فرهنگی‌هنری 14:17 - 09 شهریور 1393
فراخوان پنجمین همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان و سومین جشنواره پژوهش (جشنواره رساله‌ها و پایان‌نامه‌های برتر) در قلمرو ادبیات کودک و نوجوان منتشر شد.

فراخوان همایش ملی ادبیات کودک و نوجوان

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) پنجمین همایش مرکز مطالعات ادبیات کودک ویژه داستان و رمان نوجوان است. بحث در هستی و چیستی این ادبیات همچنان از موضوع‌های مورد بحث منتقدان و صاحب‌نظران ادبیات کودک و نوجوان در ایران و جهان است.

زیبایی شناسی رمان نوجوان، رمان نوجوان و بازنمایی مسأله های روانشناسی و تربیتی در آن، رمان نوجوان و فلسفه، رمان دینی نوجوان، رمان نوجوان و دفاع مقدس و بررسی فرهنگی و جامعه شناسی رمان نوجوان، رمان نوجوان و گونه های ادبی، رمان نوجوان و ترجمه و سیر رمان نوجوان در ایران ، رمان نوجوان در بازار کتاب، آسیب شناسی رمان نوجوان، هنر در رمان نوجوان، رمان نوجوان در آیینه نظریه های نقد و رمان نوجوان و رسانه های دیگر از محور های اصلی این همایش اعلام شده‌اند.

در فراخوان این همایش عنوان شده است:

۱. مقاله هایی که به رمان های خارجی می پردازند به شرطی بررسی می شوند که تطبیقی باشند و نمونه ایرانی نیز در بررسی خود داشته باشند.

۲. همچون همایش های پیشین دو نشست علمی و یک کارگاه تخصصی نیز همزمان با برگزاری همایش برگزارخواهد شد. موضوع یکی از نشست ها بررسی اثرهای یکی از نویسندگان برجسته رمان نوجوان کشور و موضوع نشست دیگر بررسی اثرهای یکی از تصویرگران برجسته کتاب کودک است.

۳. چکیده ها حداکثر در ۴۰۰ واژه، دربردارنده هدف، ضرورت، پرسش ها (فرضیه ها، در صورت کمی بودن تحقیق)، روش و اشاره ای کوتاه به پیشینه باشد. در پایانِ چکیده، کلید واژگان (حداکثر پنج ۵ واژه)، و در عنوان وابستگی نویسنده (نویسندگان) مقاله و نشانی الکترونیک نویسنده اصلی آورده شود. رزومه کوتاه محققان (حداکثر یک صفحه) نیز پیوست چکیده باشد.

۵. زمانبندی فرستادن چکیده و اصل مقاله ها

آخرین زمان برای فرستادن چکیده ی مقاله ها 93.8.30 است و زمان دریافت پاسخ هیأت علمی همایش در مورد چکیده ها 93.9.30 است. همچنین آخرین زمان برای فرستادن اصل مقاله ها 93.11.15 است و اعلام نظر نهایی هیأت علمی همایش 93.12.30 خواهد بود .

همه چکیده های پذیرفته شده در مجموعه چکیده مقاله های همایش به چاپ می رسند.

مقاله های دریافت شده پس از داوری به چهار گروه بخش می شوند.

آگاهی های مربوط به سومین جشنواره پژوهش

همه رساله های دکتری و پایان نامه های ارشد در قلمرو ادبیات کودک که در سال های ۱۳۸۴ تا پایان دی ماه ۱۳۹۳ منتشر شده یا دفاع شده باشند و در جشنواره های پیشین مرکز شرکت نکرده باشند، می توانند خود را نامزد دریافت عنوان بهترین رساله یا پایان نامه کنند. داوطلبان باید ۲ نسخه از رساله یا پایان نامه خود را تا تاریخ 93.11.15 به دبیرخانه ی جشنواره بفرستند. موضوع رساله ها و پایان نامه ها باید مربوط به ادبیات کودک ایران یا مقایسه ادبیات کودک ایران با کشورهای دیگر (پژوهش های تطبیقی) باشد. همچنین شرکت همزمانِ رساله و پایان نامه در جشنواره پژوهش و ارائه مقاله ی برآمده از آن ها در همایش امکانپذیر است.

تماس با دفتر همایش و جشنواره با نشانی‌های الکترونیکی زیر امکان پذیر است:

koodak@rose.shirazu.ac.ir6

نشانی الکترونیکی جشنواره: succls@shirazu.ac.ir

همچنین نشانی پستی دبیرخانه همایش و جشنواره به این شرح است: شیراز، صندوق پستی۷۱۳۴۵- ۱۸۴۸، مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز، دبیرخانه همایش و جشنواره رساله ها و پایان نامه های برتر.

این همایش را مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ برگزار می کند.

انتهای پیام


4609829
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست نقد و تحلیل فیلم سینمایی درخت گردو در سالن شیخ بهایی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شش فیلم داریوش مهرجویی با قاب‌هایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان در جشنواره فیلم مسکو به نمایش گذاشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری برگزار و بخش‌های رقابتی، ترویجی و کارگاه‌های این دوره تشریح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونسیتی باعث افتخار مردم پاکستان هم شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افتخاری گفت: ما صدای لحظه‌ها هستیم و رادیو این توان را دارد که به روز و به لحظه صدای خود را به مخاطب برساند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری عوامل برنامه تلویزیونی« به افق فلسطین » صبح امروزدر اداره کل سازمان صدا و سیما برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فرهاد قائمیان گفت: در تدارک برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم و امیدوارم هنرمندان عزیزمان در این عرصه افتخارآفرین باشند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پوستر ویژه به هنرمندی حسن روح‌الامین به مناسبت انتشار سروده‌ای که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات علیه اسرائیل خواندند منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین تجلیل از دست اندرکاران ویژه برنامه‌های قرآنی کشور» به میزبانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» چهل‌وششمین جشنواره فیلم مسکو در حالی در پایتخت روسیه در حال برگزاری است که حضور نمایندگان کشور‌های عضو گروه بریکس، جلوه متفاوتی به این رویداد بخشیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است