بین‌الملل 11:28 - 29 فروردین 1400
وزیر دفاع آلمان به روسیه از بابت مطرح ساختن تهدیدی "مستقیم و مشخص" علیه امنیت اروپا حمله کرد.

آلمان: روسیه تهدیدی مستقیم برای امنیت اروپا است

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنگرت کرامپ-کارنباوئر، وزیر دفاع آلمان در سخنرانی در محل بنیاد محافظه کار کونراد-آدناوئر در جنوب کشورش تاکید کرد: روند تقویت مواضع نظامی روسیه و جنگ افزارهای آن در وسط اروپا تهدیدات واقعی به وجود آورده است.

او تصریح کرد: "هر کسی که به این مساله اشاره می‌کند ضد روسیه نیست. هر کسی که به این مساله اشاره می‌کند دارد به یک حقیقت سیاسی مهم رسیدگی کرده و تدابیر احتیاطی فعالانه را به نفع کشور ما و اروپا اتخاذ می‌کند.

وزیر دفاع آلمان در ادامه صحبت‌هایش ضمن پرداختن به مسائل دیگر مسکو را از بابت استقرار موشک‌هایی که "می‌توانند بدون هشدار چندانی به آلمان برسند" متهم ساخت.

او گفت: این وضعیت به صورت پنهانی و با نقض معاهدات فعلی کنترل تسلیحات رخ داده است.

کرامپ-کارنباوئر ارزیابی کرد که جابجا کردن سربازان روسیه در زمان حاضر به سمت مرز اوکراین یک تحریک عمدی است. او ادامه داد: متاسفانه، رویکرد روسیه برای ایجاد اعتماد مناسب نیست بلکه به جایش به وضوح قطعا باعث تحریک عکس العملها می شود.

او همچنین از پاسخ سنجیده اوکراین به اقدامات نظامی روسیه تحسین کرد.

وزیر دفاع آلمان گفت: ما نمی‌خواهیم همراه با اوکراین در این بازی روسی درگیر شویم.

چند روز پیش نیز آلمان از بابت روند تقویت قوای نظامی آلمان در طول مرزش با اوکراین  و به دنبال بالا گرفتن نگرانی ها از تشدید احتمالی درگیری ها در منطقه به اظهار نگرانی پرداخت.

کرامپ-کارنباوئر روسیه را متهم کرد به اینکه "خودش را هر چه بیشتر به عنوان یک آنتی تز نسبت به غرب تعریف می‌کند".

به گفته وزیر دفاع آلمان، دیگر حوزه‌های سیاسی نیز از این نگرش تبعیت می کنند.

وی افزود: طیف ابزارهای عمل دولتی که بی تردید روسیه از آنها فعالانه استفاده می کند، از حملات سایبری پیچیده تا صادرات تسلیحات، اعمال نفوذ سیاسی محرمانه و علنی، ترورها، درگیری نظامی مستقیم و غیر مستقیم را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام


11030098
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تاجیکستان ۹ نفر را به اتهام ارتباط با مهاجمانی که در حومه مسکو دست به حمله تروریستی زدند، دستگیر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی از شهروندان خود خواسته‌ از سفر به کشور‌های مسلمان خودداری کرده و در رویداد‌های بین‌المللی نیز هویت صهیونیست خود را نمایش ندهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی از شناسایی قطعات پهپاد متلاشی شده در نزدیکی مرز خود با اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است