استانی 03:02 - 01 آذر 1393
مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان غربی:
مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: مسئولان این استان مرزی برای صیانت از مرزهای فرهنگی کشورمان مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

مسئولان آذربایجان غربی برای صیانت از مرزهای فرهنگی مسئولیت سنگینی دارند

حجت‌الاسلام اباذر بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هجمه‌های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران علیه ملت و دین‌مان شدید بوده و به معنای واقعی با موج عظیمی از تبلیغات رسانه‌ای و ماهواره‌ای روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه کشورهای غربی روزبه‌روز بیشتر برای تضعیف اعتقادات و باورهای دینی جوانان ما تلاش می‌کنند، ادامه داد: دشمنان در قالب‌های مختلف اعم از برنامه کودک، فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، مطالب کارشناسی و امثال آن برای سست کردن بنیاد خانواده و بی‌ارزش جلوه دادن باورهای ما تلاش می‌کنند.

بیگی با اظهار به اینکه برنامه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی با تدارک دیدن برنامه‌های مختلف، خوراک ذهن و روح جوانان ما را تامین می‌کنند، اظهار داشت: تشکیک در عقاید جوانان و ایجاد شبهه‌های مختلف در امور عبادی، الهی، سیاسی و ... در این قبیل برنامه‌ها ریشه‌ دارد.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی با اظهار به اینکه در نهایت جوانان برای تشخیص حق از باطل عاجز می‌مانند، بیان داشت: عدم حضور روحانیان بین جوانان منجر به پررنگ جلوه یافتن حضور دشمنان می‌شود، که باید این قبیل تهدیدها را به معنای واقعی جدی بگیریم.

وی با اظهار به اینکه فعالان فرهنگی، مبلغان مذهبی و روحانیان موظف به قرار گرفتن کنار جوانان، جذب آنها و مأنوس شدن با نسل جدید کشورمان هستند، اظهار داشت: باید ملت بزرگ ایران اسلامی را به این باور قلبی و یقین باطنی برسانیم، که دشمن به مصلحت ما نمی‌اندیشد، بلکه مفسده ما را در برنامه‌های خود گنجانده است.

بیگی با اظهار به اینکه در آذربایجان غربی به دلیل هم‌مرزی با سه کشور جمهوری آذربایجان، عراق و ترکیه با هجمه‌های فرهنگی بیشتری روبه‌رو هستیم، بیان داشت: مسئولان نهادهای فرهنگی باید با حساسیت بیشتری فعالیت‌های مربوط به حوزه خود را دنبال کنند.

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی بر ضرورت توجه به منویات مقام معظم رهبری در زمینه‌های فرهنگی تاکید کرد و بیان داشت: در صورت عملیاتی کردن رهنمودهای رهبری می‌توان تا اندازه زیادی تهدیدات فرهنگی را خنثی کرد.

وی جوانان را سرمایه‌های هر کشوری دانست و گفت: روح جوان به معنای واقعی حقیقت‌جو و با معنویات عجین است، بنابراین می‌توان به راحتی ایمان، اعتقاد و ارزش‌های اجتماعی را بین جوانان زنده نگه داشت، به طوری که از معنویت نهفته در ماه محرم باید حداکثر استفاده را کرد.


5235677
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است