اجتماعی 23:30 - 06 اردیبهشت 1394
۲ مرد و یک زن به‌عنوان مسافر سوار خودروی طعمه‌های خود می‌شدند و در بین راه با انداختن طناب به دور گردن آنها دست به زورگیری مسلحانه می‌زدند.

 ۲ مرد و یک زن به‌عنوان مسافر سوار خودروی طعمه‌های خود می‌شدند و در بین راه با انداختن طناب به دور گردن آنها دست به زورگیری مسلحانه می‌زدند.



همشهری نوشت: اعضای این باند اسفند‌ماه سال گذشته با شکایت یک راننده پراید تحت تعقیب قرار گرفتند. وی به ماموران گفت: نیمه‌شب در ابتدای مشکین‌آباد به‌صورت دربستی یک زن و 2مرد سوار ماشینم شدند تا آنها را به وردآورد برسانم. پس از رسیدن به آنجا آنها از من درخواست کردند تا در جاده خاکی همان حوالی توقف کنم. بعد از آن زنی که در صندلی عقب نشسته بود طنابی را به دور گردنم انداخت و همزمان 2مرد مسافر با تهدید چاقو دست به سرقت موبایل، ‌تلفن همراه، مدارک شناسایی و پول زدند. سپس با تهدید مرا به بیرون خودرو پرتاب کردند و با سرقت ماشینم پا به فرار گذاشتند.



درشرایطی که مشخصات خودروی مسروقه به همه واحدهای گشتی اعلام شده بوده 5 ساعت بعد از شکایت، ماموران کلانتری چیتگر هنگام گشت‌زنی در شهرک وردآورد به 2سرنشین یک خودروی پراید که زن و مردی بودند، مظنون شدند که در بررسی‌ها مشخص شد خودرو چند ساعت پیش به شیوه زورگیری سرقت شده است.



برای همین مأموران وارد عمل شدند و آنها را دستگیر کردند. در بازرسی از آنها یک قبضه سلاح سرد، یک رشته طناب سفید که دوطرف طناب به‌گونه‌ای بسته شده بود که امکان خفه‌کردن افراد از پشت سر وجود داشته باشد، مواد‌مخدر از نوع شیشه و همچنین مدارک شناسایی مالک خودرو کشف شد. از سوی دیگر متهمان که مینا و علی نام داشتند با دستور قاضی عموزاد، بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه34 تهران در اختیار مأموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند. مینا 32ساله در بازجویی‌ها به زورگیری و سرقت خودروی پراید اعتراف کرد و گفت: حدود یک‌ماه پیش با علی آشنا شدم و همراه او و دوستش سجاد تصمیم به زورگیری گرفتیم.



مینا مدعی شد که تازه سرقت‌هایشان را شروع کرده بودند. وی گفت: 11 اسفند93 نیز در فاز3 شهر اندیشه به مقصد وردآورد سوار خودروی مردی شدیم که در بین راه با تهدید چاقو و انداختن طناب به دور گردن طعمه‌مان دست به سرقت مدارک، پول و ماشینش زدیم. پس از چند روز با برداشتن لوازم ماشین، ‌آن را در منطقه قلعه‌حسن‌خان رها کردیم.



از همان زمان جست‌وجو برای دستگیری سجاد سومین متهم پرونده شروع شد. پس از مدتی در شرایطی که زن و مرد زورگیر مدعی شده بودند اطلاعی از مخفیگاه سجاد ندارند، مأموران به بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار پرداختند که مشخص شد این متهم 25ساله سابقه‌دار است و 5 فروردین‌ماه سال‌جاری توسط پلیس آگاهی شهر قدس به اتهام زورگیری، دستگیر و در حال حاضر روانه زندان شده است.



برای همین هماهنگی‌های لازم انجام شد و متهم برای انجام تحقیقات در اختیار مأموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. سجاد پس از انتقال به پایگاه پنجم و مواجهه حضوری با 2همدست خود، با تأیید اعترافات آنها گفت: همراه 2همدست خود ابتدا در نقش مسافر، ماشین طعمه‌هایمان را سرقت می‌کردیم و پس از آن با همان ماشین در پوشش مسافرکشی دست به زورگیری از مسافران در مناطق مختلف تهران می‌زدیم. وی گفت: پس از انجام چندین فقره سرقت و زورگیری از مسافران، ماشین‌ها را رها کرده و مجددا به‌دنبال ماشین دیگری می‌رفتیم.



سرهنگ احمد نجفی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: مجوز انتشار تصاویر هر 3 متهم از سوی قاضی پرونده صادر شده است. شاکیان احتمالی می‌توانند به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

6268052
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: بر اساس گزارش بانک جهانی میزان کل تولید پسماند عادی در جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۴۰/۳ میلیارد تن افزایش یابد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: امسال توجه جدی تری به مسئله مسکن کارگری با همکاری کارفرمایان خواهیم داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا اعلام کرد که گزارش‌های خبری در خصوص شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاه استقلال صحت ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر خبرداد. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر خبرداد. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور گفت: پس از گذشت حدود یک ماه از تصویب قانون افزایش جرایم راهنمایی رانندگی هنوز این قانون برای اجرا به پلیس راهور ابلاغ نشده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۵ از تملک و آزادسازی آخرین معارضین مسکونی در مسیر پروژه آزادراه شهید شوشتری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تکیه تاریخی سادات اخوی در محله امامزاده یحیی احیا و بازسازی می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: مجموع اخذ رضایت در پرونده‌های دارای حکم قصاص نفس در سال گذشته، ۶۱۳ مورد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پایان یافتن تعطیلات نوروز و باز شدن مجدد مدارس، این روز‌ها مجموعه ارم سبز شاهد استقبال کم نظیر مدارس در قالب برگزاری اردو‌های دانش آموزی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است