علمی فناوری 14:53 - 06 اسفند 1396
به همت محقق ایرانی دانشگاه فلوریدار با همکاری ناسا
محقق ایرانی دانشگاه فلوریدا لباسی با نام "لباس شاد" برای فضانوردان طراحی کرده‌ تا زندگی در فضا برای فضانوردان ساده‌تر و کم دغدغه‌تر باشد.

لباس "شاد" برای فضانوردان طراحی شد

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌تایمز، افسردگی مشکل بزرگی در فضا است و لباس شاد به دنبال تقویت روحیه فضانوردان است.

فضانوردان برای مقابله با موقعیت‌های استرس‌زا تحت آموزش‌های زیادی قرار می‌گیرند، اما حفظ نگرش مثبت در فضا بسیار سخت است و دلیل این مورد عواملی مانند فقدان خواب، قرار گرفتن در معرض نور بیش از حد، جاذبه کم، ورزش ناکافی، دوری از عزیزان و شرایط کار با فشار بالا در یک اتاق بسیار کوچک است.

به همین منظور استادان دانشگاه پلی تکنیک فلوریدا، دکتر آرمان سرگلزایی و دکتر ملبا هورتون به همراه دانشجوی علوم رایانه جیمز هلند بر روی محصولی با نام S3 فعالیت دارند. این نام از "پوست حسگردار هوشمند"(Smart Sensory Skin) گرفته شده است.

این فناوری قابلیت شناسایی هرگونه کمبود فیزیکی و عاطفی در فضانوردان را از طریق یک حسگر بی‌سیم دارد. پس از تشخیص هرگونه نقص، لباس شاد نیازهای کاربر را برآورده خواهد کرد. از مواردی که این لباس قادر به بهبود آن بوده درجه حرارت، سطح اکسیژن، رنگ نور و قرار گرفتن در معرض نور است. طرح نهایی این لباس پزشکان را در زمین قادر می‌سازد تا بر فشار خون، ضربان قلب و سایر نشانه‌های حیاتی فضانوردان نظارت داشته باشند.

پوست سنسوردار هوشمند بسیار ارگونومی و سبک وزن است، با لباس فضانوردان ادغام می‌شود و قابلیت تغییرات فوری بر حسب نیاز کاربر را دارد.

S3 با همکاری ناسا در حال توسعه است و این پروژه از سوی برنامه تحقیقاتی فضایی فلوریدا حمایت می‌شود.

انتهای پیام


9691445
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تخصیص اعتبار به دانشجویان، با در نظر گرفتن دولتی یا غیردولتی بودن مراکز آموزشی، از مواردی است که درباره آن اختلاف نظر‌هایی وجود دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۳۱ فروردین خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مدیره کانون هموفیلی ایران بر اهمیت برنامه پروفیلاکسی و ضرورت تامین مستمر دارو‌های بیماران هموفیلی تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکنون ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا شرکت کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۲ میلیون دانش آموز حافظ کل قرآن هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات درباره قطعی پیام‌رسان‌های داخلی نکاتی را بیان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نشست شورای سیاستگذاری رویداد ملی صنایع خلاق مانوین به همت ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مهلت ثبت نام داوطلبان در آزمون پذیرش در دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) سال ۱۴۰۳ تا ۳۱ فروردین ماه تمدید شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت مدیره سندیکای دارویی ایران گفت: تدوین شاخص‌های حکمرانی در حوزه دارو و مکمل ضروری است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است