استانی 18:31 - 23 آبان 1398
یک مدرس کارآفرینی:
ایسنا/یزد یک مدرس و مشاور کارآفرینی از سیستم‌های دولتی به عنوان سرطان کسب و کارهای فعلی کشورمان یاد کرد و گفت: تفکر نظارتی و دارایی ۳۰ سال گذشته برای فعالان اقتصادی آزار دهنده و مشکل‌ساز است.

سیستم‌های دولتی سرطان کسب و کارهای کشورمان هستند

«علی شیخ‌زاده» مدرس کارآفرینی در همایش «مدیریت نوین، راهکاری برای توسعه» با اشاره به این که ۹۰ درصد کسب و کارهای موفق در پنج سال شروع فعالیت اقصادی با شکست مواجه می‌شوند، گفت: در این میان تنها یک درصد این قبیل فعالیت‌ می‌تواند ۱۰ سال بقا داشته باشد و تمام موارد دیگر از بین می‌روند.

وی با اشاره به این که ۴۵ درصد مشتریان وفادار برندها تنها با یک آگهی تجاری وفاداری خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: میانگین پیشنهادات جدید در مقابل مشتریان هم سه برابر شده و این به معنای رقابت تنگاتنگ و سخت در حوزه فعالیت‌های اقتصادی است لذا بروز بودن و ایده داشتن در حوزه فعالیت اقتصادی برای بقا و حفظ مشتریان ضروری است.

شیخ‌زاده در ادامه با بیان این که در جامعه کمبود کار وجود ندارد، در رابطه با ظرفیت‌های اشتغال‌زایی نیز تصریح کرد: یزد در برخی صنایع و ظرفیت‌ها رتبه‌های اول و دوم را دارد به طوری که قطب اول کاشی و سرامیک کشور و حتی منطقه متعلق به یزد است، یزد همچنین رتبه اول شیرینی‌های خاص را دارد و اولین شهر میراث جهانی در کشور به شمار می‌رود و یکی از غنی‌ترین استان‌ها در زمینه گردشگری است.

وی با بیان این که یزد اولین شهر سالم اقتصادی است، گفت: یزد از نظر شاخص‌های معدنی، کشت‌های گلخانه‌ای و نساجی رتبه دوم کشور را دارد، از طرفی با داشتن برخی از ویژگی‌ها مانند بهشت انرژی خورشیدی کشور، شاه‌راه اقتصاد جنوب به شمال کشور، حسینیه ایران و برخورداری از فرهنگی غنی، ظرفیت قابل توجهی در زمینه اشتغال دارد.

این مشاور کسب و کار با بیان این که در ایران سرطان کسب و کار وجود داد، تاکید کرد: سرطان کسب و کارهای فعلی کشورمان سیستم‌های دولتی هستند چرا که تفکر نظارتی و دارایی ۳۰ سال گذشته همچنان حاکم است و فعال اقتصادی را آزار داده و با مشکل روبرو می‌کند.

وی فضای دانشگاهی را نیز در کشور دچار مشکل خواند و گفت: رسالت اصلی یعنی آموزش و پرورش در سیستم دانشگاهی فراموش شده و عمدتاً به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شده‌اند.

این مدرس با بیان این که فرهنگ کار نیز یکی از مشکلات کشور در زمینه اشتغال است، تصریح کرد: هنوز فرهنگ کار درست در میان خانواده‌ها و شاغلان جا نیفتاده است چرا که مشکلاتی مانند  مسائل خانوادگی و کاری را با هم ادغام می‌کنند و مشکلاتی مانند مساوی نبودن حقوق و موارد مشابه در سیستم‌های کاری زمینه‌ساز مشکلاتی در این باره هستند.

وی مدیریت را لازمه بهبود شرایط فعلی اقتصادی کسب و کارها خواند و گفت: کسب و کارها تنها با مدیریت درست می‌توانند موفق باشند.

«سعید عرفان» مدرس کسب و کارهای کوچک نیز در این همایش با اشاره به مشترک بودن اساس چالش‌های کسب و کار در کشورهای دنیا، تصریح کرد: برخی از کسب و کارهای موفق دنیا در اوج بحران‌های اقتصادی راه اندازی، رشد و موفق شده‌اند لذا رجوع به چگونگی موفقیت این کسب و کارها می‌تواند در شرایط فعلی کشورمان مورد توجه قرار گیرد.

وی کسب و کارها را به دو گروه بقایافتگان و فناپذیران تقسیم کرد و گفت: این افراد با برنامه‌ریزی در شرایط کنونی و آگاهی می‌توانند، از بحران عبور کنند و حتی فعالیت قابل توجهی داشته باشند.

این مسئول با بیان این که شرایط سیاسی و تحریم‌ها مسائل غیرقابل کنترلی در کسب و کارها محسوب می‌شوند، گفت: افراد نمی‌توانند این شرایط را کنترل کنند اما با آگاهی نسبت به این مسائل می‌توانند کسب و کارهای خود را مدیریت کنند.

در این همایش از فعالان اقتصادی نیز دعوت شد تا با کمک به بازماندگان از تحصیل و کمک به هم نوعان خود به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند، که در این رابطه «مهدی فنایی» فعال اقتصادی کشور و عضو اتاق ایران سخنانی را ایراد کرد و برخی فعالان نیز کمک به تعدادی از دانش آموزان و دانشجویان استان را تقبل کردند.

موسسات خیریه «فروغ جواد یزد» و «احسان» به عنوان میزبانان و برگزار کنندگان همایش کمک به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند استان از طریق ارتباط مستقیم فعالان اقتصادی استان با آموزش و پرورش را نیز خواستار شدند.

انتهای پیام


10293925
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است