استانی 10:07 - 30 آذر 1393
مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:
مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: بحث عدالت نبوی باید در جامعه اسلامی به صورت دقیق مورد توجه قرار گیرد.

عدالت نبوی در جامعه ترویج شود

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: اساس حکومت پیامبر اکرم(ص) تکریم و کرامت بخشیدن به انسان‌ها، احقاق حقوق مستضعفان و برپایی عدالت و معنویت در جامعه بود.

وی خاطرنشان کرد: رسول الله(ص) به برطرف کردن تبعیض نژادی‌، کج‌سلیقگی‌ها و تندروی‌ها پرداختند و پیاده‌سازی مسائل معنوی و اخلاق را در دستور کار داشتند و می‌توان بیان کرد که فرهنگ را مبنای حکومت خود قرار دادند.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت توجه به سیره و سنت پیامبر اکرم(ص) گفت: اگر امروز به همان سیره و سنت توجه شود، بدون تردید بسیاری از مسائل و مشکلات حل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) فرهنگ دینداری و عدالت را در جامعه پیاده کرد، بر همین اساس مردم نیز در آن دوران مبنای زندگیشان را وابسته به مسائل اقتصادی قرار ندادند.

عظیمی ادامه داد: مردم در آن دوران با وجود مسائل اقتصادی به بن بست نرسیدند  و در هیچ جای تاریخ وجود ندارد که مردم به خاطر مسائل اقتصادی تسلیم دشمن شوند و زیر بار فرهنگ بیگانه بروند، بنابراین باید سیره و سنت نبوی را به عنوان الگو قرار دهیم.

وی با بیان اینکه مردم و مسئولان باید با سیره و سنت رسول اکرم(ص) آشنا شوند، گفت: اگر به این سیره عمل کنیم، کشور و مملکت موفق خواهد شد و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری از این پیچ سخت اقتصادی با همت مسئولان عبور می‌کنیم.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: اگر بحث فرهنگ در زمینه حکومت‌داری و مباحث اقتصادی به طور شایسته و مطلوب احیا شود، به زودی بر دشمن پیروز می‌شویم.

وی با اشاره به دلیل دشمنی با رسول اکرم(ص) یادآور شد: زمانی که به اهداف رسول‌الله(ص) نگاه می‌کنیم، دلیل دشمنی با ایشان بحث استکبار ستیزی حضرت بود، زیرا پیامبر اکرم(ص) در زمینه رهایی انسان‌ها، آزادی از بردگی و مخالفت با زراندوزی و دنیا پرستی اقدام می‌کردند.

عظیمی یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) با تجمل‌گرایی به مبارزه پرداخت و خواهان عدالت در سطح جامعه، بین مردم و زندگی مسالمت‌آمیز بود که بدون تردید با اهداف شوم مستکبران منافات داشت.

وی خاطرنشان کرد: بحث عدالت نبوی باید به صورت سیره و سنت مورد توجه قرار گیرد و با نگاهی به زندگی پیامبر در می‌یابیم که حضرت برای خود و اطرافیانش امتیاز خاصی قائل نبودند، بنابراین اینگونه نسبت به بحث اجرای عدالت اجتماعی در جامعه تلاش داشتند.


5458751
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است