فرهنگی‌هنری 02:34 - 10 آذر 1394
همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی، شبکه‌های مختلف رادیویی با تمهیدات ویژه‌ای، هم‌صدا و همنوا با شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.

رادیو در ایام اربعین چه می‌کند؟

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، شبکه‌های مختلف رادیویی همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی (ع)، همراه و همنوا با عزادارن سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان، به سوگ می‌نشینند.

رادیو اقتصاد همزمان با این مناسبت بزرگ جایگاه، فلسفه و اهمیت اربعین در نهضت امام حسین(ع) را مرور می‌کند.

رادیو ایران به بررسی دستورالعمل‌های امام حسین(ع) برای جامعه اسلامی و الگوی عملی رفتاری ایشان در زندگی، دیدگاه‌ها نسبت به واقعه عاشورا چهل روز بعد از وقوع آن پرداخته و تاثیرات عاشورا در جامعه را تحلیل می‌کند، بررسی نیاز جامعه به امام حسین(ع) و الگوی رفتاری ایشان در عصر امروز، بزرگداشت چهلمین روز شهادت سالار شهیدان و درس‌های این واقعه برای جامعه مسلمانان، از جمله محورهای برنامه سازی در رادیو ایران است.

رادیو پیام با انعکاس ابعاد تاریخی واقعه ی کربلا و درس گرفتن از آنها، توجه به دهه ی محرم و عزاداری مردم، آداب و آیین ها و رسوم عزاداری در محرم، انعکاس عزاداری مردم در شهادت امام حسین(ع) و یاران ایشان، توجه به عزاداری مردم در روزهای تاسوعا و عاشورا، توجه به علت قیام امام حسین(ع)، انعکاس واقعه‌ی کربلا از بعد ارزشهای اسلامی، بعد تاریخی واقعه ی کربلا و بیانات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص واقعه ی کربلا در ایام اربعین حسینی (ع) به عزاداری می‌پردازد.

رادیو جوان با مرور زیارت اربعین، پوشش دادن راهپیمایی عظیم این روز بزرگ و گزارش از مراکز و استانها در خصوص این مراسم در عزای سالار شهیدان، بررسی اخلاق اسلامی، رفتارشناسی و مولفه های زندگی به سبک اسلامی فرهنگ عاشورا، عرفان اسلامی به سوگ می‌نشیند.

رادیو سلامت نیز در ایام اربعین حسینی (ع) به ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در خانواده، جامعه و مدرسه، معرفی حسینیه‌ها و تکایای عزاداری در ایام اربعین، آداب عزاداری شهرهای مختلف و ... می‌پردازد.

رادیو فرهنگ در ایام اربعین حسینی (ع) به انعکاس اخبار و اطلاعات مربوط به اربعین حسینی در حوزه ادب و هنر، اربعین حسینی و حضور ایرانیان در این مراسم، شناخت روز اربعین و مناسک آن از وجه عام و فرهنگی، راز ماندگاری قیام امام حسین(ع)، بررسی وقایع تاریخی متاثر از نهضت عاشورا و بازخوانی کتاب هایی در خصوص سوگ اربعین حسینی می‌پردازد.

رادیو قرآن به مناسبت اربعین حسینی به مرور روزنگار اربعین حسینی،‌ سخنرانی مذهبی ویژه اربعین حسینی، پخش زیارت اربعین به مناسبت چهلمین روز شهادت سالار شهیدان، پخش زیارت جامعه کبیره به مناسبت اربعین، بررسی ریشه های قرآنی(سلام های زیارت)، تبری و لعن در زیارت اربعین، بررسی ابعاد قرآنی کاروان اسرای کربلا در طول سفر به کوفه و شام می‌پردازد.

رادیو نمایش در ایام اربعین حسینی (ع) اقدام به پخش نمایش هایی متناسب با حال و هوای این مناسبت بزرگ می‌کند.

رادیو ورزش با انعکاس اخبار و اظهار نظرهای ورزشکاران درباره مراسم عزاداری امام حسین و حضور ورزشکاران در این مراسم و امر به معروف و نهی از منکر و تولید و پخش برنامه‌هایی آوایی و نوایی شامل مرثیه و سوگواری به مناسبت این ایام در عزای سالار شهیدان (ع) ماتم می‌گیرد.

رادیو اربعین نیز که رادیویی مناسبتی بوده و با اهتمام معاونت صدای رسانه ملی با هدف انعکاس بهتر مراسم عظیم و بی‌نظیر تاریخی، مذهبی اربعین راه اندازی شده است به ارتباط مستقیم با گزارشگران برنامه ها در مسیر راهپیمایی،‌ همراهی با حال و هوای زائران تا کربلا و دریافت اخبار مربوط به راهپیمایی عظیم عاشقان حسینی (ع)،‌ مسائل اجرایی و خدمات دستگاهها و نهادهای خدمات رسانی، بهره مندی از نکات ارزشمند ویژه اربعین از زبان وعاظ و شخصیت های معروف و شنیدن مدیحه و مرثیه سرایی این ایام به صورت 24 ساعته از ویژگی های رادیو اربعین می‌پردازد.

رادیو اربعین روی موج اف ام ردیف 5/95 مگاهرتز راه اندازی شده است که در کربلای معلی روی موج اف ام ردیف 9/90 مگاهرتز و در نجف اشرف نیز روی موج اف ام ردیف 9/91 مگاهرتز قابل دریافت است.

همچنین علاقمندان می‌توانند از طریق سایت radio.iranseda.ir، نصب برنامه‌ها روی گوشی تلفن همراه و یا دانلود اپلیکیشن ایرانصدا به صورت مستقیم و یا از طریق نرم افزار بازار و یا آدرس تلگرامی https://telegram.me/baradioarbaeen از فضای معنوی و پرشور رادیو اربعین بهره مند شوند. این شبکه رادیویی تا پایان ماه صفر به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام


7452355
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است