اجتماعی 09:33 - 04 اسفند 1396
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: تا ابتدای سال ۹۶ و تا پایان دوره چهارم نسبت به دوره قبل حدود ۲۱۶۷ نفردهیار زن داشتیم که تعداد آنها نسبت به دوره قبل ۴۰۰ درصد رشد یافته و پیش بینی می‌کنیم که این تعداد به ۲۵۰۰ نفر هم برسد.

ارائه تسهیلات به دهیاران کارآفرین / رشد ۴۰۰ درصدی زنان به عنوان دهیار

سعیدرضا جندقیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در سال‌های آینده خبرهای خوبی در حوزه روستایی شنیده خواهد شد، گفت: عملکرد سازمان شهرداری‌ها ودهیاری های کشور صرفا مبتنی بر آبادی، عمران، احداث آب، برق ، گاز و آسفالت نبوده بلکه فرآیند اجتماعی و رشد فرهنگی روستاییان را نیز مورد توجه قرار داده است و آموزش برای دهیاران، شوراها و مردم از نکات اصلی و اساسی بوده است.

وی اظهار کرد: تقریبا ۱۱۹ هزار نفر عضو شورای اسلامی روستا وجود دارند که از این ۱۱۹ هزار نفر ۳۳ هزار و ۷۰۰ دهیاری را تشکیل می‌دهند و از مردم هستند.

 

اقدامات سازمان شهرداری‌ها برای توسعه آتش نشانی در روستاها

جندقیان با اشاره به اینکه برای بهبود وضعیت روستاها اقدامات ممتدی را انجام می‌دهیم، گفت: در حال تجهیز و توسعه دو وظیفه اصلی آتش نشانی و پسماند که هیچ کس در کشور متولی آن نیست، هستیم؛ به طوریکه در کل دهیاری‌های کشور ۸۲۰ پایگاه آتش نشانی وجود دارد و امسال نیز ۹۹ دستگاه ماشین آتش نشانی بین پایگاه ها توزیع کرده‌ایم.

 

آموزش‌های روستایی برای کاهش حجم زباله در روستاها

وی با اعلام اینکه تعدادی ماشین حمل زباله به روستاها اعزام شده است تا نظم لازم برقرار شود، تصریح کرد: ممکن است اعزام ماشین حمل زباله در روستاها منجر به تولید زباله شود. بنابراین قرار است در کنار آن آموزش‌هایی قرار داده شود تا ازحجم تولید زباله‌ کاسته شود. یعنی اگر بسیاری از المان‌های شاخص توسعه ثابت نگه داشته شود و کم کم بهبود یابد روشی منطقی خواهد بود.



معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: این گونه نیست که هر روستایی درخواست ماشین آتش نشانی کند، فورا ماشین به آنجا ارسال شود. ابتدا نیازها از طریق استان‌ها احصا شده و پس از ارزیابی‌های مشخص و براساس اینکه در کدام استان‌ها بیشترین خسارت ناشی از حوادث و آتش سوزی رخ می‌دهد، کمک بیشتری خواهیم کرد. به طور نمونه روستاهایی که دارای جنگل بوده، کشاورزی انبوه یا زمینه آتش سوزی دارند در اولویت هستند، بنابراین براساس استانداردهای خاصی ظرفیت‌ها را شناسایی و تجهیزات را تخصیص می‌دهیم.

 

ارائه تسهیلات به دهیاران کارآفرین

جندقیان همچنین در بخشی از صحبت‌هایش به تفاهم نامه‌ای که سال‌گذشته سازمان شهرداری‌ها با پست بانک امضا کرده بود اشاره کرد گفت: قصد داریم این تفاهم نامه را امسال هم اجرایی کنیم. در حقیقت بر اساس این تفاهم‌نامه پست بانک به عنوان تنها بانک روستایی به هر دهیاری که طرح کار آفرینی داشته باشد تسهیلاتی خواهد داد. این طرح می‌تواند در زمینه اشتغال‌زایی موثر باشد تا جمعیت روستاها به ثبات برسد. درحقیقت این تفاهم نامه به عنوان تمرینی برای دهیاری‌ها به منظور کاهش وابستگی آنان به منابع دولتی است.

 

دهیاری‌های کشور ارزیابی می‌شوند

جندقیان در ادامه به افزایش حضور زنان در مناصب مدیریتی در دهیاری‌ها اشاره کرد و گفت: تا ابتدای سال ۹۶  و تا پایان دوره چهارم نسبت به دوره قبل حدود۲۱۶۷ نفردهیار زن داشتیم که نسبت به دوره قبل ۴۰۰ درصد رشد داشته است وپیش بینی می‌کنیم که این تعداد به ۲۵۰۰ نفر هم برسد.



وی در پایان صحبت‌هایش با اشاره به اینکه معمولا سازمان‌ها در کشور خیلی انتقادپذیر نیستند، گفت: برای اولین بار در کشور با یکی از دانشگاه‌های معتبر قرارداد بستیم که دهیاری‌های کشور را مورد ارزیابی، نقد و چالش جدی قرار دهند.

انتهای پیام


9688312
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۹ اسفند ماه) در شرایط قابل قبول ست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، از بازگشایی جاده چالوس خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده کل انتظامی کشور گفت: عهد و پیمان با شهدای انقلاب، انتظامی و شهدای ۱۴۰۲ می‌بندیم که تامین‌کننده امنیت و حافظ جان و مال مردم باشیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راهور پایتخت از کاهش ۲۲ درصدی تصادفات در ۴ ماه اخیر خبر داد و گفت: ۴۷ درصد از فوتی‌ها ناشی از تصادفات موتورسیکلت سواران است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شیری گفت: با بهره‌برداری جایگاه سوخت محله مشیریه، کمبود‌های این حوزه برطرف می شود و توزیع سوخت در منطقه ۱۵ تسهیل خواهد یافت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از آغاز تور‌های گردشگری پیاده در اول فروردین ۱۴۰۳ خبرداد و گفت: مردم برای اطلاع از زمان این تور‌ها می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از آغاز تور‌های گردشگری پیاده در اول فروردین ۱۴۰۳ خبرداد و گفت: مردم برای اطلاع از زمان این تور‌ها می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حداقل حقوق کارگران برای سال ۱۴۰۳ در نشست شورای عالی کار با ۳۵.۳ درصد افزایش نسبت به سال جاری تعیین شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس ستاد انتخابات استان تهران از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ورامین خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجرایی پلیس راهور فراجا گفت: امکان استعلام تاریخچه پلاک، دریافت کروکی الکترونیکی و استعلام تخلفات حوزه حجاب در برنامه کاربردی پلیس من فراهم شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است