گوناگون 15:34 - 06 آذر 1393
آیت الله مکارم شیرازی:
آیت الله ناصرمکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، با تاکید بر اینکه باید به موقعیت دانشگاه‌ها توجه کرد گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا با نفوذ در دانشگاه‌ها به کشور آسیب برسانند و جامعه را دچار مشکل کنند.

دانشجویان از نظر اخلاقی و علمی در سطح بالایی قرار گیرند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار رییس و مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی با وی، دانشگاه را از دو نظر دارای حساسیت و اهمیت دانست و افزود: نخست به علت تأثیر گذاری در جامعه و این اثر به خاطر حضور فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها در قسمت‌های مختلف کشور و در مسؤولیت های مهم جامعه است.

وی دلیل دیگر این اثرگذار بودن دانشگاه ها را توجه دشمنان برای نفوذ در دانشگاه ذکر و اظهار کرد: باید توجه شود که دانشجویان از نظر اخلاقی و علمی در سطح بالایی قرار گیرند.

این مرجع تقلید به علت موقعیت دانشگاه آزاد به حساسیت بیشتر این واحد آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل اینکه این واحد آموزشی هم دانشگاه است و هم آزاد، دارای حساسیت بیشتری است بنابراین باید توجه بیشتری کنند تا وظیفه اصلی که مسائل علمی است را در کنار حرکت‌ها و نظرهای صحیح انقلاب و سیاست ادامه دهند.

وی در ادامه توجه به مسائل اخلاقی در دانشگاه آزاد اسلامی را مهم ذکر کرد و گفت: به علت تأثیر گذار بودن دانشگاه در جامعه باید به رعایت مسائل اخلاقی توجه دقیقی شود و برای کنترل این وضعیت مسؤولان دانشگاه می‌توانند با قرار دادن ناظرین این مسأله را بررسی و کنترل کنند.

آیت الله مکارم شیرازی به تعهد در درس خواندن و استفاده علم اشاره کرد و گفت: باید به گونه ای به مسائل اخلاقی در دانشگاه ها توجه شود که دانشجویان هم از نظر دینی و هم از لحاظ اخلاقی متعهد باشد.

این مرجع تقلید با تاکید بر توجه بیشتر دانشگاه ها برای شناسایی افراد با استعداد، ابراز داشت: اگر دانشگاه به استعداد افراد توجه کند و در مواردی که این افراد با استعداد مشکلاتی از قبیل مسائل مالی دارند را برطرف کند می تواند در آینده به تربیت این افراد کمک کرده و برای حضور در جامعه آماده کند.

وی به گذشته درخشان علمی و دانشگاه های کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در گذشته با وجود عالمان سطح بالا در کشور، علوم از این کشور به دیگر جوامع منتقل می‌شد و آنها در کنار مطالب علمی با عقاید ما هم آشنا میشدند.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: اما امروزه در بعضی از مسائل، جوامع غربی به ارسال افکار خود به وسیله علم به کشور ما می پردازند؛ بنابراین برای ورود این مطالب علمی به کشور باید دقت شود که عقاید مخالف به کشور وارد نشود.

وی به تاثیر برگزاری فعالیت های دینی و مذهبی اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های مذهبی قابل توجهی در دانشگاه‌ها به مناسب‌های مختلف برگزار می‌شود و با برنامه‌ریزی درست در این برنامه‌ها می‌توان دانشجویان را عملا با دین آشنا کرد.

وی در پایان قرار دادن کتبی برای آشنایی و حل مشکلات جوانان را در دانشگاه ها مؤثر دانست و افزود: با قرار دادن کتب در زمینه دین و همچنین رفع مشکلات جوانان می توان در هدایت و راهنمایی جوانان نقش تأثیر گذاری داشت.

انتهای پیام


5284465
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است