقع، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معمولاً بیش از یک چهارم رای‌دهندگان آمریکایی را اقلیت‌ها تشکیل می‌دهند و در این دوره از رقابتها، ترامپ به دلیل اظهارات خصمانه خود علیه غیرسفیدپوستان از جایگاه به مراتب پایین‌تری نسبت به نامزدهای قبلی حزب جمهوری‌خواه در میان این اقلیت‌ها برخوردار است. 


بنابراین، مادامی که ترامپ نتواند این برداشت‌های منفی را نسبت به خود اصلاح کند، نمی‌تواند به تکرار تجربه برکسیت در آمریکا و کسب آرای مهم اقلیت‌هایی که حمایت آنها برای رسیدن به کاخ سفید بسیار ضروری است، امیدوار باشد.




انتهای پیام / 



7989495
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی از شناسایی قطعات پهپاد متلاشی شده در نزدیکی مرز خود با اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت ژاپن اعلام کرد در حال آماده شدن برای از سرگیری کمک‌های مالی به آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه روسیه گفت: طرح صلح پیشنهادی اوکراین از آن جهت بی‌معناست که بر اساس گزینه‌های غیرقابل قبولی، چون خروج روسیه از مناطق تحت کنترلش بنا شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است